Gå til innhold

Hvor gamle var deres barn da de flyttet hjemmefra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt morsomt å se hva som er «vanlig» blant ungdommen nå til dags ☺️

Anonymkode: 77ac4...372

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var 19 og andreårslærling. Bodde borte i et år. Så flyttet han hjem og bodde hjemme et år mens han tok påbygg. Flyttet hjemmefra for andre gang da han var 21 og dro for å studere.

Andremann startet andreåret sitt som lærling i år og bor hjemme enda. Planen hans er å flytte etter jul, da starter siste halvåret som lærling med 80% lønn pluss at han nok har spart egenkapital til å kjøpe seg en liten leilighet.

Anonymkode: 86d46...fa4

Skrevet

22 år her. 

Anonymkode: 5aa5b...2c0

Skrevet

Eldste var 18, de ro yngste vet jeg ikke enda. De går på ungdomsskole. Men tror de blir boende hjemme litt lenger da de planlegger å studere lenger 

Anonymkode: 032bc...cce

Skrevet

Begge var 19. Flyttet ut etter vgs for å studere i hver sin by. Heldigvis har de hatt sommerjobber i hjembygda gjennom hele studiet, så vi har hatt dem hjemme 2-3 mnd hver sommer ❤️

Anonymkode: 771d9...f99

Skrevet

18 og 19.

Anonymkode: b3e97...d4e

Skrevet

Eldste er straks 19 og har ingen ambisjoner om å flytte enda… 

Mellomste har en plan om folkehøyskole etter videregående 

Anonymkode: 038bb...96f

Skrevet

Den ene flyttet ut som 19-åring. Har en på 21 som fortsatt bor hjemme, studerer i byen vi bor i.  

Anonymkode: 19938...7f0

Skrevet

Satser på at begge har flyttet ut innen et års tid, da vil de være 19 og 20. Eldste skal i militæret etter jul, og flytter neppe hjem etterpå, vil tro det blir studier et eller annet sted. Yngste har vg3 igjen, og så blir det antakelig militæret. Hvis hen ikke skal ut før i januar -25, skal hen jobbe, er planen, og da bor hen nærmere arbeidssted enn hjemme. Ser p.t. for seg å ta utdanning i forsvaret. 

Anonymkode: cecbc...d9a

Skrevet

Hos oss flytter de aller fleste ut nåår de er 15-16 for å gå på vgs. Men kan heldigvis velge internatskoler og de kommer hjem i de fleste helger, kun 2 år til mi eldste skal begynne på vgs.skummelt kor fort årene går.

Anonymkode: 06380...997

Skrevet

Eldste flyttet ut da han var 22. Yngste var også 22, men har nå flyttet hjem igjen etter endte studier for en periode mens hen søker jobber.

Anonymkode: fef30...b12

Skrevet

15 år og 10 mnd. På hybel til VGS..

Anonymkode: 8343b...719

Skrevet

Tja, da må man definere flytte ut 😅 Nest eldste bodde sist skoleår på en annen side av landet da han var 18 år og gikk VG3, men bor nå hjemme igjen. Eldstemann gikk og bodde på folkehøyskole i fjor, bodde hjemme i sommer, har nå flyttet inn i kollektiv i en annen by, men har fortsatt rommet sitt med en del ting igjen her hjemme. Han er 21 år. 

Anonymkode: 4c4e2...22c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tja, da må man definere flytte ut 😅 Nest eldste bodde sist skoleår på en annen side av landet da han var 18 år og gikk VG3, men bor nå hjemme igjen. Eldstemann gikk og bodde på folkehøyskole i fjor, bodde hjemme i sommer, har nå flyttet inn i kollektiv i en annen by, men har fortsatt rommet sitt med en del ting igjen her hjemme. Han er 21 år. 

Min på 18 flyttet ikke tilbake igjen. Det er det jeg regner som å flytte ut i alle fall. At de flytter ut med tanke på at de ikke skal flytte tilbake. Og da er jeg kjapp med å pusse opp rommet deres så det er «mitt»

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Min på 18 flyttet ikke tilbake igjen. Det er det jeg regner som å flytte ut i alle fall. At de flytter ut med tanke på at de ikke skal flytte tilbake. Og da er jeg kjapp med å pusse opp rommet deres så det er «mitt»

Han her kommer nok tilbake innimellom, om sommeren, til jul osv. i noen år til. 

Skrevet

Eldste på 16 flytter til annet land for å gå vgs....gruer meg, men forstår det er en stor mulighet og støtter valget. 

Anonymkode: e52c9...4a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det hadde ikke jeg hatt hjerte til så raskt. Vil du ikke at 18 åringen skal føle seg hjemme i ferier og høytider, i hvert fall vente med å gjøre rommet "ditt" før det har gått 2 års tid? 

Anonymkode: 79ebd...515

Skrevet

De fleste har jo militærtjeneste fra januar til januar, så da blir det noen måneder hjemme både før og etter det året.

Veldig få som flytter ut de månedene 

Det er heller ikke uvanlig å flytte litt ut og inn i forbindelse med studier, oppsigelse av en leilighet i mai, inn i ny i august o.l Da bor de hjemme de månedene 

For meg er det viktig at de har en trygg havn hos meg i disse årene, så jeg hverken pusser opp eller gjør rommene til mine så lenge de studerer.

Anonymkode: 86d46...fa4

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det hadde ikke jeg hatt hjerte til så raskt. Vil du ikke at 18 åringen skal føle seg hjemme i ferier og høytider, i hvert fall vente med å gjøre rommet "ditt" før det har gått 2 års tid? 

Anonymkode: 79ebd...515

Nei. Hun bor jo i nærheten. Tar ca 10 min å gå fra henne til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...