Gå til innhold

Da har jeg fått tilbake bilen. Med klar beskjed

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da eier du den ikke, eier er den som står på forsikringspapirene.

Anonymkode: df47e...e6d

Niks! Vi er gift. Mannen står som bilens eier, men forsikringen står i mitt navn. 

Anonymkode: 3f1da...f4c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da eier du den ikke, eier er den som står på forsikringspapirene.

Jeg vet det. Men den er fortsatt ikke lånt. Avtalen var ikke lån, den var at den skulle være min om jeg betalte alt for den. Jeg holdt min del, hun holdt ikke sin. 

Anonymkode: 11aab...b0c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke det. Svaret har iallefall betydning for graden av sympati du får fra meg.

Anonymkode: 08e99...70a

Det er jo i utgangspunktet ganske spesielt at du lar din mor kjøpe en bil til deg. Du er vel voksen?

Anonymkode: 08e99...70a

Hvis du forventer at folk skal vite hva som er forklart tidligere, så burde du linke til den andre tråden, for alle har nok ikke lest den. Jeg har heller ikke lest den.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du ER jo heldig som har en mor som har kjøpt en bil som hun har latt deg låne!

Hvis du er så skråsikker på at du fyller vilkårene for tilskudd til bil av NAV er det jo ekstremt merkelig at du stoppet søknaden før den i det hele tatt var avgjort. 

Anonymkode: 28b64...1cb

Helt OK at man ikke husker eller ikke har lest det forrige innlegget. Men vær da oppmerksom på at dere ikke har plikt til å svare i tråden, at deres svar vil oppleves som irrelevante, og at spørsmålene vil være uttværende og masete fordi alle andre vet svarene (vi som husker det forrige - og som HI derfor henvender seg til). Dere har ikke krav på svar på ting som allerede er sagt. Så please dropp tredjegradsavhøret.

Anonymkode: 2eb1a...b07

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Helt OK at man ikke husker eller ikke har lest det forrige innlegget. Men vær da oppmerksom på at dere ikke har plikt til å svare i tråden, at deres svar vil oppleves som irrelevante, og at spørsmålene vil være uttværende og masete fordi alle andre vet svarene (vi som husker det forrige - og som HI derfor henvender seg til). Dere har ikke krav på svar på ting som allerede er sagt. Så please dropp tredjegradsavhøret.

Anonymkode: 2eb1a...b07

Dette er et diskusjonsforum, og man kan spørre om hva man vil, mene hva man vil, og hi kan velge å svare på hva hun vil. Men velger man å lage kryptiske tråder, så må man forvente kommentarer.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Den er ikke lånt. Det er jeg som betaler for den. Den står ikke i mitt navn av forsikringsårsaker.

Jeg er kjent med reglene fra NAV. 

Du har ikje betalt fir bilen og den står ikke i ditt navn. Du betaler for forbruket - altså låner du den. 

Hva skjedde med den forrige bilen du fikk tilskudd til?

Jeg tipper du må ha oppført deg absolutt ufyselig og gjort helt utilgivelige ting som ungdom, som da førte til utkastelse den gangen. 
Når det er sagt, vi har alle gjort mer eller mindre dumme ting som unge, men normale, oppadgående foreldre klarer vel å legge det meste bak seg, og fortsette å ha kontakt og være en god forelder. 
Jeg skjønner dog at stefar aldri glemmer, og helst ikke vil ha mer med deg å gjøre. Mor velger han, og der er jo til en viss grad fordtåelig all den tid du nå er voksen og har egne barn. 
Jeg skjønner godt at denne bilen er en verkebyll mellom dere, og jeg tenker forholdet ditt med mor forværrer seg så lenge du har bilen. 
Jeg syns også at når du har levert tilbake bilen, og fått bil fra Nav, så får du ta er standpunkt en gang for alle om du skal ha null kontakt, eller litt kontakt. Stefaren din vil aldri forandre seg, han vil aldri mer ha et godt forhold til deg. Jeg lurer også litt på hva slags ting du gjorde som ung, som gjorde han så sint. Han har jo kontakt med din bror, forsto jeg? 
Håper det løser seg for deg, og at du ikke blir altfor ensom hvis du ikke vil prate mer med mor når bilen er tilbakelevert. 

Anonymkode: ad3ca...c52

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper du må ha oppført deg absolutt ufyselig og gjort helt utilgivelige ting som ungdom, som da førte til utkastelse den gangen. 
Når det er sagt, vi har alle gjort mer eller mindre dumme ting som unge, men normale, oppadgående foreldre klarer vel å legge det meste bak seg, og fortsette å ha kontakt og være en god forelder. 
Jeg skjønner dog at stefar aldri glemmer, og helst ikke vil ha mer med deg å gjøre. Mor velger han, og der er jo til en viss grad fordtåelig all den tid du nå er voksen og har egne barn. 
Jeg skjønner godt at denne bilen er en verkebyll mellom dere, og jeg tenker forholdet ditt med mor forværrer seg så lenge du har bilen. 
Jeg syns også at når du har levert tilbake bilen, og fått bil fra Nav, så får du ta er standpunkt en gang for alle om du skal ha null kontakt, eller litt kontakt. Stefaren din vil aldri forandre seg, han vil aldri mer ha et godt forhold til deg. Jeg lurer også litt på hva slags ting du gjorde som ung, som gjorde han så sint. Han har jo kontakt med din bror, forsto jeg? 
Håper det løser seg for deg, og at du ikke blir altfor ensom hvis du ikke vil prate mer med mor når bilen er tilbakelevert. 

Hi har sagt at hun ikke har gjort noe som kan forklare denne oppførselen. Så da kan du bare kutte ut å spekulere. 

Anonymkode: 87a74...fac

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du har ikje betalt fir bilen og den står ikke i ditt navn. Du betaler for forbruket - altså låner du den. 

Hva skjedde med den forrige bilen du fikk tilskudd til?

Nå har set seg sånn at du kam mene hva du vil om den er lånt eller ikke, men i Norge har vi avtalefrihet, og en avtale skal holdes. Avtalen var at mamma skulle kjøpe en bil til meg så jeg slapp å søke fra NAV. Det skulle være min bil, men den skulle stå i hennes navn fordi hun har bedre forsikringer. Du kan mene deg grønn på dette.

Jeg betaler heller ikke kun forbruket på den. Jeg betaler alt på den. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du tipper feil

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hi har sagt at hun ikke har gjort noe som kan forklare denne oppførselen. Så da kan du bare kutte ut å spekulere. 

Det er helt greit å ikke ville dele akkurat hva som har skjedd. Jeg har lest den første tråden hun skrev i juli. Om at moren er en dørmatte. (Tittel) Der står det at stefar eier 50 prosent av huset og var med på å kaste henne ut da hun var 16. Det gjør du ikke hvis ikke det har skjedd helt spesielle ting. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er helt greit å ikke ville dele akkurat hva som har skjedd. Jeg har lest den første tråden hun skrev i juli. Om at moren er en dørmatte. (Tittel) Der står det at stefar eier 50 prosent av huset og var med på å kaste henne ut da hun var 16. Det gjør du ikke hvis ikke det har skjedd helt spesielle ting. 

Du skrev jo det selv i første tråd. Men for all del da… 

Jeg skrev ikke i første tråd at jeg har gjort utilgivelige og ufyselige ting. Jeg skrev at jeg utagerte, men det gikk da aldri utover han på andre måter enn at mamma snakket med han om det. Jeg reiste ut med venner uten lov og jeg drakk alkohol uten lov. Jeg hadde venner de ikke likte og beskyldte for å drive med narkotika. Stefaren min oppsøkte alle vennene mine for å konfrontere dem med deres narkotikabruk. Ingen av dem har noen gang rørt narkotika med unntak av en som etterhvert ble narkoman.

Annonse

Jeg skrev ikke i første tråd at jeg har gjort utilgivelige og ufyselige ting. Jeg skrev at jeg utagerte, men det gikk da aldri utover han på andre måter enn at mamma snakket med han om det. Jeg reiste ut med venner uten lov og jeg drakk alkohol uten lov. Jeg hadde venner de ikke likte og beskyldte for å drive med narkotika. Stefaren min oppsøkte alle vennene mine for å konfrontere dem med deres narkotikabruk. Ingen av dem har noen gang rørt narkotika med unntak av en som etterhvert ble narkoman.

Det gikk aldri ut over han? Selvfølgelig gjorde det der når du skaper så mange bekymringer, og moren din har  etterhvert forstått skrev du. Da har ikke hun alltid forstått heller, og klart hennes problemer påvirket stefaren din. Men greit, om du skikket deg senere, så ville det vært naturlig å reparere forholdene, men! Når stefaren din uttaler at du ikke kan forvente hjelp hver gang, så må det være noe som ligger bak! Han sier ikke sånn ut av det blå, og kanskje moren din har skjønt at han er lei av hun alltid forsvarer og hjelper deg. Det blir virkelig ikke så mye drama på grunn av denne bilen alen.

Så sett deg ned og tenk etter hvordan å låse dette. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Eller det finnes voksne som er helt forbanna dumme og ubeskrivelig slemme. Jeg sitter nå og ser en venninne forelske seg i en mann som behandler hennes sønn helt forferdelig. Det er helt grusomt å være vitne til. Jeg har prøvd å si i fra, men min venninne er helt blind av kjærlighet. Min ene sønn er like gammel som hennes og jeg har hatt masse med ham å gjøre opp gjennom hans oppvekst. Nå er han her oftere og oftere fordi han synes det er så ubehagelig hjemme. Det tragiske er at min venninne synes det er deilig med barnefri så hun synes det er strålende. Dette er en fin gutt. Han er tenåring med det tenårene innebærer, men han er ikke på noe vis ufyselig eller fæl.

Denne mannen snakker nedsettende om alt gutten foretar seg, vil ikke ha ham med på ting, ber han gå på rommet med en gang middagen er spist, vil ikke ha ham i stuen på kvelden og klager over at tenåringer koster så mye.

Å nå gjennom til min venninne når jeg forsøker å snakke med henne er helt umulig. Hun ser ikke (eller vil ikke se) det jeg forteller henne. Alle eksempler jeg kommer med bortforklares. F.eks blir bortvisning fra «fellesareal» etter middag - nei det er fordi han er opptatt av at gutten skal gjøre skolearbeid så han får bedre karakterer. Gutten har helt akseptable karakterer allerede. Denne gutten er ikke fysisk kastet ut, men har da en «stefar» som er så stygg at han helst ikke er hjemme. Han kan ikke flytte til far som bor langt unna fordi han vil være der vennene er.

Mitt hjertet knuses litt hver gang jeg snakker med denne gutten. Han er her 2-3 netter i uken, hver uke. Jeg er så heldig at vi både har råd og plass til en ekstra tenåring i huset og jeg og min mann har bestemt at han alltid skal få være her hver eneste gang han spør.

Du antar at det bare er ungdommer som kan oppføre seg fælt. Det er dessverre ikke riktig og jeg er nå vitne til en mor som ofrer gutten sin fordi hun er forelsket i ny mann. Det er helt hjerteskjærende å se på.

Anonymkode: c1743...063

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Nå har set seg sånn at du kam mene hva du vil om den er lånt eller ikke, men i Norge har vi avtalefrihet, og en avtale skal holdes. Avtalen var at mamma skulle kjøpe en bil til meg så jeg slapp å søke fra NAV. Det skulle være min bil, men den skulle stå i hennes navn fordi hun har bedre forsikringer. Du kan mene deg grønn på dette.

Jeg betaler heller ikke kun forbruket på den. Jeg betaler alt på den. 

Du kjøpte ikje bilen, du står ikke som eier. Ergo er den ikje din. Når den står i hennes navn er den hennes. 

Forbruk er ikke kun bensin - det er alle utgifter som følger med et bilhold. Dekk, verkstedutgifter, renhold osv. 

Hvorfor vil du ikje svare på hva som skjedde med den forrige bilen du sier du fikk tilskudd til?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kjøpte ikje bilen, du står ikke som eier. Ergo er den ikje din. Når den står i hennes navn er den hennes. 

Forbruk er ikke kun bensin - det er alle utgifter som følger med et bilhold. Dekk, verkstedutgifter, renhold osv. 

Hvorfor vil du ikje svare på hva som skjedde med den forrige bilen du sier du fikk tilskudd til?

Det spiller ingen rolle hvilket navn bilen står i. Avtalen vi hadde spiller noen rolle.

Hvorfor er det så interessant for deg hva som skjedde med den andre? Den ble gammel og vraket, så kjøpte jeg en ny bil uten støtte fra NAV. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva er det du ikke skjønner med at hi står for ALLE utgiftene? 

På dib må man passe seg for å komme med oppdateringer altså.  Hva er det med alle dere som bare må gnåle om hvem som står som eier av bilen, det er ikke det som er saken, faktisk. 

Anonymkode: 6f815...36d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

På dib må man passe seg for å komme med oppdateringer altså.  Hva er det med alle dere som bare må gnåle om hvem som står som eier av bilen, det er ikke det som er saken, faktisk. 

Anonymkode: 6f815...36d

Nei, det er vanskelig å finne hva som er relevant. Jeg droppet hele tiden å ta med at stefar har to biologiske barn som han ikke har hatt kontakt med de siste 10 årene, men så det ikke som relevant… Kanskje er det det.. sånn for å forklare at han lett legger folk for hat om de gjør eller sier noe han ikke liker. 

Så slemme mange av dere er med HI. 

HI har min sympati. Stefar og mor har etter mitt skjønn oppført seg svært dårlig som går ut over både HI og hennes barn. 

HI, du trenger ikke svare på alle de ondskapsfulle antydningene. 

Man kaster ikke ut 16 åringer hjemmefra. Man kommer heller ikke og tar en bil man har en avtale om slik at barnebarnas ferie går i vasken som en maktdemonstrasjon. 

Og man sparker ikke folk som ligger nede. 

Anonymkode: e1028...09f

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det spiller ingen rolle hvilket navn bilen står i. 

Det spiller all rolle. Juridisk eier av bilen er den bilen er registrert på. Du er dessverre ikke eier av bilen 

Anonymkode: 0b3b6...ead

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det spiller all rolle. Juridisk eier av bilen er den bilen er registrert på. Du er dessverre ikke eier av bilen 

Anonymkode: 0b3b6...ead

Hun vet da det. Hva er vitsen med å gnåle om dette? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du burde levere bilen tilbake nå. At du er for syk til å ta kollektivt tror jeg ikke noe på. Er du 100% sengeliggende. Da får du taxi av kommunen. Så skjerp deg. 

Anonymkode: 55a5f...3dc

Hva du tror er irrelevant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...