Gå til innhold

Da har jeg fått tilbake bilen. Med klar beskjed

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du burde levere bilen tilbake nå. At du er for syk til å ta kollektivt tror jeg ikke noe på. Er du 100% sengeliggende. Da får du taxi av kommunen. Så skjerp deg. 

Anonymkode: 55a5f...3dc

Hvorfor skulle noen bry seg om hva du tror? Det er selvsagt mange som ikke kan ta kollektiv, men likevel klare å kjøre bil. Du tabber deg ut med slike kommentarer 😂

Anonymkode: 87a74...fac

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det spiller all rolle. Juridisk eier av bilen er den bilen er registrert på. Du er dessverre ikke eier av bilen 

Anonymkode: 0b3b6...ead

En bil kan bare stå i ett navn, det er ikke som bolig hvor man kan ha ulike andeler og eiere tinglyst.

Her står bilen i mannens navn, men vi eier allikevel halve bilen hver. Og ja, vi har både skrevet samboerkontrakt og testamente. 

Anonymkode: e1028...09f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det spiller ingen rolle hvilket navn bilen står i. Avtalen vi hadde spiller noen rolle.

Hvorfor er det så interessant for deg hva som skjedde med den andre? Den ble gammel og vraket, så kjøpte jeg en ny bil uten støtte fra NAV. 

Anonymkode: 11aab...b0c

Så du har alt hatt en bil fra nav som ble gammel og vraket, så kjøpte du en ny bil uten støtte fra nav. Etter det kjøpte moren din en bil til deg og nå skal du søke om enda en bil fra nav?

passer du ikke på bilene dine?

Jeg er faktisk mest bekymret for barna dine som ikke har familie og annet nettverk av voksne. Viss du er så syk at du må ha støtte fra nav for å få bil er det større diagnoser/skader. Det er nye regler hos nav og man får ikke bil lenger viss man er isolert og bor langt fra buss, har angst å ikke kan ta buss osv. det er til og med vanskelig å få bil viss man er avhengig av krykker, men kan gå litt selv. Dette vet jeg av erfaring.

Anonymkode: 41269...e50

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så du har alt hatt en bil fra nav som ble gammel og vraket, så kjøpte du en ny bil uten støtte fra nav. Etter det kjøpte moren din en bil til deg og nå skal du søke om enda en bil fra nav?

passer du ikke på bilene dine?

Jeg er faktisk mest bekymret for barna dine som ikke har familie og annet nettverk av voksne. Viss du er så syk at du må ha støtte fra nav for å få bil er det større diagnoser/skader. Det er nye regler hos nav og man får ikke bil lenger viss man er isolert og bor langt fra buss, har angst å ikke kan ta buss osv. det er til og med vanskelig å få bil viss man er avhengig av krykker, men kan gå litt selv. Dette vet jeg av erfaring.

Den bilen jeg kjøpte selv ble påkjørt på parkeringsplass og så skadet at det kostet mer å reparere enn bilen var verdt. Dessverre fant jeg ikke eier av bilen som traff, og forsikringen utbetalte ikke.

Jeg kjenner til alle kravene. Hvorfor har du et behov for å fortsette å fortelle meg om hvor vanskelig det er etter jeg har forklart at jeg kjenner til reglene til NAV? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den bilen jeg kjøpte selv ble påkjørt på parkeringsplass og så skadet at det kostet mer å reparere enn bilen var verdt. Dessverre fant jeg ikke eier av bilen som traff, og forsikringen utbetalte ikke. 

Det hørtes merkelig ut. Vi har to ganger opplevd dette og det eneste vi har vært ute med har vært egenandel. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det hørtes merkelig ut. Vi har to ganger opplevd dette og det eneste vi har vært ute med har vært egenandel. 

Antakelig fordi dere har hatt full kasko. Det er ikke vanlig på gamle biler. Jeg hadde ansvar. At det er merkelig for deg at det finnes forskjellige typer forsikring, er mer merkelig

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Antakelig fordi dere har hatt full kasko. Det er ikke vanlig på gamle biler. Jeg hadde ansvar. At det er merkelig for deg at det finnes forskjellige typer forsikring, er mer merkelig

Kanskje ha kasko da. Man bør bestrebe å være uavhengig av foreldrene sine når man er voksen. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje ha kasko da. Man bør bestrebe å være uavhengig av foreldrene sine når man er voksen. 

Jeg er uavhengig av foreldre. Og man har så klart ikke kasko på eldre biler. Det er ganske poengløst å betale en høy forsikringssum på en gammel bil, og så få igjen lav listepris som gjør at en ikle en gang kan kjøpe ny bil. Full kasko er som regel for nye biler, delkasko for halvgamle biler og ansvar for eldre biler. Dette bør du jo vite

Jeg kjenner at det hadde vært interessant å høre den andre siden av historien her.

Hvorfor trenger du støtte fra NAV til å kjøpe bil? Hvorfor kan du ikke kjøpe bil selv? Hva er det som gjør at du ikke kan stå som eier av bilen av "forsikringsmessige årsaker"? Du skriver at du har lagt ut 30 000 kr i reparasjoner, du har kjøpt nye dekk. Du betaler forsikring og bensin. Dette på 1,5 år. Dette har du råd til, men ikke til å kjøpe din egen bil? 

Plutselig_gravid skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner at det hadde vært interessant å høre den andre siden av historien her.

Hvorfor trenger du støtte fra NAV til å kjøpe bil? Hvorfor kan du ikke kjøpe bil selv? Hva er det som gjør at du ikke kan stå som eier av bilen av "forsikringsmessige årsaker"? Du skriver at du har lagt ut 30 000 kr i reparasjoner, du har kjøpt nye dekk. Du betaler forsikring og bensin. Dette på 1,5 år. Dette har du råd til, men ikke til å kjøpe din egen bil? 

Det kom litt brått på at den bilen jeg hadde ble ødelagt. Jeg mistet bonus på forsikringen selv om det ikke var min feil, mamma har 75%, og er er over 65 år, jeg har 60% og er i 40-årene. Hennes forsikring ble billigere, og det ble billigere for meg å ha forsikring sånn.

Jeg har ikke betalt for reparasjoner. Jeg har betalt for deler til reparasjoner. Og nye dekk så klart. Dette har jeg hatt 1 1/2 år på meg å spare opp til. Jeg kunne så klart lagt av penger til ny bil i stedet, men nå hadde jeg jo en bil, som jeg fikk beskjed om var min, og som jeg derfor tok vare på med at jeg betalte alt på den. Inkludert selve bilen. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er uavhengig av foreldre. Og man har så klart ikke kasko på eldre biler. Det er ganske poengløst å betale en høy forsikringssum på en gammel bil, og så få igjen lav listepris som gjør at en ikle en gang kan kjøpe ny bil. Full kasko er som regel for nye biler, delkasko for halvgamle biler og ansvar for eldre biler. Dette bør du jo vite

Har så klart ikke kasko? Hva er det for et svar? Har du ikke råd til å erstatte bilen om den blir så skadet at den ikke er kjørbar etterpå har man selvfølgelig kasko uavhengig av bilens alder. Dette burde du vite og dette burde du hatt. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har så klart ikke kasko? Hva er det for et svar? Har du ikke råd til å erstatte bilen om den blir så skadet at den ikke er kjørbar etterpå har man selvfølgelig kasko uavhengig av bilens alder. Dette burde du vite og dette burde du hatt. 

Du tenker det er økonomisk smart å betale 2000 i mnd i forsikring i 4-5 år for så å få igjen 15 000 ved skade? Så trekker man egenandelen fra og sitter kanskje igjen med nok til å kjøpe et vrak som varer maks et år? Du må gjerne mene det altså, men det er ingen som noen gang har anbefalt det. Du er den første jeg hører si det, og det er så klart bare vås. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du tenker det er økonomisk smart å betale 2000 i mnd i forsikring i 4-5 år for så å få igjen 15 000 ved skade? Så trekker man egenandelen fra og sitter kanskje igjen med nok til å kjøpe et vrak som varer maks et år? Du må gjerne mene det altså, men det er ingen som noen gang har anbefalt det. Du er den første jeg hører si det, og det er så klart bare vås. 

Hvis man ikke har råd til å erstatte den, så anbefales kasko.

Anonymkode: df47e...e6d

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men du hadde jo ikke råd til ny bil. Det hadde du hatt om du hadde kasko. Enkelt og greit. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvis man ikke har råd til å erstatte den, så anbefales kasko.

Anonymkode: df47e...e6d

Ikke hvis den er så gammel at beløpet man får igjen ikke kan betaleren ny bil

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men du hadde jo ikke råd til ny bil. Det hadde du hatt om du hadde kasko. Enkelt og greit. 

Nei, det hadde jeg ikke. Bilen var såpass gammel at jeg ikke ville fått nok til å kjøpe en ny bil, men en høy forsikringssum. En bil som er over 20 år gammel har ikke så høy verdi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En bil kan bare stå i ett navn, det er ikke som bolig hvor man kan ha ulike andeler og eiere tinglyst.

Her står bilen i mannens navn, men vi eier allikevel halve bilen hver. Og ja, vi har både skrevet samboerkontrakt og testamente. 

Anonymkode: e1028...09f

Nei, det stemmer ikke. En bil kan fint stå i to navn. Både jeg og mannen står som eiere av vår bil. Det er en stor fordel om en av oss skulle bli borte. Da slipper man styr og utgifter til omregistrering av bilen. 

Anonymkode: f9c07...ceb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kom litt brått på at den bilen jeg hadde ble ødelagt. Jeg mistet bonus på forsikringen selv om det ikke var min feil, mamma har 75%, og er er over 65 år, jeg har 60% og er i 40-årene. Hennes forsikring ble billigere, og det ble billigere for meg å ha forsikring sånn.

Jeg har ikke betalt for reparasjoner. Jeg har betalt for deler til reparasjoner. Og nye dekk så klart. Dette har jeg hatt 1 1/2 år på meg å spare opp til. Jeg kunne så klart lagt av penger til ny bil i stedet, men nå hadde jeg jo en bil, som jeg fikk beskjed om var min, og som jeg derfor tok vare på med at jeg betalte alt på den. Inkludert selve bilen. 

Jeg har ikke tenkt til å krangle med deg, moren din og stefaren din er idioter, men det er jo uten tvil lite smart å forsikre bilen i moren din sitt navn. Du er da bedre tjent med å tjene opp egen bonus, med mindre planen hele veien var å forsikre bilen din i andres navn? 

Anonymkode: 2cc69...c1a

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt til å krangle med deg, moren din og stefaren din er idioter, men det er jo uten tvil lite smart å forsikre bilen i moren din sitt navn. Du er da bedre tjent med å tjene opp egen bonus, med mindre planen hele veien var å forsikre bilen din i andres navn? 

Anonymkode: 2cc69...c1a

Planen var å ha den forsikret på henne til jeg er tilbake i full jobb og har råd til høyere forsikring. Da skulle bilen over på meg. Nå regner jeg så klart ikke med at det skjer. Så snart jeg har min egen bil, så leveres den tilbake uten et ord, jeg slutter å betale og jeg er ferdig med dem

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg synes og dette er rart. Man får vel kun støtte til bil fra nav viss man trenger pga spesialtilpasning feks rampe/heis. Man får ikke lenger støtte til bil pga isolasjon i dagliglivet osv. det er bare å Google.

Jeg kjenner ei som har fått støtte til bil fra Nav. Hun bruker bilen til å dra på butikken, og å besøke datteren. Det er god bussforbindelse, og ikke langt til buss-stopp. Psykiske problemer. Så, jo, man får støtte til bil!

Anonymkode: 08f78...103

HI? Som du ser så er det noen få kranglefanter på dette forumet. Vi som har vært her en stund overser de.

Det er en tøff og vond situasjon du er i. Jeg håper at ting ordner seg for deg. Og at du kutter ut moren din når hun setter en slik mann foran sitt eget barn...

Håper også at du har en fortsatt riktig fin helg! ❤️ 

Anonymkode: a5fed...d3c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI? Som du ser så er det noen få kranglefanter på dette forumet. Vi som har vært her en stund overser de.

Det er en tøff og vond situasjon du er i. Jeg håper at ting ordner seg for deg. Og at du kutter ut moren din når hun setter en slik mann foran sitt eget barn...

Håper også at du har en fortsatt riktig fin helg! ❤️ 

Anonymkode: a5fed...d3c

Takk😀

Jeg har ikke ord for hvor fæle de er mot deg. Og de som sier at du må ha gjort noe forferdelig for å bli kasta ut har ikke vært i en situasjon med foreldre som kun ser seg selv. Jeg ble banket opp av moren min som 16 åring fordi hun var helt ute. Jeg ser nå at hun sto i en kjip og presset situasjon, men det forsvarer ingenting. Hun skulle flytte, langt vekk, jeg ville ikke. Hun var sint og sur fra før, og satt å tastet på telefonen (med tastelyd) og forsøkte å sende en mld som ikke gikk gjennom (med lyd hver gang den ikke ble sendt). Jeg så på tv og sa «gidder du å skru av den lyden?» og det klikket for henne. Og jeg fikk gjennomgå. Det var ikke min skyld. 

Din mor er underkua så det synger etter av denne mannen og det smerter meg å se at hun ikke tar ditt parti noen gang! 

Det er vondt, men noen ganger er det best å la de menneskene som ikke tilfører noe godt, gå. 

Lykke til videre! Håper du klarer deg fint uten dem ❤️

Anonymkode: b555a...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...