Gå til innhold

Du som har søster, snakker dere sammen om eget sexliv?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke direkte men indirekte 😊

Anonymkode: b9cbe...d3f

Nei, ikke i nærheten engang.

Jeg kan godt snakke med folk om overfladiske ting, som "lenge siden vi har hatt sex", men jeg går ikke i detaljer om sexlivet mitt. Det har ingen noe med, uten at det betyr at man skammer seg

Anonymkode: 65680...808

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke i nærheten engang.

Jeg kan godt snakke med folk om overfladiske ting, som "lenge siden vi har hatt sex", men jeg går ikke i detaljer om sexlivet mitt. Det har ingen noe med, uten at det betyr at man skammer seg

Hadde du ikke skammet deg for det hadde du ikke hatt noen problemer for å prate om det. 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde du ikke skammet deg for det hadde du ikke hatt noen problemer for å prate om det. 😊

Eller man synes det er en privatsak. Jeg skammer meg ikke over å bæsje, men jeg snakker ikke med søster og venninner om dovanene mine heller. Jeg skammer meg ikke over sexlivet mitt heller, men har ikke noe behov for å dele det med andre enn min mann.

Anonymkode: 5bfdf...3b2

Nei, verken med henne eller venninner. Har vel penset inn på emnet sex noen få ganger uten å snakke om eget sexliv. Er absolutt ikke noe skam knyttet til sex, men det er nå ikke et naturlig samtaleemne med de jeg omgås. 

Hehe. Støtter hun over, man snakker ikke om avføringa heller selv om alle bæsjer!

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Eller man synes det er en privatsak. Jeg skammer meg ikke over å bæsje, men jeg snakker ikke med søster og venninner om dovanene mine heller. Jeg skammer meg ikke over sexlivet mitt heller, men har ikke noe behov for å dele det med andre enn min mann.

Det er jo fordi du ikke vil skamme deg over å være opptatt av det. Du sier jo ikke "åh søss se her på mobilen! jeg la en skikkelig kabel i går ass!". Det er fordi du ikke vil skamme deg over å være opptatt av avføringen din. Så jo det er skam.

Annonse

Jeg syns det burde snakkes litt mer om jeg. Først i en slik samtale skjønte jeg at ikke alle hadde problemene jeg hadde, hvilket endte med at jeg ble operert for skjedeprolaps. Går da ikke i detalj på hva hvem gjør med meg og hva vi gjør. Litt mer generelt om hva som er vanlig/å forvente/tips osv syns jeg er helt innafor (og lurt!). 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du må skille mellom skam og integritet. Man skal ikke utlevere andre.

Anonymkode: 93e26...744

Optatium skrev (16 minutter siden):

Jeg syns det burde snakkes litt mer om jeg. Først i en slik samtale skjønte jeg at ikke alle hadde problemene jeg hadde, hvilket endte med at jeg ble operert for skjedeprolaps. Går da ikke i detalj på hva hvem gjør med meg og hva vi gjør. Litt mer generelt om hva som er vanlig/å forvente/tips osv syns jeg er helt innafor (og lurt!). 

Ja, men da snakker man brått om kvinnehelse og ikke nødvendigs sexlivet. Jeg kan godt diskutere menstruasjon, smerter osv, men går ikke i detalj der (heller). At jeg har blødd konstant i 2 år er noe tilogmed sjefen min vet liksom. 

Det er jo fordi du ikke vil skamme deg over å være opptatt av det. Du sier jo ikke "åh søss se her på mobilen! jeg la en skikkelig kabel i går ass!". Det er fordi du ikke vil skamme deg over å være opptatt av avføringen din. Så jo det er skam.

Niks. Det er det ikke. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kan du forklare litt nærmere hva du mener her? Jeg skammer meg ikke over å gå på do heller, men jeg snakker ikke om det. 

Mitt sexliv interesserer ingen, så jeg sparer dem for høre detaljer. Hva er så viktig å dele, mener du?

Anonymkode: e3dc3...b1f

Annonse

Med søsken blir det utnaturlig for min del,selv om vi kan snakke om alt annet.

Venniner har jeg ingen problem å snakke om sex med. Vet blant annet at en god vennine har overhodet ikke hatt sexlyst på flere år etter hun begynte på cipralex. Hun hadde visst mye mer sexlyst før. Jeg har samme problem så etter den samtalen byttet jeg over til ett annet merket. Håper det blir bedre.

Anonymkode: 0ee0d...e0b

Søsteren min er min næreste venninne og vi snakker om alt, også sex. Ikke i minste detalj, men vi deler absolutt en god del. Jeg har også en venninne jeg kan snakke om sex med, mens med andre hadde det ikke vært naturlig.

Jeg er enormt glad for at jeg har noen jeg kan snakke med om disse tingene. Sex er en viktig del av livet mitt og det hadde vært umulig å få søsteren min til å forstå f.eks. hvor elendig ekteskapet mitt var, hvis vi ikke kunne snakke om sex. Eller hvor glad jeg er i mln nye kjæreste; det handler også mye om sex og nærhet, om å bli sett og lyttet til, og dermed kunne oppnå nytelse. Om å kunne føle seg som et helt menneske igjen, etter å ha trodd eksmannen hadde ødelagt all glede ved sex for alltid. 

Søsteren min og jeg er nok spesielt fortrolige, og derfor føles det ikke rart eller for privat å snakke om disse tingene. Det er fantastisk at det finnes ett menneske i verden som kjenner meg så godt som hun gjør. 

Anonymkode: a6d5e...bc7

Jeg skjønner godt at de fleste ikke snakker om sex med andre enn sin partner. Men at mange heller ikke takler å prate om det anonymt på nett, og i tillegg hater når andre prater om det, og viser det ved å gå inn i tråden og være sur og negativ, da er det et symptom på at noe er galt. 

Anonymkode: ffe29...171

Snakker ikke med søsteren min om sexlivet mitt. Men har en god venninne jeg prater om sexlivet mitt med, vi deler mye med hverandre. Dette er også en venninne jeg hadde sex med da vi var i tenårene, så det faller seg naturlig på en måte. 

Anonymkode: fe95c...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...