Gå til innhold

Gruer meg til skolestart på mandag!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å grue seg sååå mye til det helt ordinære hverdagslivet vil jeg so er ganske spesielt. 

De aller fleste synes selvfølgelig det er deilig med ferie. Men livet har flest hverdager. Da er det spesielt å grue seg så mye til det. 

Ungene kan ha på vekkerklokke, lære seg og pakke sekk og legge fram klær kvelden før, smøre matpakkene sine selv og gjøre lekser uten mas. 

Anonymkode: 01998...484

Uten mas? Tja… skjer jammen ikke mye her i huset uten mas…

Anonymkode: 8e362...111

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Uten mas? Tja… skjer jammen ikke mye her i huset uten mas…

Anonymkode: 8e362...111

Det er dumt at du har lært ungene dine at det må mases før de kommer igang med oppgavene sine. Men det er ikke for seint å lære dem opp! 

Begynn f.eks. med å stå opp til vekkerklokke. Står de ikke opp? Da kommer de for seint på skolen. Det var synd. Dette lærer de rimelig fort. 

Neste kan være matpakke. Hvis de lar være å smøre den, så må de gå sultne, da. Men brødskiver/polarbrød og syltetøy på flaske/tubeost er lov. 

Lær dem opp! Om få år skal de bo for seg selv og da kan ikke mamma gjøre alle disse kjedelige, men nødvendige oppgavene uansett. 

Anonymkode: 5b7d7...70a

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Idag var det helt forjævlig så stå opp, både meg og sønnen min er i like elendig humør. Trenger minst 4 timer mer søvn for å ha det bra. Savner sommerferien allerede.

Anonymkode: d7b5f...3af

Da må dere legge dere tidligere. 

Anonymkode: 62f74...519

Skjønner deg godt, HI! Og ja, det er i-landsproblem som så mye annet rundt oss. Men må være lov å klage litt likevel :)
Look on the bright side, ungene får lagt seg litt før igjen :D Men gleder meg ikke til hverdagsmaset igjen nei. 

Anonymkode: b9d5f...1aa

Da var hverdagen her igjen med skole og alt som hører med. Gruer meg aldri til det. Det er godt med ferie, men ferien er best når hverdagen er bra. Ferien er et deilig avbrekk, men rutiner er fint det også. Her elsker jeg alt som hører med ang oppfølging av aktiviteter og nyter at det er full fart med ungdommene. Det er aldri masete. Tiden går altfor fort og plutselig er det over. Det går noen dager nå før vi venner oss til vekkeklokken ringer før noen kunne ønske, men det går seg til det også. Det er noe fint med ny start og nytt skoleår. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Da må dere legge dere tidligere. 

Anonymkode: 62f74...519

Nei det kan vi ikke. Å det er bevist at damer trenger mye mer søvn enn menn,det var snakk om 8-10 timer. Vi må opp 6.30 hver dag

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei det kan vi ikke. Å det er bevist at damer trenger mye mer søvn enn menn,det var snakk om 8-10 timer. Vi må opp 6.30 hver dag

Da må dere bare ha det for jævlig da🤷 Kan ikke legge seg tidligere😂

Anonymkode: add07...3b5

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Da må dere bare ha det for jævlig da🤷 Kan ikke legge seg tidligere😂

Anonymkode: add07...3b5

Problemet er vel at skal man få nok søvn, så mye som 10 timer og stå opp 6:30, så må man jo legge seg 20:30, som er veldig lite praktisk gjennomførbart når man har barn. Da blir man sliten, da 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Problemet er vel at skal man få nok søvn, så mye som 10 timer og stå opp 6:30, så må man jo legge seg 20:30, som er veldig lite praktisk gjennomførbart når man har barn. Da blir man sliten, da 

Man kan ikke forvente å få sove 10 timer, har man den forventningen, så er det ikke rart at man går til bunns når man ikke får det.

Anonymkode: ee31e...575

Anonym bruker skrev (På 20.8.2023 den 12.55):

Det er dumt at du har lært ungene dine at det må mases før de kommer igang med oppgavene sine. Men det er ikke for seint å lære dem opp! 

Begynn f.eks. med å stå opp til vekkerklokke. Står de ikke opp? Da kommer de for seint på skolen. Det var synd. Dette lærer de rimelig fort. 

Neste kan være matpakke. Hvis de lar være å smøre den, så må de gå sultne, da. Men brødskiver/polarbrød og syltetøy på flaske/tubeost er lov. 

Lær dem opp! Om få år skal de bo for seg selv og da kan ikke mamma gjøre alle disse kjedelige, men nødvendige oppgavene uansett. 

Jøss, for en humorforlatt bedreviter du var da.

Anonymkode: 61c3d...538

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Man kan ikke forvente å få sove 10 timer, har man den forventningen, så er det ikke rart at man går til bunns når man ikke får det.

Ti timer er voldsomt! Som voksen kan man ikke forvente å sove så lenge, nei.  Sju timer er veldig bra, fem er slitsomt i lengden, tre går for to-tre døgn. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvor leser du at det forventes? Det ble skrevet at man må legge seg tidligere. Det er forsket på at kvinner trenger mer søvn enn menn. Jeg MÅ ha 8 timer søvn, ellers blir jeg ødelagt. Pga en sykdom jeg har. Noen klarer seg på mindre, andre igjen trenger mer. 

3 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg forventer ikke 10 timer, men det er faktisk det jeg trenger. Alt under 10 og jeg våkner utslitt og er zombie store deler av dagen. Hverdagen er sikkert herlig for dere som spretter opp av senga kl 6 etter seks timer søvn og føler dere våkne og klare for dagen, men det må vel gå an å skjønne at ikke alle har det sånn. Jeg er i følge lege frisk og normal så ingenting tilsier at jeg skal ha det sånn, men jeg er konstant sliten og skulle helst hatt 10 timer søvn hver dag. Nå har jeg også valgt å ikke ha barn da, så det hjelper selvfølgelig i det daglige!

Anonymkode: 993eb...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...