Gå til innhold

Hull i tennene på 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 6 uker siden var 15 åringen til tannlegen. Alt var bra og Ingen hull. I går sa han at han har en mørk flekk i mellom 2 tenner. Har pusset og brukt tanntråd. Kan det dukke opp ett hull på 6 uker når tannlegen i så noe antydning til hull da,? 

Anonymkode: 47faf...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, 24 timer uten tannpuss er nok til å gi hull 

Anonymkode: e9694...36c

Skrevet

Hørtes litt usannsynlig ut

Anonymkode: 3df97...258

Skrevet

Begynnende hull eller faktisk et hull?

Jeg har ødelagt en gammel fylling og fått hull, og da sa tannlegen det kunne gå fra null hull til hull helt inn til rota på 6 mnd. Så det kan jo gå fort, men fra null hull til et hull som må behandles synes jeg 6 uker var for kort.

Anonymkode: 9a2e8...394

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Begynnende hull eller faktisk et hull?

Jeg har ødelagt en gammel fylling og fått hull, og da sa tannlegen det kunne gå fra null hull til hull helt inn til rota på 6 mnd. Så det kan jo gå fort, men fra null hull til et hull som må behandles synes jeg 6 uker var for kort.

Jeg leste litt fort. Trodde tannlegen nå hadde funnet et hull. Hvis det bare er en mørk flekk høres det usannsynlig ut at det er hull etter 6 uker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg leste litt fort. Trodde tannlegen nå hadde funnet et hull. Hvis det bare er en mørk flekk høres det usannsynlig ut at det er hull etter 6 uker.

Men kanskje lurt å dra til tannlegen å sjekke det?

Skrevet

Høres rart ut. Datteren min skulle ikke pusse tenner på 6 uker etter en operasjon. Fikk ikke hull på de 6 ukene. Tror det skal litt mer til.

Anonymkode: 6c591...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For 6 uker siden var 15 åringen til tannlegen. Alt var bra og Ingen hull. I går sa han at han har en mørk flekk i mellom 2 tenner. Har pusset og brukt tanntråd. Kan det dukke opp ett hull på 6 uker når tannlegen i så noe antydning til hull da,? 

Har du sett selv? Kan det være så enkelt som mat/frø som sitter fast? 

Anonymkode: 54566...098

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Høres rart ut. Datteren min skulle ikke pusse tenner på 6 uker etter en operasjon. Fikk ikke hull på de 6 ukene. Tror det skal litt mer til.

Anonymkode: 6c591...116

Det er flott at det gikk bra med din datter :) Det er stor variasjon i tannhelse, og 1/3 andel barn har f eks problemer med myelinisering, da kan det oppstå karies veldig raskt. Det er heller ikke slik at alle tenner er enten friske og sterke eller svake med dårlig emalje..så ja, hull kan komme veldig rask i en tann 

Anonymkode: 2632e...79c

Skrevet

En kan ha mørke flekker på tenna som ser ut som hull men som ikkje er det .

Har sjølv gått til tannlegen med mørk stor flekk mellom tenna 😅 men det var ikkje hull 

Anonymkode: c185b...ac4

Skrevet

En kan ha mørke flekker på tenna som ser ut som hull men som ikkje er det .

Har sjølv gått til tannlegen med mørk stor flekk mellom tenna 😅 men det var ikkje hull 

Hva gjorde tannlegen med det? 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har du sett selv? Kan det være så enkelt som mat/frø som sitter fast? 

Anonymkode: 54566...098

Har sett. Har prøvd å ta bort med tannpirker og tannbørsten 

Skrevet

Hva gjorde tannlegen med det? 😉

Ingenting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...