Gå til innhold

Noen som fått med seg at Kiwi har, av rent godhjerte, satt ned prisen på fisk for at folk med dårlig råd skal få råd?

Anbefalte innlegg

Hah! Der lurte de dere! For de har ikke noe hjerte. Det er rent lurendreiri.

Sitat:
Faktum er at prisen på indeksen til Fish Pool har falt fra 128,34 i uke 11 i år til 74,43 i dag (kilde: fishpool.eu)
Et prisfall på råvaren til de fleste av disse fiskeproduktene på ikke mindre enn 42% - førtito prosent! 
Så når Kiwi kutter prisene sine med 15% - etter en prisnedgang på råvaren med 42% - trenger man ikke være verken rakett- eller hjerneforsker for å forstå at det de egentlig gjør er å sette prisen betydelig opp!

https://www.facebook.com/AndersNordstadBlogg/posts/pfbid0WUfuSkn4yK9StHdERkmwEW9yzrWVvHR6z5XsBihrpgavtxpk5a67qQ7KZjCu1fz8l

Noe jeg er sikker på overrasker de fleste her. Som tror at butikkene driver ren ideell virksomhet.

De er ute etter å drive profitt. På deg og meg. Derfor lyver de så det bare renner av dem! (Noe journalistene burde gjort mer for å avdekke, men men)

Anonymkode: 2c2f8...8ea

Fortsetter under...

Det er vel ingen som tror at de gjør det av godhet og omtanke for kundene sine?

Rema 1000 og Coop Extra er ikke noe bedre, de følger jo på og kaller det konkurranse...

Anonymkode: 91333...f17

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel ingen som tror at de gjør det av godhet og omtanke for kundene sine?

Rema 1000 og Coop Extra er ikke noe bedre, de følger jo på og kaller det konkurranse...

Anonymkode: 91333...f17

Ja, nemlig! Og hvor er journalistene? Jeg skulle virkelig ønske det ble belyst mere altså!

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bruker du et facebookinnlegg som kilde?

Anonymkode: fc53c...213

Vedkommende bruker fishpool.eu som kilde. Mener du den kilden tar feil? Eller at han lyver i innlegget sitt, slik at dagligvarebransjen, som bare vil godt fordi de driver ideell virksomhet, blir ofre for slike som han sine løgner?

Har du kilde til annet så syng ut!

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Vedkommende bruker fishpool.eu som kilde. Mener du den kilden tar feil? Eller at han lyver i innlegget sitt, slik at dagligvarebransjen, som bare vil godt fordi de driver ideell virksomhet, blir ofre for slike som han sine løgner?

Har du kilde til annet så syng ut!

Det hjelper ikke så mye. Om det skulle stemme, så aner man jo ikke hva kiwi kjøper inn for fra sin produsent 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det hjelper ikke så mye. Om det skulle stemme, så aner man jo ikke hva kiwi kjøper inn for fra sin produsent 

"Om", igjen, hva er din kilde til at det ikke stemmer? Og hva er din kilde til dine utspill annet enn kveruleringsbehov?

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hah! Der lurte de dere! For de har ikke noe hjerte. Det er rent lurendreiri.

Sitat:
Faktum er at prisen på indeksen til Fish Pool har falt fra 128,34 i uke 11 i år til 74,43 i dag (kilde: fishpool.eu)
Et prisfall på råvaren til de fleste av disse fiskeproduktene på ikke mindre enn 42% - førtito prosent! 
Så når Kiwi kutter prisene sine med 15% - etter en prisnedgang på råvaren med 42% - trenger man ikke være verken rakett- eller hjerneforsker for å forstå at det de egentlig gjør er å sette prisen betydelig opp!

https://www.facebook.com/AndersNordstadBlogg/posts/pfbid0WUfuSkn4yK9StHdERkmwEW9yzrWVvHR6z5XsBihrpgavtxpk5a67qQ7KZjCu1fz8l

Noe jeg er sikker på overrasker de fleste her. Som tror at butikkene driver ren ideell virksomhet.

De er ute etter å drive profitt. På deg og meg. Derfor lyver de så det bare renner av dem! (Noe journalistene burde gjort mer for å avdekke, men men)

Tror DU at NOEN tror at Kiwi, eller andre, setter ned prisene pga godhet? Da er du faktisk ganske dum, dessverre. 

Anonymkode: cd565...e0d

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

"Om", igjen, hva er din kilde til at det ikke stemmer? Og hva er din kilde til dine utspill annet enn kveruleringsbehov?

Jeg trenger ingen kilde for å påstå at et innlegg på Facebook ikke er en troverdig kilde.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger ingen kilde for å påstå at et innlegg på Facebook ikke er en troverdig kilde.

Nei, du kan påstå at jorden er flat. Men for å ha rett i det må du faktisk ha noen god kilde, eventuelt kunne bevise det gjennom egen forskning (som du da har fått publisert, som igjen i så fall er en god kilde). Men innlegget blir ikke "ikke troverdig" bare fordi du synes at det høres lite troverdig ut at dagligvarebransjen driver med profitt i stedet for ideell virksomhet.

Det du skriver burde jo strengt tatt alle vite. Uansett hva de gjør og ikke, så tjener de selvfølgelig på kundene. Det er merkelig at ikke alle av skjønner det. 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Det du skriver burde jo strengt tatt alle vite. Uansett hva de gjør og ikke, så tjener de selvfølgelig på kundene. Det er merkelig at ikke alle av skjønner det. 

Det er ikke så merkelig, der er en del som tror godt, som tror på det dagligvarebransjen sier. Det er jo for eksempel derfor media har lot dagligvarebransjen få stå uimotsagt. Fordi journalistene har trodd på det de har sagt.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så merkelig, der er en del som tror godt, som tror på det dagligvarebransjen sier. Det er jo for eksempel derfor media har lot dagligvarebransjen få stå uimotsagt. Fordi journalistene har trodd på det de har sagt.

Jo, jeg syns det er svært merkelig. Man må liksom skjønne at ingen leker buisness. Det er mange naive mennesker ja, og jeg syns det er rart jeg altså. Sorry. 

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Haha, nei. Journalistene tror ikke at dagligvarebransjen har blitt snill og selger ting med tap. Kjære folk 🤣

Anonymkode: cd565...e0d

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nei, du kan påstå at jorden er flat. Men for å ha rett i det må du faktisk ha noen god kilde, eventuelt kunne bevise det gjennom egen forskning (som du da har fått publisert, som igjen i så fall er en god kilde). Men innlegget blir ikke "ikke troverdig" bare fordi du synes at det høres lite troverdig ut at dagligvarebransjen driver med profitt i stedet for ideell virksomhet.

Selvsagt driver de med profitt. Hvor tror du lønningene til de ansatte kommer fra?

Og hvorfor må jeg ha en god kilde eller forskning og ikke et facebookinnlegg som sier at jorden er flat? Hvorfor må mil kilde være mer troverdig enn din?

Jeg synes mange norske journalister stiller for lite kritiske spørsmål og jeg ville ikke være overrasket over om HI har rett. 

En helt annet sak er for eksempel at Aftenposten nå skriver at det bygges for lite boliger i Oslo. Noe flere politikere har som kampsak.

Store utbyggere bruker det gjerne som brekkstang for å få lempet på regelverk slik at boligene er billigere å bygge ved at standard på boligene og ikke minst bomiljø går ned. Bygges høyere og tettere, mindre uteplasser, små og trange leiligheter etc. Det står ingenting i avisene om at OBOS i år har vedtatt å stoppe igangsetting av prosjekter fordi fortjenesten ikke er høy nok. OBOS er forøvrig en organisasjon man har lite innsyn i. 

Anonymkode: d5511...857

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du tror at Kiwi kjøper fisk som råvare på børsen????

Anonymkode: d2549...7ea

Kiwi kjøper av produsentene, men produsenter  kjøper «fisk som råvare på børsen» https://fishpool.eu/about/

Fish pool er kilden som det refereres i FB-innlegget. Nå er prisen på råvaren gått ned, og Kiwi prøver å fremstå som en aktør som bryr seg om folkehelse. Og det har de lov til. Problemet er at VG sine journalister ukritisk biter på historiefortellingen til Kiwi.

Anonymkode: d003a...534

Kiwi kjøper av produsentene, men produsenter  kjøper «fisk som råvare på børsen» https://fishpool.eu/about/

Fish pool er kilden som det refereres i FB-innlegget. Nå er prisen på råvaren gått ned, og Kiwi prøver å fremstå som en aktør som bryr seg om folkehelse. Og det har de lov til. Problemet er at VG sine journalister ukritisk biter på historiefortellingen til Kiwi.

Og produsenten har senket prisene til kiwi!

Og produsenten har senket prisene til kiwi!

Ja, helt riktig😃  men istedenfor å si det, så lager Kiwi en historie om at de senker prisen tilsvarende det momsen ville ha kostet for folkehelsen sin skyld.

så her får de publisitet for å være snill + reklame for fisk og deretter økt fortjeneste på salget fordi prisen de setter ned er jo langt mindre enn prisen som er sunket på råvaren. Kiwi er på ballen mao.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, helt riktig😃  men istedenfor å si det, så lager Kiwi en historie om at de senker prisen tilsvarende det momsen ville ha kostet for folkehelsen sin skyld.

så her får de publisitet for å være snill + reklame for fisk og deretter økt fortjeneste på salget fordi prisen de setter ned er jo langt mindre enn prisen som er sunket på råvaren. Kiwi er på ballen mao.

Du kjøper løgner for glatt. Beklager. Var ikke meningen å lure deg. Jeg løy. Men hvis du vet innkjøpsprisen til kiwi, så link gjerne til den

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Selvsagt driver de med profitt. Hvor tror du lønningene til de ansatte kommer fra?

Og hvorfor må jeg ha en god kilde eller forskning og ikke et facebookinnlegg som sier at jorden er flat? Hvorfor må mil kilde være mer troverdig enn din?

For å overbevise noen andre enn deg selv. Vanligvis når folk argumenterer gjør de det ut fra, "du tar feil, for det er egentlig sånn at det er slik". Du argumenter bare ut fra, "du tar feil!", og ikke noe mer. Det er å kverulere bare for å kverulere. Derfor blir du ikke tatt seriøst. Skal du bli tatt seriøst må du komme med egne standpunkt, fortelle hva som er det riktige, hvorfor du mener dette er riktig og så videre.

"Brukte du et facebookinnlegg som kilde", er et dårlig argument.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Bruker du et facebookinnlegg som kilde?

Når det var oversvømmelse her jeg bor oppdaterte kommunen oss om evakueringsmuligheter, for de som trengte å evakueres, stengte veier, koking av drikkevann, osv. gjennom facebookinnlegg. Facebook er bare en kommunikasjonskanal, ikke en kilde.

Jeg har en fornemmelse av at du jobber for dagligvarebransjen. Eller er du hun som har en mann som gjør det?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

For å overbevise noen andre enn deg selv. Vanligvis når folk argumenterer gjør de det ut fra, "du tar feil, for det er egentlig sånn at det er slik". Du argumenter bare ut fra, "du tar feil!", og ikke noe mer. Det er å kverulere bare for å kverulere. Derfor blir du ikke tatt seriøst. Skal du bli tatt seriøst må du komme med egne standpunkt, fortelle hva som er det riktige, hvorfor du mener dette er riktig og så videre.

"Brukte du et facebookinnlegg som kilde", er et dårlig argument.

Når det var oversvømmelse her jeg bor oppdaterte kommunen oss om evakueringsmuligheter, for de som trengte å evakueres, stengte veier, koking av drikkevann, osv. gjennom facebookinnlegg. Facebook er bare en kommunikasjonskanal, ikke en kilde.

Jeg har en fornemmelse av at du jobber for dagligvarebransjen. Eller er du hun som har en mann som gjør det?

Må man jobbe i dagligvarebransjen for å klare å se at det er et mer helhetlig bilde bår det kommer til innkjøp? Det er vel noe de aller fleste vet.

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ergo kan man ikke referere til råvareprisen på børsen. Det er innkjøpsprisen fra produsentene det bør refereres. Foreløpig har det ikke kommet noen link her som viser at produsentene har senker sine priser ut til butikkene. 

Anonymkode: d2549...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...