Gå til innhold

Tar man covid test nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok en fordi jeg vet at en jeg jobber med er redd for korona. Jeg visste at den ville være negativ for det føltes ikke slik som da jeg hadde korona, men jeg tok det for hennes skyld. Jeg hadde uansett hjemmekontor til jeg var helt frisk, men da kunne hun slappe mer av når jeg var tilbake. Jeg hadde forresten også en forkjølelse som føltes som influensa. Den var tung og jeg var for syk for jobb nesten i en uke. 

Anonymkode: 334a3...92f

Jeg ville tatt. Jeg er muligens over gjennomsnittet nysgjerrig, så jeg ville ha tatt tester for influensa og noro-virus også om det hadde funtes. I tillegg har jeg en venninne som fikk alvorlige senvirkninger av korona, så da hadde jeg visst at jeg skulle unngå henne en stund. 

Anonymkode: 5e18d...b39

Annonse

De anbefaler jo fortsatt å teste og holde seg hjemme ved luftveissymptomer. De anbefaler også å vurdere munnbind om du skal steder hvor du kan møte folk som er i risikogrupper. Så jeg vil si at det fortsatt er greit å teste

Anonymkode: dd903...395

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville tatt. Jeg er muligens over gjennomsnittet nysgjerrig, så jeg ville ha tatt tester for influensa og noro-virus også om det hadde funtes. I tillegg har jeg en venninne som fikk alvorlige senvirkninger av korona, så da hadde jeg visst at jeg skulle unngå henne en stund. 

Anonymkode: 5e18d...b39

Influensa finnes! 

Jeg ville også testa fordi jeg er nysgjerrig. Eller, jeg ville gjort nå som da det herja som mest, testa når jeg følte ta det var noe annet enn "bare" forkjølelse :)

Anonymkode: e647d...071

Jeg tester av og til, men nå har jeg flere testen liggende og en i nær familie med alvorlig hjertesvikt, så da er man litt mer obs kanskje enn det som er nødvendig. Jeg kan fort være en asymptomatisk luring, i og med jeg sjelden blir syk av den type virus. 

Anonymkode: 49426...31b

I min storfamilie tester vi fortsatt. Vi har noen med kreftsykdom som ble veldig dårlig av covid sist gang, så vedkommende bør så godt som mulig unngå å få det igjen. Så vi tester oss alle sammen ved luftveissymptomer og feber. 

Anonymkode: 425c0...537

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet det er valgfritt, men gjør man det i det hele tatt?

Er blitt skikkelig forkjølet men hoste, tett nese, muskelsmerter og vondt i halsen. Sitter og føler på at jeg kanskje burde ta en...

Anonymkode: 5f6d1...3fd

Ja, vi selger masse tester på apoteket, og flere har nå fått påvist covid. Noen tar for de har gamle foreldre, syke personer i nærheten osv eller de vil bare vite

Anonymkode: 81c46...caf

Jeg gjør det, brukte den siste her omdagen faktisk. Nå har jeg to barn somer syke, så jeg mener det er lurt å vite om det bare er litt smårusk som er ute og går eller noe værre. Begge ungene ble skikkelig dårlige når de fikk det selv etter to og tre doser med vaksine. Hun ene har fått ettervirkninger og de er ikke mye bedre nå etter ett år. 

Men utifra hva jeg hører så tester få seg. Greit nok at ikke de blir så syke, men det er forsatt mange som prøver å unngå dette om mulig. 

Anonymkode: 12c6e...53f

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De anbefaler jo fortsatt å teste og holde seg hjemme ved luftveissymptomer. De anbefaler også å vurdere munnbind om du skal steder hvor du kan møte folk som er i risikogrupper. Så jeg vil si at det fortsatt er greit å teste

Anonymkode: dd903...395

Nei, det gjør de ikke. 
Jeg tar ikke test.

Anonymkode: 56faf...3c0

Kom på hvorfor jeg var så nøye på å teste meg tidligere.

Tar en del ibux på grunn av sterke ryggsmerter i samråd med legen min, sist jeg hadde covid fikk jeg paralgin forte siden ibux ikke er anbefalt når man har covid.

Er utrolig tett i pappen så kom ikke på det før for litt siden.

Uansett, har tatt en test og den var negativ 

HI

Anonymkode: 5f6d1...3fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...