Gå til innhold

Å flytte to hus ned i gaten

Anbefalte innlegg

Ved samlivsbrudd. Er det noen som bor så nært som vil dele erfaringer?

Vi skal flytte fra hverandre i løpet av høsten og jeg sjekker ut hus. Det er lite å velge mellom og det kommer snart et til salgs i samme gate som jeg bor i nå. Men blir det for nært? Samarbeidet kommer til å gå bra, den største tvilen min er om barna kommer til å klare å slappe av hos den ene av oss når de vet at den andre er alene hjemme to hus unna…

Barn på 10 og 12 år. 

Anonymkode: 3f807...bae

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442273-%C3%A5-flytte-to-hus-ned-i-gaten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Synes det høres fint ut for barna. Det må jo også være lov å stikke innom hos Mamma eller Pappa for et lite besøk selv om det er den andres uke? 

Anonymkode: 210d4...203

Det kommer absolutt til å være lov. Bekymringen min er om de skal synes synd på pappa når vi koser oss med fredagstaco, for eksempel, når de ser at det er lys på hos han. 

Kanskje jeg bare overtenker😅

hi

Jeg bor under hundre meter fra eksen og det fungerer fint for både barn og voksne, inkludert nye partnere. Barna er ti og femten, vi har bodd slik i seks år.

Vær obs på at å bo så nær kan påvirke offentlige stønader som aleneforsørger, om det skulle være aktuelt.

Anonymkode: 32a3e...94c

Annonse

Jeg kommer ikke til å se huset/hagen og han må ev opp i 2 etg for å se hagen min, men klart at man går jo tur, er ute i hagen/gaten osv. For egen del er jeg så ferdig at jeg ikke kommer til å føle sjalusi, og jeg selv har planer om å leve uten menn i laaaang tid fremover. 

Holder det ikke for nav at man har to bostedsadresser for å ha krav på ytelser? Jeg hadde jo ikke giddet å etablere meg på nytt i et hus til mange millioner for å snike til meg en ekstra barnetrygd, liksom😅

hi

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kommer absolutt til å være lov. Bekymringen min er om de skal synes synd på pappa når vi koser oss med fredagstaco, for eksempel, når de ser at det er lys på hos han. 

Kanskje jeg bare overtenker😅

hi

Det ser rett og slett helt ideelt ut så lenge samarbeidet vil gå bra. Så er det de voksne sin oppgave å trygge barna på at de klarer seg fint alene. Barn har mye empati på enkelte områder i den alderen, så litt tanker vil de gjøre seg. Men da må dere forsikre om at dere faktisk syns at det er deilig å være alene noen ganger. Og det går kanskje an at alle tilbringer litt tid sammen  hvertfall i starten? At faren og du kan spise taco sammen da, og så gå hjem etter måltidet med uttalelse om at dere vil hjem og slappe av eller gjøre noe spesielt.

Det er helt vanlig å bekymre seg i deres situasjon, men som dere ser ut til å velge, så vil det nok gå mye mer smertefritt for barna! 

Mannen gjorde det med eksen. Og slik bor vi alle i dag. Fungerer strålende. Ungene er fornøyd og eksen hans er ei super dame som ønsker mine barn hjertelig velkommen til seg. 
Det har nok vært perioder der ting har vært vanskelig for de voksne, men de har oppført seg voksent så det ungene har hatt det godt med den løsningen. 

Anonymkode: 41e19...149

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...