Gå til innhold

Gruer meg til skolestart på mandag!

Anbefalte innlegg

Åååhhh gruer meg sånn til skolestart på mandag, med alt styr det medfører! Lekser, matpakker, vekking, kjøring til aktiviteter etc etc. Det er sååå deilig når barna har ferie! Jeg har jobbet i tre uker allerede, men det er barnas skolestart jeg gruer meg til. 

Dagens syt og ilandsproblem, ja jeg vet det. 

Anonymkode: 11bfb...f08

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg trodde de skulle sitte i håndveska mi på kafé... jesus

Ja, det er tydelig. Selv om du visst prøver å være ironisk i svarer ditt. For ikke noe av det du nevner er annet enn A4 alminnelig forventet liv.

Anonymkode: 131c7...ffb

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er tydelig. Selv om du visst prøver å være ironisk i svarer ditt. For ikke noe av det du nevner er annet enn A4 alminnelig forventet liv.

Har jeg sagt at det er noe ekstraordinært ved det? Jeg kan vel grue meg til det uansett? Ferie er mye mer behagelig. 

Annonse

La barna lage matpakker selv, be de gjøre lekser før du kommer hjem, og sett på vekkerklokke og se om de våkner av den selv. Da er det bare aktiviteter igjen, og det er heldigvis ikke så mye stress

Anonymkode: 72b68...0b5

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

La barna lage matpakker selv, be de gjøre lekser før du kommer hjem, og sett på vekkerklokke og se om de våkner av den selv. Da er det bare aktiviteter igjen, og det er heldigvis ikke så mye stress

Skulle ønske det bare var så enkelt. Men det er jo ikke det.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Skulle ønske det bare var så enkelt. Men det er jo ikke det.

Å la barna lage matpakke selv er veldig enkelt. Ny rutine med lekser tar tid, men er fullt gjennomførbart med normalt fungerende barn. Jeg har ikke laget en matpakke for barna etter de begynte på skolen.

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Dere gruer dere til livet. Et liv dere had valgt. Hvorfor det? Hvilke usannsynlige forventninger hadde dere egentlig?

Ironien i det forumet her altså. Av alle steder mødre skal møtes som roboter som helst bør omfavne hver minste del av livet, uansett hvor strevsomt det kan være. Hvis ikke dette er fristedet, hvilken nytte har det forumet her egentlig? 

Anonymkode: f3db2...041

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ironien i det forumet her altså. Av alle steder mødre skal møtes som roboter som helst bør omfavne hver minste del av livet, uansett hvor strevsomt det kan være. Hvis ikke dette er fristedet, hvilken nytte har det forumet her egentlig? 

Korreksjon, for eksempel?

Skjønner godt hva du mener. Ferie uten krav og plikter er så deilig. Jeg hadde også en skikkelig dårlig følelse da ferien var over. Her var skolestart på onsdag, og den følelsen gikk fort over. Du kommer inn i den gamle hverdagstralten og oppdager fort at det ikke er så verst♥️😊

Anonymkode: cead2...923

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette! 

Anonymkode: 8e362...111

Dette året skal barna ha abbonement på kantine hver dag, så slipper å sende med matpakke, og det er deilig! Ellers må en jo bare få ting til å gå rundt, slutter på jobb 16,19 eller 20 på ettermiddag/kveld, så må bare planlegge alt hver uke, skal nok gå fint deg og 

Anonymkode: 21dfe...d6b

Kutt ut aktiviteter og vær aktiviteter med barna selv, når du vil. Det er som å ha ferie året rundt, og anbefales. 

Vi er ikke med på organiserte aktiviteter som krever oppmøte flere ganger i uka på bestemt tidspunkt. Kjøring, kamper, dugnad, dorull-salg. Nei takk.

Vi jogger eller sykler sammen en dag i uka. Svømmer en dag i uka. Ellers trener vi alene eller med venner. Ski om vinteren.

Barna er 8, 12 og 14.

Anonymkode: 11a17...1d2

Jeg tenkte motsatt, ungene begynte på torsdag, og det var deilig! Jeg liker godt at alle kommer seg opp og ut, og at de også får struktur på hverdagen. Nå kommer de seg i seng litt tidligere, og jeg får igjen mulighet til voksentid alene. Mannen legger seg som regel tidlig, men i ferien har ungene vært lenge oppe de fleste kvelder. De fikser matpakkene sine selv, har gjort det siden andre-tredjeklasse, mot avtale om at jeg lager matpakke én dag i uka, og da er den litt bedre. 

Jeg liker godt hverdag. Elsker ferie og slippe alle forpliktelser, men gleder meg alltid til høsten igjen. Nå er våre blitt større og kun en igjen som er med på ting men hun er til gjengjeld med på tre aktiviteter så her er det noe hver eneste dag. 

Anonymkode: d5f15...c93

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Har jeg sagt at det er noe ekstraordinært ved det? Jeg kan vel grue meg til det uansett? Ferie er mye mer behagelig. 

Å grue seg sååå mye til det helt ordinære hverdagslivet vil jeg so er ganske spesielt. 

De aller fleste synes selvfølgelig det er deilig med ferie. Men livet har flest hverdager. Da er det spesielt å grue seg så mye til det. 

Ungene kan ha på vekkerklokke, lære seg og pakke sekk og legge fram klær kvelden før, smøre matpakkene sine selv og gjøre lekser uten mas. 

Anonymkode: 01998...484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...