Anonym bruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Det har blitt oppdaget at min datter er ganske skjev i ryggen og hun skal nå ta bilder før man skal vurdere hva som er veien videre. Blir bekymret og redd for at dette vil prege henne i form av smerter. Anonymkode: 56552...3d6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Jeg har en svoger med skoliose. For han er det viktig å holde seg slank og godt trent, også går han jevnlig til behandling/massasje. Han har smerter, men han lever greit med dem og har et aktivt liv med sykkel, ski, padling osv så ingen hinder sånn sett. Har også en jobb hvor han er mye i aktivitet, han kan ikke sitte rolig i samme stilling i timevis hver dag uten å bli stiv og vond, så en kontorjobb hadde vært grusomt for han. Anonymkode: 3b471...7b9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Jeg har visst det. Husker jeg var til kontroller og røntgen da jeg var yngre. Har aldri vært plaget med det eller smerter i kroppen generelt, hverken som liten, ung eller voksen. Hadde ganske heftig bekkenløsning som gravid, men det er det jo mange som har. Anonymkode: 1ae3f...3e1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Jeg har skoliose, det plager meg ikke. Har hatt ryggplager, men det skyldes ikke skoliose. Anonymkode: 8da46...d17
Anonym bruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Å så godt å høre. Kan jeg spørre om det er slik at deres ryggvirvel var skjeiv. Hos henne går den ikke rett ned men har noen svingninger ( om dere skjønner hva jeg mener🙈) Anonymkode: 56552...3d6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Her er mr bilde av nakken min. Min ryggrad ser mer eller mindre ut som en c, men det er ikke synlig utenpå. Anonymkode: 1ae3f...3e1
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det har blitt oppdaget at min datter er ganske skjev i ryggen og hun skal nå ta bilder før man skal vurdere hva som er veien videre. Blir bekymret og redd for at dette vil prege henne i form av smerter. Anonymkode: 56552...3d6 Min datter opererte i begynnelsen av året. Hun var veldig skeiv (56 grader ).Hadde mye smerter i før operasjonen. Er sliten og innimellom smerter enda men det er ikke så lenge siden operasjonen. Anonymkode: bdb10...72e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 Jeg har skoliose. Var en del plaget av smerter i tenårene, men var hos fysio og fikk øvelser. Har også vært noen runder hos kiropraktor og manuell terapeut som voksen fordi ryggen min stivner så jeg får redusert bevegelighet. Har lite smerter nå (40-årene). Har vært gjennom fire svangerskap og ryggen har tålt det fint. Viktig at hun unngår yrker som belaster ryggen. Fint med yrker der hun kan variere arbeidsstilling eller være i aktivitet, men uten mye løfting. Min skoliose er såpass stor at jeg skulle vurderes i fht korsett, men hadde da sluttet å vokse, så det var for sent. Anonymkode: 89426...e1b
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 Min datter var født med skjev rygg, og nakke, kom og i seteleie. Fra hun var ca 8 uker gammel, gikk vi til fysioterapeut og frem til hun var 12 år. Dette har hjulpet utrolig mye, så har sluppet operasjon Anonymkode: 4a82c...963
Anonym bruker Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 Sønnen min har. Han er veldig lang, sliter med å sitte hele dagen på skolen, spesielt siden stoler og skrivebord ikke er tilpasset de over 1.90. Han vokste veldig raskt en periode, mistenker at det er noe av årsaken. Det er også forskjell på beinlengde. Han oppdaget det ganske sent, fikk mye smerter og betennelser ved utplassering (bygg og anlegg) og har skiftet studieretning etter det ble konstatert. Anonymkode: 6150d...1e2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 Jeg lurer på om vår datter på snart 16 har det,så har bestilt legetime nå. Hun har sagt at hun er skjeiv og vi har sett det men syns det var at hun stod litt skjeivt. Jeg tok det opp med fysioterapeut idag og hun sa jeg skulle få henne til å bøye overkroppen fremover og da er hun skjeiv 😔 Så nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har tatt tak i det før 😭 Nettopp begynt på videregående og vil bli frisør. Fått legetime om 3 uker så regner med at hun må på røntgen. Anonymkode: 99695...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå