Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #26 Del Skrevet 15. august 2023 :-)))) skrev (5 timer siden): Jeg er i ferd med å endre yrkesretning mot design/dekoratør freelance. I den anledning så gjelder det å prøve og feile på veien mot suksess. Jeg har en venninne som er jobbsøker men har mottatt sosialhjelp de siste årene og som har en god sans for estetikk. Jeg hadde lyst til å få med meg henne på veien. Jeg hadde et prosjekt og en plan og hadde nok tenkt ut det meste på forhånd, da jeg har tatt både utdanning og endel kurs siste årene. Jeg ønsket egentlig å lære fra meg, men var litt bestemt på at vi måtte slå på stortromma slik at prosjektet ble sett. Prosjektet var en vindusutstilling (dette er hennes "oppdrag" to ganger i året, hun gjør det for en venn som har butikken) og ønsket mitt var å lage en skikkelig fin utstilling, og så bruke erfaringer og bilder til å ta det videre og få flere oppdragsgivere. Altså, bruke hennes vindu (oppdrag) og mine idéer og se om det gir frukter. I fyr og flamme var vi, jeg er det ennå. Siden hun ikke gjorde noe av planleggingen som var hennes del, så etterlyste jeg dette etter en uke. Hun sa hun ventet på svar fra noen hun hadde ringt men jeg følte at det lå noe annet under, akkurat som futten var borte. Så idag møttes vi over en kaffe og jeg tok det opp, startet med å si at hvis hun følte jeg overkjørte henne med mine ideer så måtte hun si fra men at jeg virkelig tenkte at vi burde slå til litt og ikke lage en utstilling som var basic, og jeg hadde hodet fullt av idéer. Hun er flink til å lage ting, sette ting sammen men ikke akkurat hele den søkeprosessen mot ideer. Nå hadde hun gått tilbake på det vi hadde planlagt, og jeg tror ikke det har med penger å gjøre. På et eller annet tidspunkt så er vi jo nødt til å investere noe, hvis vi skal få til noe. Jeg har sagt meg villig til la min fortjeneste gå til innkjøp av materialer denne gangen sånn at ikke hun taper på det. Tid har hun jo. I dag så sa hun plutselig at hun ville vi skulle lage noe enkelt denne gangen og så heller planlegge noe stort fint til våren, og jeg sliter med å forstå tankegangen. Vi har hele september på oss til å lage det vi skal lage, det er mer enn nok tid. Utstillingen er i oktober, og må justeres til jul. Jeg føler at hun trekker seg ut og bort men ikke vil si det. Jeg gidder ikke lage en middelmådig utstilling som vi ikke får brukt til å markedsføre oss selv, det er poengløst for meg. Jeg føler at hvis vi skal får til noe så føler jeg at jeg må dra lasset og så sitter hun og holder tilbake, det føles fryktelig feil. Vi hadde gode vibber i starten men så var de som forduftet. Alt som var mulig ble til "problemer" og vanskelig og hun hadde bare lyst til å forenkle. Så slo det meg. Hun har mottatt sosialhjelp i fem år. Hun har jobbet deltid men ikke nok til å komme ut av den spiralen. Hun har hatt mye fritid men har ikke lært seg noe nytt. Jeg har også vært noe arbeidsledig og jobbet som selvstendig næringsdrivende, men som har slitt did pandemien. Jeg tok et valg og investerer mye av min tid til å lære meg nye ting, ta kurs og utvikle meg i den retningen jeg ville. Jeg har ennå ikke fått jobb på det, men jeg har mye,mye kunnskap. Jeg tolket det dit som at min venninne ikke har den samme innvendige drivkraft som skal til får å skape noe nytt. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke ennå har oppnådd suksessen men jeg prøver veldig hardt. Hun sitter litt og venter på at ton skal skje, ønske gjerne endring men legger ikke to pinner i kortene for å få det til. Er vi rett og slett så forskjellige og bør jeg dermed la prosjektet svinne hen og slutte å bruke energi på det ? Eller skal jeg fortsette, selv om det er meg som må dra dette lasset, kun for å se hvor dette ender? Jeg oppfatter deg ut fra dette innlegget som forutinntatt og nedvurderende. Du setter deg selv veldig høyt her og mener det er en selvfølge at dere gårfor dine ideer fordi du har debeste ideene, men du har null (?) pratisk erfaring. Din venninne har mye praktisk, estetisk erfaring og vet kanskje mer om forskjellen på skaperprosessen i teorien og praksis? Det er også hennes arbeidsplass du nå "presser" deg inn på. Du bør vurdere smule ydmykhet og reell plan om likeverdig samarbeide. Anonymkode: 24996...a00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #27 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Denne setningen forklarer alt. Anonymkode: 272a4...8fa Det er jeg enig i at det absolutt er en stor sjans for. Det har jeg nemlig vært med på å gjøre selv. Hadde et møtet med noen jeg (vi) skulle få til et samarbeid med, et samarbeid som var ønsket fra begge sider. Men da vi skulle møtes for en første prat om hva vi tenkte, så hadde vi gjort et stort, og jeg vil egentlig kalle det godt, forarbeid og hadde en klar plan for / forslag til hvordan vi så for oss hele greia. Jeg er fremdeles fornøyd med forarbeidet, men problemet var at den andre parten følte seg totalt overkjørt og bakket ut kort tid etterpå. Selvfølgelig kan man si at de burde vært mer forberedt, burde ha kunne lagt fra sine tanker og ønsker, men det er en lærepenge jeg har tatt med meg videre, ingen liker å bli overkjørt - selv om den som overkjører selv ikke tenker at den gjør det. Jeg er fremdeles godt forberedt i lignende situasjoner, men passer på at den andre parten også blir involvert og må komme med meninger og innvendinger, ønsker og tanker. Om du er helt ærlig med deg selv, HI. Så tenk over om du har overkjørt henne, selv i beste mening. Så er det opp til deg hva du vil gjøre med det, og opp til henne om hun vil prøve på nytt. Anonymkode: e537b...2c7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #28 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg tenker hun har en følelse av at du ønsker å ta en for stor risiko. Dette er hennes jobb der butikken har vært fornøyd med hennes arbeid og uttrykk. Det kan være akkurat det uttrykket de er interessert i, selv om du synes det er middelmådig. I tillegg til at en utstilling skal være tiltalende, har den også en historie og en målgruppe. Det er ikke sikkert venninnen din føler at du treffer historien og målgruppen med det du ser for deg. Skal du ha et vindu som er utenom det vanlige, må du ta større risiko. Det vil da være flere som misslikere det, enn et mer nøytralt vindu. Det er ikke sikkert venninnen din er villig til å ofre sin jobb og sitt rykte for dette. Det beste er om du finner deg et eget vindu. Venninnen din kan være med på dette nye om dere begge vil. Så kan du/dere bygge dere opp derfra uten at venninnen din må ta risiko med det ene oppdraget hun allerede har. Anonymkode: 1b0e9...70b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #29 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva er oppdraget fra butikken? Vil de ha det overdådig? Anonymkode: 1ecbd...f62 Lurer på det samme. Anonymkode: 12025...c17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #30 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg tolker det dithen at hun i utgangspunktet ønsket å si nei til samarbeid med deg. Dette er hennes oppdrag og hun fant det vanskelig å si nei til deg. Er mulig du har vært så ivrig at du har oversett signalene på at hun ikke ønsket din involvering. men nå sier hun i fra, så det må du respektere.. Anonymkode: c4456...cc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #31 Del Skrevet 16. august 2023 :-)))) skrev (13 timer siden): Jeg er i ferd med å endre yrkesretning mot design/dekoratør freelance. I den anledning så gjelder det å prøve og feile på veien mot suksess. Jeg har en venninne som er jobbsøker men har mottatt sosialhjelp de siste årene og som har en god sans for estetikk. Jeg hadde lyst til å få med meg henne på veien. Jeg hadde et prosjekt og en plan og hadde nok tenkt ut det meste på forhånd, da jeg har tatt både utdanning og endel kurs siste årene. Jeg ønsket egentlig å lære fra meg, men var litt bestemt på at vi måtte slå på stortromma slik at prosjektet ble sett. Prosjektet var en vindusutstilling (dette er hennes "oppdrag" to ganger i året, hun gjør det for en venn som har butikken) og ønsket mitt var å lage en skikkelig fin utstilling, og så bruke erfaringer og bilder til å ta det videre og få flere oppdragsgivere. Altså, bruke hennes vindu (oppdrag) og mine idéer og se om det gir frukter. I fyr og flamme var vi, jeg er det ennå. Siden hun ikke gjorde noe av planleggingen som var hennes del, så etterlyste jeg dette etter en uke. Hun sa hun ventet på svar fra noen hun hadde ringt men jeg følte at det lå noe annet under, akkurat som futten var borte. Så idag møttes vi over en kaffe og jeg tok det opp, startet med å si at hvis hun følte jeg overkjørte henne med mine ideer så måtte hun si fra men at jeg virkelig tenkte at vi burde slå til litt og ikke lage en utstilling som var basic, og jeg hadde hodet fullt av idéer. Hun er flink til å lage ting, sette ting sammen men ikke akkurat hele den søkeprosessen mot ideer. Nå hadde hun gått tilbake på det vi hadde planlagt, og jeg tror ikke det har med penger å gjøre. På et eller annet tidspunkt så er vi jo nødt til å investere noe, hvis vi skal få til noe. Jeg har sagt meg villig til la min fortjeneste gå til innkjøp av materialer denne gangen sånn at ikke hun taper på det. Tid har hun jo. I dag så sa hun plutselig at hun ville vi skulle lage noe enkelt denne gangen og så heller planlegge noe stort fint til våren, og jeg sliter med å forstå tankegangen. Vi har hele september på oss til å lage det vi skal lage, det er mer enn nok tid. Utstillingen er i oktober, og må justeres til jul. Jeg føler at hun trekker seg ut og bort men ikke vil si det. Jeg gidder ikke lage en middelmådig utstilling som vi ikke får brukt til å markedsføre oss selv, det er poengløst for meg. Jeg føler at hvis vi skal får til noe så føler jeg at jeg må dra lasset og så sitter hun og holder tilbake, det føles fryktelig feil. Vi hadde gode vibber i starten men så var de som forduftet. Alt som var mulig ble til "problemer" og vanskelig og hun hadde bare lyst til å forenkle. Så slo det meg. Hun har mottatt sosialhjelp i fem år. Hun har jobbet deltid men ikke nok til å komme ut av den spiralen. Hun har hatt mye fritid men har ikke lært seg noe nytt. Jeg har også vært noe arbeidsledig og jobbet som selvstendig næringsdrivende, men som har slitt did pandemien. Jeg tok et valg og investerer mye av min tid til å lære meg nye ting, ta kurs og utvikle meg i den retningen jeg ville. Jeg har ennå ikke fått jobb på det, men jeg har mye,mye kunnskap. Jeg tolket det dit som at min venninne ikke har den samme innvendige drivkraft som skal til får å skape noe nytt. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke ennå har oppnådd suksessen men jeg prøver veldig hardt. Hun sitter litt og venter på at ton skal skje, ønske gjerne endring men legger ikke to pinner i kortene for å få det til. Er vi rett og slett så forskjellige og bør jeg dermed la prosjektet svinne hen og slutte å bruke energi på det ? Eller skal jeg fortsette, selv om det er meg som må dra dette lasset, kun for å se hvor dette ender? Kan du egentlig fortsette på hennes oppdrag ? det er mye jeg prat i dette innlegget. Høres mest fornuftig ut at du trekker deg ut av prosjektet og finner andre måter å markedsføre deg på. Anonymkode: c4456...cc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #32 Del Skrevet 16. august 2023 :-)))) skrev (8 timer siden): Hun trenger flere oppdrag. Dette oppdraget betales svart og hun trenger en jobb, for den hun har er skikkelig dårlig betalt og hun trenger å prøve alt hun kan slik at hun kan komme seg ut av den vanskelige situasjonen hun er i. Jeg prøver å hjelpe oss begge. Jeg snikstjeler ikke hennes oppdrag. Jeg sa til og med at hun kunne beholde lønna, og at jeg kunne investere mere enn henne. Jeg er ingen masete slitsom venninne. Jeg prøver å sette i gang et prosjekt som muligens kunne gi oss begge en jobb i fremtiden. Eller kanskje ikke, men da har vi i hvert fall prøvd. Så du ønsker å bruke er oppdrag som ikke er ditt og som betales svart, for bilder og promotering for ditt eventuelt nystartede firma?? Du trenger seriøst et gründer-kurs……! Anonymkode: 03fbb...74b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #33 Del Skrevet 16. august 2023 Deg ville jeg ligget langt unna. Du skriker Napoleonkompleks og grandiost selvbilde på en gang. Anonymkode: 75076...454 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-)))) Skrevet 16. august 2023 Forfatter #34 Del Skrevet 16. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så du ønsker å bruke er oppdrag som ikke er ditt og som betales svart, for bilder og promotering for ditt eventuelt nystartede firma?? Du trenger seriøst et gründer-kurs……! Anonymkode: 03fbb...74b Nei, hun får betalt svart. Jeg har ikke tenkt å få betalt svart, da det for henne er en ekstrainntekt for å klare seg med det lille hun får fra Nav, mens jeg starter firma. Merkelig at du klarer å tolke meg slik at du faktisk mener at jeg både stjeler og jobber svart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #35 Del Skrevet 16. august 2023 :-)))) skrev (3 minutter siden): Nei, hun får betalt svart. Jeg har ikke tenkt å få betalt svart, da det for henne er en ekstrainntekt for å klare seg med det lille hun får fra Nav, mens jeg starter firma. Merkelig at du klarer å tolke meg slik at du faktisk mener at jeg både stjeler og jobber svart. Du promoterer eget firma via svart betaling uansett hvem av dere som får pengene da… Anonymkode: 75353...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #36 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg tolker det som at venninnen din vil trekke seg fra prosjektet. Hva som er grunnen blir bare tipping fra oss. Anonymkode: d5a0b...4be Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-)))) Skrevet 16. august 2023 Forfatter #37 Del Skrevet 16. august 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker hun har en følelse av at du ønsker å ta en for stor risiko. Dette er hennes jobb der butikken har vært fornøyd med hennes arbeid og uttrykk. Det kan være akkurat det uttrykket de er interessert i, selv om du synes det er middelmådig. I tillegg til at en utstilling skal være tiltalende, har den også en historie og en målgruppe. Det er ikke sikkert venninnen din føler at du treffer historien og målgruppen med det du ser for deg. Skal du ha et vindu som er utenom det vanlige, må du ta større risiko. Det vil da være flere som misslikere det, enn et mer nøytralt vindu. Det er ikke sikkert venninnen din er villig til å ofre sin jobb og sitt rykte for dette. Det beste er om du finner deg et eget vindu. Venninnen din kan være med på dette nye om dere begge vil. Så kan du/dere bygge dere opp derfra uten at venninnen din må ta risiko med det ene oppdraget hun allerede har. Anonymkode: 1b0e9...70b Jeg er helt enig i dette. Jeg foreslo også at vi skulle fremlegge idéen vår for butikkansvarlig sånn at vi ikke satte igang noe som de ikke ville ha, men hun var klar på at hun hadde helt frie tøyler og at vi ikke burde spørre han fordi han ante ingenting om design i det hele tatt. Når det er sagt så var idéen relativt minimalistisk og delikat, jeg tror det ville passet bra inn uten at jeg skal uttale meg for sikkert om det. Jeg har tenkt å la dette ligge nå, se om det bare dør hen eller om vi klarer å finne ut av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-)))) Skrevet 16. august 2023 Forfatter #38 Del Skrevet 16. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du promoterer eget firma via svart betaling uansett hvem av dere som får pengene da… Anonymkode: 75353...843 Igjen, siden det er tydeligvis vanskelig for deg å forstå: hun har fått betalt svart for dette tidligere. Hvis vi lager det sammen så lager jeg regning og sender ut og alt skal gå riktig for seg. Hva hun gjør på sin side dersom hun fortsetter på egen hånd får være opp til henne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #39 Del Skrevet 16. august 2023 :-)))) skrev (6 minutter siden): Igjen, siden det er tydeligvis vanskelig for deg å forstå: hun har fått betalt svart for dette tidligere. Hvis vi lager det sammen så lager jeg regning og sender ut og alt skal gå riktig for seg. Hva hun gjør på sin side dersom hun fortsetter på egen hånd får være opp til henne. Sender faktura til hvem? Anonymkode: 75353...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-)))) Skrevet 16. august 2023 Forfatter #40 Del Skrevet 16. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sender faktura til hvem? Anonymkode: 75353...843 Butikkansvarlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #41 Del Skrevet 16. august 2023 :-)))) skrev (25 minutter siden): Butikkansvarlig. Men du skal jo ikke få betalt. Du skulle jo la henne få all betaling Anonymkode: 75353...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-)))) Skrevet 16. august 2023 Forfatter #42 Del Skrevet 16. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men du skal jo ikke få betalt. Du skulle jo la henne få all betaling Anonymkode: 75353...843 Jeg sa jeg foreslo det for henne. Hun sa at hun ikke ville. Det er egentlig en detalj, og har ikke noe med mitt spørsmål å gjøre så jeg foreslår at vi lar det ligge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #43 Del Skrevet 16. august 2023 Det høres ut som du virkelig har satt mye energi og entusiasme inn i dette prosjektet, og det er forståelig at du ønsker at det skal lykkes. Situasjonen du beskriver kan være komplisert, og det er ikke alltid lett å tolke andres tanker og intensjoner. Her er noen tanker basert på det du har delt: For det første, det virker som om du og venninnen din har ulike tilnærminger og forventninger når det gjelder prosjektet. Dine ambisjoner og ønske om å skape noe stort og iøynefallende er tydelig, mens venninnen din ser ut til å ønske en enklere tilnærming. Dette kan være en kilde til konflikt og frustrasjon. Det kan også være en forskjell i motivasjon og målsetting. Du har investert mye tid og innsats i å utvikle deg selv og dine ferdigheter, mens din venninne har hatt en annen opplevelse. Sosialhjelp og begrensede jobbmuligheter kan påvirke ens selvtillit og motivasjon til å ta initiativ. Det virker som du har forsøkt å inkludere henne og tilby henne muligheter til å lære og utvikle seg videre gjennom prosjektet. Men hvis hennes indre drivkraft og ambisjoner ikke samsvarer med dine, kan det føre til en ubalanse i prosjektet. I siste instans er det en avveining mellom å fortsette å investere tid og energi i et prosjekt der du føler at du drar mesteparten av lasset, eller å vurdere om det er på tide å akseptere at dere har forskjellige tilnærminger og mål. Noen ganger kan det være lurt å vurdere om man skal sette prosjekter på pause eller revurdere partnerskap for å unngå unødvendig frustrasjon. Før du tar en endelig avgjørelse, kan det være en god idé å ha en åpen og ærlig samtale med venninnen din. Prøv å forstå hennes perspektiv, dele dine bekymringer og se om dere kan komme til en felles forståelse. Kanskje kan dere justere planene for prosjektet slik at begge føler seg komfortable og engasjerte. Til syvende og sist er det ditt valg om du vil fortsette å investere tid og energi i dette prosjektet. Vurder både dine egne ambisjoner og din venninnes ønsker når du tar avgjørelsen. Anonymkode: 62f80...c0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-)))) Skrevet 16. august 2023 Forfatter #44 Del Skrevet 16. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det høres ut som du virkelig har satt mye energi og entusiasme inn i dette prosjektet, og det er forståelig at du ønsker at det skal lykkes. Situasjonen du beskriver kan være komplisert, og det er ikke alltid lett å tolke andres tanker og intensjoner. Her er noen tanker basert på det du har delt: For det første, det virker som om du og venninnen din har ulike tilnærminger og forventninger når det gjelder prosjektet. Dine ambisjoner og ønske om å skape noe stort og iøynefallende er tydelig, mens venninnen din ser ut til å ønske en enklere tilnærming. Dette kan være en kilde til konflikt og frustrasjon. Det kan også være en forskjell i motivasjon og målsetting. Du har investert mye tid og innsats i å utvikle deg selv og dine ferdigheter, mens din venninne har hatt en annen opplevelse. Sosialhjelp og begrensede jobbmuligheter kan påvirke ens selvtillit og motivasjon til å ta initiativ. Det virker som du har forsøkt å inkludere henne og tilby henne muligheter til å lære og utvikle seg videre gjennom prosjektet. Men hvis hennes indre drivkraft og ambisjoner ikke samsvarer med dine, kan det føre til en ubalanse i prosjektet. I siste instans er det en avveining mellom å fortsette å investere tid og energi i et prosjekt der du føler at du drar mesteparten av lasset, eller å vurdere om det er på tide å akseptere at dere har forskjellige tilnærminger og mål. Noen ganger kan det være lurt å vurdere om man skal sette prosjekter på pause eller revurdere partnerskap for å unngå unødvendig frustrasjon. Før du tar en endelig avgjørelse, kan det være en god idé å ha en åpen og ærlig samtale med venninnen din. Prøv å forstå hennes perspektiv, dele dine bekymringer og se om dere kan komme til en felles forståelse. Kanskje kan dere justere planene for prosjektet slik at begge føler seg komfortable og engasjerte. Til syvende og sist er det ditt valg om du vil fortsette å investere tid og energi i dette prosjektet. Vurder både dine egne ambisjoner og din venninnes ønsker når du tar avgjørelsen. Anonymkode: 62f80...c0d tusen takk for godt og reflektert svar. Endelig. Du satte ord på tankene mine, jeg ser nå at vi faktisk rett og slett ikke har klart å møte hverandre pga manglende kommunikasjon, rett og slett. Og to forskjellige måter å tenke på, samt veldig ulike erfaringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #45 Del Skrevet 16. august 2023 :-)))) skrev (8 timer siden): Butikkansvarlig. Haha, jeez. Du skal sende faktura for svart arbeid, og tenker også synlig markedsføre at dere har gjort denne jobben? Du skjønner at både du og din venninne risikerer fengsel da? Anonymkode: 24996...a00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2023 #46 Del Skrevet 16. august 2023 Trengs det to personer for å innrede et butikkvindu? Kanskje venninnen din syns du spiser deg innpå hennes lille jobb og går henne i næringen. Forståelig. Anonymkode: 14e4a...9a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442187-jeg-tolker-min-venninne-slik-gj%C3%B8r-du/page/2/#findComment-149994524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå