Anonym bruker Skrevet 21. august 2023 #26 Del Skrevet 21. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tenker du det er sannsynlig at du dør før de har begynt å studere? Min yngste er 16 nå, selv er jeg 54, men regner med å holde ut både til han har studert seg ferdig og skaffet seg bolig... Anonymkode: ea138...ac1 Nei. Men jeg tror dessverre det er veldig sannsynlig at mine foreldre dør før, eller i løpet av, mine barns studietid. Anonymkode: e0b0d...e1a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442293-b%C3%B8r-man-etterlate-arv-eller-bruke-det-man-har-p%C3%A5-%C3%A5-nyte-livet-til-fulle/page/2/#findComment-149996551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2023 #27 Del Skrevet 21. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg tenker at man skal leve det beste livet man kan mens man lever. Arver man, så supert. Bruk det på hva man måtte ønske. De etter deg glemmer deg etterhvert uansett, og det er ikke spesielt viktig for meg å etterlate meg noe her på jorden. Jeg har et hus som er nedbetalt, så da kan barna selge det og dele pengene. Resten gjør jeg som jeg vil med Anonymkode: e4344...a90 Det er gjerne nettopp huset som utgjør den største verdien når man dør? Med mindre man bor veldig usentralt. Trist å lese at du tror de glemmer deg, jeg tenker fortsatt på de i familien som ikke lever lenger. Anonymkode: 3eec2...c95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442293-b%C3%B8r-man-etterlate-arv-eller-bruke-det-man-har-p%C3%A5-%C3%A5-nyte-livet-til-fulle/page/2/#findComment-149996555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2023 #28 Del Skrevet 21. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er også alene og tenker i samme bane. MEN er jeg usikker hvordan det vil egentlig fungerer med en nedbetalt bolig- hvis du havner på et sykehjem og kommunen tar beslag på boligen, vil barna da egentlig få ingenting? Noen som vet? Anonymkode: ad7d0...f25 Du bør skrive en fremtidsfullmakt. Svigerfar kom på hjemmet, og det stemmer som de sier her at de tar mesteparten av trygden så han har "lommepenger" til klær, hårklipp o.l igjen. De rører ikke huset eller formuen. Men, det koster å ha et hus stående, forsikring, strøm, vedlikehold osv. Svigerfar ble mer og mer dement og ute av stand til å ta avgjørelser, men heldigvis hadde han skrevet en fremtidsfullmakt som gav sønnene råderett over hans økonomi og eiendeler om han ble ute av stand til det selv. Da kunne de leie ut eller selge huset hans selv om han ikke var død så de hadde arvet det. Han skrev den fremtidsfullmakten hos advokat etter å ha sett hvor vanskelig det ble for noen han kjente da deres mor ble helt dement og de ikke kunne gjøre noen ting med huset som ingen hadde råd til å holde, men ingen kunne selge heller fordi det sto i hennes navn. Hun hadde ikke formue utenom huset, og barna var ikke velstående, og da ble huset et problem. Anonymkode: a4cc6...d9c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442293-b%C3%B8r-man-etterlate-arv-eller-bruke-det-man-har-p%C3%A5-%C3%A5-nyte-livet-til-fulle/page/2/#findComment-149996567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2023 #29 Del Skrevet 21. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du bør skrive en fremtidsfullmakt. Svigerfar kom på hjemmet, og det stemmer som de sier her at de tar mesteparten av trygden så han har "lommepenger" til klær, hårklipp o.l igjen. De rører ikke huset eller formuen. Men, det koster å ha et hus stående, forsikring, strøm, vedlikehold osv. Svigerfar ble mer og mer dement og ute av stand til å ta avgjørelser, men heldigvis hadde han skrevet en fremtidsfullmakt som gav sønnene råderett over hans økonomi og eiendeler om han ble ute av stand til det selv. Da kunne de leie ut eller selge huset hans selv om han ikke var død så de hadde arvet det. Han skrev den fremtidsfullmakten hos advokat etter å ha sett hvor vanskelig det ble for noen han kjente da deres mor ble helt dement og de ikke kunne gjøre noen ting med huset som ingen hadde råd til å holde, men ingen kunne selge heller fordi det sto i hennes navn. Hun hadde ikke formue utenom huset, og barna var ikke velstående, og da ble huset et problem. Anonymkode: a4cc6...d9c Det er veldig praktisk med en fremtidsfullmakt, men det er fullt mulig å selge huset til en dement person uten, bare litt mer tungvint. Vi solgte huset til min onkel da det var tydelig at han aldri kunne flytte hjem igjen. Det var omfattende, men vi fikk bla en erklæring fra legen på sykehjemmet din da at hun var dement og aldri ville ha mulighet for å flytte hjem igjen. Anonymkode: 4cca8...ad4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442293-b%C3%B8r-man-etterlate-arv-eller-bruke-det-man-har-p%C3%A5-%C3%A5-nyte-livet-til-fulle/page/2/#findComment-149996568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2023 #30 Del Skrevet 21. august 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er veldig praktisk med en fremtidsfullmakt, men det er fullt mulig å selge huset til en dement person uten, bare litt mer tungvint. Vi solgte huset til min onkel da det var tydelig at han aldri kunne flytte hjem igjen. Det var omfattende, men vi fikk bla en erklæring fra legen på sykehjemmet din da at hun var dement og aldri ville ha mulighet for å flytte hjem igjen. Anonymkode: 4cca8...ad4 Ja, de fikk solgt huset de som svigerfar kjente også, men det ble en papirløse som tok lang tid. Mye styr, telefoner, papirer og godkjenninger, og ting skal jo betales i den perioden også.... Mye greiere med en fremtidsfullmakt, da var det et papir fra behandlende lege på sykehjemmet som skulle til. Anonymkode: a4cc6...d9c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442293-b%C3%B8r-man-etterlate-arv-eller-bruke-det-man-har-p%C3%A5-%C3%A5-nyte-livet-til-fulle/page/2/#findComment-149996585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå