Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #26 Del Skrevet 18. august 2023 Unger flytter ut. Om du ikke har nok eget innhold til å unngå emosjonelt kollaps når det skjer har du feila. Anonymkode: 7cc69...209 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 18. august 2023 #27 Del Skrevet 18. august 2023 Vi samlet den nærmeste familien for avskjedsmiddag da yngste flyttet for å gå på skole i utlandet. De tre andre flyttet i nærområdet, så hadde ikke noe spesiell markering da slik jeg husker det. Men det var rart da de flyttet en etter en. Ble tommere og tommere i huset, og da siste dro husker jeg det var tungt den høsten. Men så venner man seg til det også. Det som har vært mest problematisk å venne seg til for meg er matmengden. Jeg lager fremdeles alt for mye middag siden jeg i så mange år lagde mat til mange. Men det er heldigvis uproblematisk. 😉 Når det gjelder deres markering er det helt lov å si på en hyggelig måte at andres feiringer kan tas ved en annen anledning. Men for de fleste er en slik utflytting ikke noe veldig spesielt, så dere kan risikere at søskenene deres synes dere tar litt av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #28 Del Skrevet 18. august 2023 HvittHus skrev (17 minutter siden): Vi samlet den nærmeste familien for avskjedsmiddag da yngste flyttet for å gå på skole i utlandet. De tre andre flyttet i nærområdet, så hadde ikke noe spesiell markering da slik jeg husker det. Men det var rart da de flyttet en etter en. Ble tommere og tommere i huset, og da siste dro husker jeg det var tungt den høsten. Men så venner man seg til det også. Det som har vært mest problematisk å venne seg til for meg er matmengden. Jeg lager fremdeles alt for mye middag siden jeg i så mange år lagde mat til mange. Men det er heldigvis uproblematisk. 😉 Når det gjelder deres markering er det helt lov å si på en hyggelig måte at andres feiringer kan tas ved en annen anledning. Men for de fleste er en slik utflytting ikke noe veldig spesielt, så dere kan risikere at søskenene deres synes dere tar litt av. 😅 Ja, det blir nok en tilpasning, tror jeg har noen italienske aner, for jeg lager store porsjoner. Det har bare vært kjekt, siden restene blir spist opp, men mulig det blir mye middagsrester i lunsj på jobben de neste ukene 😆 Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #29 Del Skrevet 18. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi er ikke så mange, men skjønner jo at det er annerledes når det er en stor familie. Som regel ikke jeg som er mest ivrig på sammenkomster, synes ofte det er litt styrete. Men ikke vanlig å samles før noen flytter langt unna? For meg blir det større en den obligatoriske bursdagen, men jeg er riktignok ikke objektiv siden det er så nære 😅 Anonymkode: fb12e...2f9 Jeg har aldri vært med på å feire/markere at ungdommen flytter ut for å studere, ta fagbrev eller dra i militære. Men for all del - det er jo hyggelig med en sammenkomst for familien. Nå virker det jo som om du selv er litt usikker på hva du faktisk har invitert til. På den ene siden sier du at det er en markering for ungdommen og du synes det er litt rart at andre familiemedlemmer vil legge til andre typer feiringer i samme sammenkomst. På den andre siden sier du at dette er veldig uformelt - type stikk innom hvis du vil. Hvis du faktisk mener at det er så uformelt og ar nærmest hvem som helst kan stikke innom for å si «hadet», så er det vel ikke så farlig om man feirer andre ting i samme slengen? I tillegg sier du at du selv ofte synes slike sammenkomster i familien er litt styrete. Kanskje det er er hint om at dere har for mange «feiringer» av alt mellom himmel og jord, og at det da faktisk er greit å slå sammen ulike feiringer?. Anonymkode: 84c20...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #30 Del Skrevet 18. august 2023 Her får du ufortjent mye kritikk, men heldigvis trenger man ikke gjøre som alle andre. Koselig med sammenkomst med pizza og frekt av de andre å foreslå å feire noe annet i samme slengen. Anonymkode: 2eed9...aac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 18. august 2023 #31 Del Skrevet 18. august 2023 Så koselig å invitere til en samling før ungdommen flytter. Det er første gangen jeg hører om noen som gjør det, men om ungdommen selv synes det er stas så er det jo bare fint. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er en stor sak å dele på feiringen. Hva er det som skal skje som gjør at det ikke er rom for å også feire at Stine har tatt lappen eller Sigurd har fått ny jobb? Blir det for mange taler? For mange kaker? Eller er det bare oppmerksomhet det går på? Er du redd at ikke alle skal bruke hele kvelden til å snakke med den som flytter om det er noen andre som også har noe det kan snakkes om? Jeg skjønner rett og slett ikke greia. En uformell sammenkomst der de som vil kan slenge innom, men det skal absolutt ikke deles på oppmerksomheten. Jeg synes du høres lite romslig ut, men det er kanskje det at du gruer deg som gjør det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #32 Del Skrevet 18. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Beklager, var sikkert upresis. Det er søsken av oss. Det er ingen svær markering, skal bare samles til litt pizza for de som vil, skal flytte ett godt stykke unna og derfor hyggelig å si noe før det blir lenge til neste gang vi kan møtes. Vet besteforeldrene gjerne vil gi en klem og noen hyggelige ord på veien. Søsken av oss som da slang på markering av noe helt annet som skjedde for en stund siden. Hyggelig det som skal feires altså, men hvorfor i all verden ta det akkurat nå? Det her var invitasjon som avskjed for den som skal flytte. Synes det var rart og litt usikker på hva jeg synes om det. Anonymkode: fb12e...2f9 Dere har invitert, så ingen annen markering i tillegg… det er bare frekt Anonymkode: 33727...01b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #33 Del Skrevet 18. august 2023 Himmel og hav skrev (2 timer siden): Så koselig å invitere til en samling før ungdommen flytter. Det er første gangen jeg hører om noen som gjør det, men om ungdommen selv synes det er stas så er det jo bare fint. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er en stor sak å dele på feiringen. Hva er det som skal skje som gjør at det ikke er rom for å også feire at Stine har tatt lappen eller Sigurd har fått ny jobb? Blir det for mange taler? For mange kaker? Eller er det bare oppmerksomhet det går på? Er du redd at ikke alle skal bruke hele kvelden til å snakke med den som flytter om det er noen andre som også har noe det kan snakkes om? Jeg skjønner rett og slett ikke greia. En uformell sammenkomst der de som vil kan slenge innom, men det skal absolutt ikke deles på oppmerksomheten. Jeg synes du høres lite romslig ut, men det er kanskje det at du gruer deg som gjør det? Mulig jeg er litt mer nærtagen enn normalt, selv om det sikkert ikke virker slik her, er jeg egentlig ganske grei å ha med å gjøre 😅 Ingen taler eller kaker, var pizza og åpent for de som ville hilse på før det er lenge til neste gang. Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #34 Del Skrevet 18. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Her får du ufortjent mye kritikk, men heldigvis trenger man ikke gjøre som alle andre. Koselig med sammenkomst med pizza og frekt av de andre å foreslå å feire noe annet i samme slengen. Anonymkode: 2eed9...aac Takk 😃 Jeg var jo litt upresis i beskrivelsen, så må ta det på egen kappe der. Markering er kanskje feil ord å bruke. Blir nok hyggelig uansett. Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #35 Del Skrevet 18. august 2023 Det blir nok ingen feiring eller markering når ungene flytter ut herfra. Men det er absolutt mulig at vi hadde invitert besteforeldre til middag en av de siste dagene. Ikke som en markering eller feiring, men fordi det hadde vært hyggelig å samles for å si ha-det og ønske god tur. Det er jo en milepæl. Invitasjonen hadde vært en telefon eller sms / messenger-melding av typen "Camilla drar til xx-by på søndag. Har dere lyst til å komme å spise med oss på lørdag for å si "ha det"?" Invitasjonen hadde gått til besteforeldre og tanten (med familie) som bor i nærheten. Om tante da hadde sagt i løpet av samtalen at fetteren hadde tatt lappen eller gjort noe annet "stort", hadde jeg lett sagt at da feirer vi det i samme slengen! Eller om jeg ikke hadde sagt det der og da, hadde vi tatt en "skål" for han likevel. Eller om bestefar hadde fått ny jobb eller tante hadde fått ny bil.... Anonymkode: 27c65...bff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #36 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Vi er ikke så mange, men skjønner jo at det er annerledes når det er en stor familie. Som regel ikke jeg som er mest ivrig på sammenkomster, synes ofte det er litt styrete. Men ikke vanlig å samles før noen flytter langt unna? For meg blir det større en den obligatoriske bursdagen, men jeg er riktignok ikke objektiv siden det er så nære 😅 Anonymkode: fb12e...2f9 Jeg synes ikke det er rart å samles for middag og muligheten til å si "lykke til" og "ha det fint", men man kan jo godt benytte sjansen til å si "gratulerer med graviditet", "lykke til i ny jobbing gratulerer med NM-sølv" samtidig. Anonymkode: 93492...938 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #37 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes ikke det er rart å samles for middag og muligheten til å si "lykke til" og "ha det fint", men man kan jo godt benytte sjansen til å si "gratulerer med graviditet", "lykke til i ny jobbing gratulerer med NM-sølv" samtidig. Anonymkode: 93492...938 Ja, men det er jo vanlig folkeskikk, gratulerer når noe skjer. Det jeg reagerer på er vel mer at man slenger på egne ting som invitert. Er det vanlig? Får en invitasjon til å feire bryllupsdag, så slenger man på, så fint, da kan vi feire at jeg har fått ny jobb. Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #38 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ja, men det er jo vanlig folkeskikk, gratulerer når noe skjer. Det jeg reagerer på er vel mer at man slenger på egne ting som invitert. Er det vanlig? Får en invitasjon til å feire bryllupsdag, så slenger man på, så fint, da kan vi feire at jeg har fått ny jobb. Anonymkode: fb12e...2f9 Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig har invitert til. Er det en uformell samling så alle får mulighet til å treffe den som skal flytte en "siste" gang, eller er det noe mer? Hvilke ting er det de slenger på? Anonymkode: 93492...938 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #39 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Beklager, var sikkert upresis. Det er søsken av oss. Det er ingen svær markering, skal bare samles til litt pizza for de som vil, skal flytte ett godt stykke unna og derfor hyggelig å si noe før det blir lenge til neste gang vi kan møtes. Vet besteforeldrene gjerne vil gi en klem og noen hyggelige ord på veien. Søsken av oss som da slang på markering av noe helt annet som skjedde for en stund siden. Hyggelig det som skal feires altså, men hvorfor i all verden ta det akkurat nå? Det her var invitasjon som avskjed for den som skal flytte. Synes det var rart og litt usikker på hva jeg synes om det. Anonymkode: fb12e...2f9 Du er ikke seriøs nå? Å be knn storfamilien for å markere at en av ungene flytter ut er noe av det merkeligste jeg har hørt. Anonymkode: 0cf33...fb2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #40 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Ja, men det er jo vanlig folkeskikk, gratulerer når noe skjer. Det jeg reagerer på er vel mer at man slenger på egne ting som invitert. Er det vanlig? Får en invitasjon til å feire bryllupsdag, så slenger man på, så fint, da kan vi feire at jeg har fått ny jobb. Anonymkode: fb12e...2f9 Men hvordan ‘feirer’ man alt dette? Er det taler eller hva? Jeg skjønner faktisk ikke greia her. Er det en uformell samling eller ikke? Anonymkode: 5901a...19f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amandine Skrevet 19. august 2023 #41 Del Skrevet 19. august 2023 Jeg lurer litt, som Himmel&Hav, på hvorfor du reagerer så sterkt om dette bare er en uformell «stikk innom»-invitasjon? Det høres ikke ut som om du egentlig synes det er så uformelt, om du ønsker at fokus skal være på den som skal flytte og kun den. Vi har aldri hatt noen sånn form for markering hos oss, men om jeg hadde invitert i forbifarten, «hyggelig om dere stikker innom på pizza for å vinke Mari avgårde» er det helt ok om vi også sier grattis med ny jobb eller hva som helst til andre. Det blir mange invitasjoner, selv i små familier, om man skal formelt inviteres til alt. Vi har kjørt flyttelass og klemt og felt noen tårer, spist pizza på pappesker med ungdommene i innflyttingskaos, og nå er det litt tomt hjemme men vi har heldigvis telefon og god kontakt, så det går fint. Kanskje det blir familiemiddag neste gang de kommer hjem? Så alle kan få høre hva som har skjedd siden sist og hvordan livet på hybel er? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #42 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, men det er jo vanlig folkeskikk, gratulerer når noe skjer. Det jeg reagerer på er vel mer at man slenger på egne ting som invitert. Er det vanlig? Får en invitasjon til å feire bryllupsdag, så slenger man på, så fint, da kan vi feire at jeg har fått ny jobb. Anonymkode: fb12e...2f9 En invitasjon til å feire bryllupsdag er da virkelig mer formelt enn å «stikke innom på pizza for de som vil»? Hvis det er en formell sammenkomst og feiring du har invitert til, så skjønner jeg at du synes det er frekt at andre skal henge seg på feiringen. Men hvis det en en uformell «kom og si hadet hvis du har lyst» type samling, så er det vel ingen krise om man samtidig gratulerer Per med fagbrevet eller Stine med førerkortet? Der høres egentlig ut som om du ønsker en formell greie hvor alle skal ha fokus på den som skal flytte, hvor det skal være fine ord, gratulasjoner osv. det stemmer dårlig med dine uttalelser om at dette er ment som en uformell greie hvor folk kan stikke innom hvis de vil. Anonymkode: 84c20...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #43 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): En invitasjon til å feire bryllupsdag er da virkelig mer formelt enn å «stikke innom på pizza for de som vil»? Hvis det er en formell sammenkomst og feiring du har invitert til, så skjønner jeg at du synes det er frekt at andre skal henge seg på feiringen. Men hvis det en en uformell «kom og si hadet hvis du har lyst» type samling, så er det vel ingen krise om man samtidig gratulerer Per med fagbrevet eller Stine med førerkortet? Der høres egentlig ut som om du ønsker en formell greie hvor alle skal ha fokus på den som skal flytte, hvor det skal være fine ord, gratulasjoner osv. det stemmer dårlig med dine uttalelser om at dette er ment som en uformell greie hvor folk kan stikke innom hvis de vil. Anonymkode: 84c20...baa Det er ikke en formell sammenkomst, slik som konfirmasjon hvor du sender invitasjon, leier lokale, serverer middag og holder taler. Det er som feiring av bursdag, hvor du har kjøpt inn pizza og huset er åpent lørdag formiddag for de som vil innom. Er det så uvanlig? Jeg har vært invitert i det mange ganger, både 70-årslag med kake og innflytting hvor det putret lapskaus på gryta for de som vil ha. Jeg kan umulig være eneste som har vært på sånt. Hva kaller dere det? Bare for å få riktig beskrivelse, siden det ble så mye rundt akkurat det. Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #44 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke en formell sammenkomst, slik som konfirmasjon hvor du sender invitasjon, leier lokale, serverer middag og holder taler. Det er som feiring av bursdag, hvor du har kjøpt inn pizza og huset er åpent lørdag formiddag for de som vil innom. Er det så uvanlig? Jeg har vært invitert i det mange ganger, både 70-årslag med kake og innflytting hvor det putret lapskaus på gryta for de som vil ha. Jeg kan umulig være eneste som har vært på sånt. Hva kaller dere det? Bare for å få riktig beskrivelse, siden det ble så mye rundt akkurat det. Anonymkode: fb12e...2f9 Nå var det vel du som kom med sammenlikningen med feiring av bryllupsdag😊 For å være helt konkret; jeg har aldri bært med på «feiring» av noen som flytter hjemmefra for å studere. Da jeg flyttet til Usa for å studere på slutten av 90-tallet, tror jeg mine foreldre inviterte besteforeldrene på en typisk søndagsmiddag i forkant. Da min søster flyttet til Australia hadde vi en litt større familiemiddag. Men hun skulle da være borte i fem år og vi visste at vi ikke kom til å treffes på iallefall to år. Og det var før FaceTime, Facebook og Instagram. Anonymkode: 84c20...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #45 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nå var det vel du som kom med sammenlikningen med feiring av bryllupsdag😊 For å være helt konkret; jeg har aldri bært med på «feiring» av noen som flytter hjemmefra for å studere. Da jeg flyttet til Usa for å studere på slutten av 90-tallet, tror jeg mine foreldre inviterte besteforeldrene på en typisk søndagsmiddag i forkant. Da min søster flyttet til Australia hadde vi en litt større familiemiddag. Men hun skulle da være borte i fem år og vi visste at vi ikke kom til å treffes på iallefall to år. Og det var før FaceTime, Facebook og Instagram. Anonymkode: 84c20...baa Ja, det stemmer. Det er sikkert fordi de gangene jeg har vært invitert til det, så har det vært åpent hus med kake, i mangel på noe bedre å sammenligne med. Men, det er ikke en tråd om å ha rett eller ei. Jeg var litt frustrert, for jeg opplever min første som skal flytte til ett helt annet sted i landet, som for oss er en stor omveltning av hverdagen. Besteforeldre ville gjerne innom, siden vi fyker overalt om dagen, ba jeg inn til en dag som alle er hjemme og tenkte å gjøre det litt ekstra hyggelig siden det er lenge til neste gang. Vi er en familie som ser hverandre veldig ofte siden vi bor i nærheten. Ser at jeg beskriver det dårlig i mangel på ett bedre ord. Når da noen bare uten å spørre eller invitere selv, annonserer at det skal feires en cup for tre uker siden, så traff det meg dårlig. Jeg følte meg overkjørt uten å bli spurt, i tillegg føltes det som er stort i vårt liv omtrent som en av titalls cuper man er på ellers i året. Men, jeg har ingen planer om annet enn å være både hyggelig og grei, det er nok ute av systemet når det hele er overstått 😅 Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #46 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det stemmer. Det er sikkert fordi de gangene jeg har vært invitert til det, så har det vært åpent hus med kake, i mangel på noe bedre å sammenligne med. Men, det er ikke en tråd om å ha rett eller ei. Jeg var litt frustrert, for jeg opplever min første som skal flytte til ett helt annet sted i landet, som for oss er en stor omveltning av hverdagen. Besteforeldre ville gjerne innom, siden vi fyker overalt om dagen, ba jeg inn til en dag som alle er hjemme og tenkte å gjøre det litt ekstra hyggelig siden det er lenge til neste gang. Vi er en familie som ser hverandre veldig ofte siden vi bor i nærheten. Ser at jeg beskriver det dårlig i mangel på ett bedre ord. Når da noen bare uten å spørre eller invitere selv, annonserer at det skal feires en cup for tre uker siden, så traff det meg dårlig. Jeg følte meg overkjørt uten å bli spurt, i tillegg føltes det som er stort i vårt liv omtrent som en av titalls cuper man er på ellers i året. Men, jeg har ingen planer om annet enn å være både hyggelig og grei, det er nok ute av systemet når det hele er overstått 😅 Anonymkode: fb12e...2f9 Men hvordan, rent praktisk, vil det merkes at dere også feirer en cup i tillegg til farvelmiddag for ditt barn? Jeg klarer ikke med min beste vilje å se hvordan dette kan komme i konflikt. Anonymkode: 5901a...19f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #47 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan, rent praktisk, vil det merkes at dere også feirer en cup i tillegg til farvelmiddag for ditt barn? Jeg klarer ikke med min beste vilje å se hvordan dette kan komme i konflikt. Anonymkode: 5901a...19f Ikke sant! Jeg fatter ikke problemet. Her i huset har begge ungdommene bodd borte stort sett hele sommeren, og det har vært ufattelig deilig, for dem, og for oss "gamlingene". Unger skal flytte ut! Det er ikke sunt, verken for de unge eller de voksne, at de unge bor "for lenge" i foreldrehjemmet. De må ut og stå på egne bein. Selvfølgelig ett og annet unntak, men i all hovedsak så bør de unge fly ut av redet, sånn i 16-19 årsalderen. Nå kommer mine straks hjem, og skal bo her i vinter, men om et års tid regner jeg med at de stifter egne hjem. Anonymkode: 31aea...732 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #48 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke sant! Jeg fatter ikke problemet. Her i huset har begge ungdommene bodd borte stort sett hele sommeren, og det har vært ufattelig deilig, for dem, og for oss "gamlingene". Unger skal flytte ut! Det er ikke sunt, verken for de unge eller de voksne, at de unge bor "for lenge" i foreldrehjemmet. De må ut og stå på egne bein. Selvfølgelig ett og annet unntak, men i all hovedsak så bør de unge fly ut av redet, sånn i 16-19 årsalderen. Nå kommer mine straks hjem, og skal bo her i vinter, men om et års tid regner jeg med at de stifter egne hjem. Anonymkode: 31aea...732 Hva har dette med hi sitt innlegg, eller mitt, for den saks skyld? Det er da ingen her som ikke ønsker at barns skal flytte ut. Anonymkode: 5901a...19f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #49 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men hvordan, rent praktisk, vil det merkes at dere også feirer en cup i tillegg til farvelmiddag for ditt barn? Jeg klarer ikke med min beste vilje å se hvordan dette kan komme i konflikt. Anonymkode: 5901a...19f Men jeg har ikke sagt at det er konflikt. Jeg forstår det ikke. Pleier du å annonsere ting du vil ferie i ditt liv når du blir invitert til andre? Anonymkode: fb12e...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august 2023 #50 Del Skrevet 19. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har ikke sagt at det er konflikt. Jeg forstår det ikke. Pleier du å annonsere ting du vil ferie i ditt liv når du blir invitert til andre? Anonymkode: fb12e...2f9 Jeg skjønner bare ikke. Er det slik at dere inviterer til pizza for å markere utflytting, og så sier onkel Helge at da kan vi markere at Svein fikk lappen sist uke samtidig? Og hvordan merkes dette under samlingen/selskapet/markeringen? Anonymkode: 5901a...19f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442246-ungdom-som-flytter-ut-%F0%9F%98%AD/page/2/#findComment-149995659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå