Gå til innhold

Dere som er født i seteleie, men ikke fikk påvist hofteleddsdysplasi

Anbefalte innlegg

Har dere noen plager med hofter/bekken? 

Min "reise" startet da jeg var 15 år. Fikk plutselig smerter i hofta jeg ikke skjønte noe av. Var hos lege, som mente jeg hadde lengdeforskjell på bena. Ble ikke fulgt opp videre (dårlig boforhold, ingen voksne som passa på). Har tidvis gått til behandling etterpå, med varierende hell. Husker ikke hvor mye, men det var myyyye behandling fra jeg var 19 og utover. Født 3 barn, hvorav det siste svangerskapet virkelig var en påkjenning. Etter halvannet år og 80.000 i utgifter fant jeg en behandler som funker! Sist svangerskap fikk jeg symfyseløsning, og gudene må vite at det er ett nytt nivå smerte! Det er nå 10 år siden og jeg behandles fortsatt. Noen ganger forebyggende, men oftest som en ren behandling. Og det funker, for all del. 

Men jeg har møtt sååå mange i helsevesenet, og spurt samtlige om det har sammenheng med at jeg er født i seteleie, men ingen har noe svar. Mange mener det er en mulighet, men ingen har hørt om forskning på temaet i det hele tatt. Jeg var hos en som var "spesialist" på bekken og han mente at bekkenet mitt var "vridd feil vei" og jeg kan ikke skjønne annet enn at det har en sammenheng med fødsel?

Så nå tenkte jeg å prøve litt svogerforskning her og høre om det er noen av dere som har opplevd plager som meg? Eller i en eller annen grad? 

Anonymkode: ca4b9...cbb

Fortsetter under...

Jeg er født i seteleie og har problemer med hofter og bekken. Aner ikke om det kan ha noen sammenheng, finnes det noe som tyder på det?

Jeg tenker at jeg er arvelig belastet, min mor hadde slitasjegikt i hoftene og jeg slekter gjerne på henne. 

LillaGorilla♥♥ skrev (3 minutter siden):

Jeg er født i seteleie og har problemer med hofter og bekken. Aner ikke om det kan ha noen sammenheng, finnes det noe som tyder på det?

Jeg tenker at jeg er arvelig belastet, min mor hadde slitasjegikt i hoftene og jeg slekter gjerne på henne. 

Det er det jeg lurer på da, om det har noe sammenheng. Faren til eldste lå i sete og måtte bli tatt med keisersnitt. Han sliter med hofter og bekken. Datteren min sliter og ble født i sete, jeg sliter og er født i sete

Jeg har tatt røntgen og diverse av hofter og alt, da bestemor hadde grunn hofteskål, men det er ikke funnet noe. Mamma har ingen plager

Anonymkode: ca4b9...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...