Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #26 Del Skrevet 15. august 2023 Danida skrev (8 timer siden): Her har du malt deg opp i et hjørne. Å si "begge eller ingen" til alt mulig, er oppskriften på konflikt. Det hadde vært mer smooth å si "Ja, Rikke må gjerne få bli med på paintball. Men ikke før Annette har fått være med i klatreveggen". Og så tar du samarbeidet med far med deg inn i familievernkontoret, UTEN stemor til stede. Stemor trenger seg på alle steder. Samarbeidet var helt supert til hun kom inn. Samværet fungerte godt også. Eldste var 50/50, minste annenhver helg. Far deltok på møter på BUP. I starten fortalte eldste at det var urettferdig at minste aldri fikk være med. Hun var sint på søsterens vegne. Men nå har hun overtatt stemors innstilling til søsteren. Snakker slik stemor snakket til meg. Altså bare kjefter. Stemor har aldri likt meg, usikkert hvorfor. Men eldste sa det er fordi hun ikke kan få egne barn. Hun ville visst adoptere eldste. Men historien har forandret seg nå som hun hater meg. Nå misliker stemor meg fordi jeg blander meg i hennes familie. Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149993952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #27 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Stemor trenger seg på alle steder. Samarbeidet var helt supert til hun kom inn. Samværet fungerte godt også. Eldste var 50/50, minste annenhver helg. Far deltok på møter på BUP. I starten fortalte eldste at det var urettferdig at minste aldri fikk være med. Hun var sint på søsterens vegne. Men nå har hun overtatt stemors innstilling til søsteren. Snakker slik stemor snakket til meg. Altså bare kjefter. Stemor har aldri likt meg, usikkert hvorfor. Men eldste sa det er fordi hun ikke kan få egne barn. Hun ville visst adoptere eldste. Men historien har forandret seg nå som hun hater meg. Nå misliker stemor meg fordi jeg blander meg i hennes familie. Anonymkode: 297fa...fc7 Herlighet dette er jo helt forferdelig. Blander deg inn i hennes familie? Er vel strengt tatt din... Høres ut som at stemor har store issues og ønsker å leke happy familly med de barna som passer henne best, men det er jo ikke sånn det funker. Helt okey at ikke begge ungene får likt hele tiden, eller er med på det samme, men jeg støtter forslaget over her om at da må faktisk yngste også "få noe". Forskjellene her blir for store. Og hvorfor vil de ikke gjøre noe sammen alle 4, som den familien de åpenbart er...? Anonymkode: bcf08...9d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149993957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #28 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Stemor trenger seg på alle steder. Samarbeidet var helt supert til hun kom inn. Samværet fungerte godt også. Eldste var 50/50, minste annenhver helg. Far deltok på møter på BUP. I starten fortalte eldste at det var urettferdig at minste aldri fikk være med. Hun var sint på søsterens vegne. Men nå har hun overtatt stemors innstilling til søsteren. Snakker slik stemor snakket til meg. Altså bare kjefter. Stemor har aldri likt meg, usikkert hvorfor. Men eldste sa det er fordi hun ikke kan få egne barn. Hun ville visst adoptere eldste. Men historien har forandret seg nå som hun hater meg. Nå misliker stemor meg fordi jeg blander meg i hennes familie. Anonymkode: 297fa...fc7 Herlighet, for et forferdelig menneske, for en fortvilende situasjon, og dette har hun klart på bare ett år. Er pappa fullstendig blind for alt som skjer, bryr han seg ikke om å ha kontakt med minstejenta si lenger? Forholdet mellom jentene blir jo og ødelagt, bryr han seg ikke om det heller. Blander seg i hennes familie, herregud, hun har kjent ungene dine i ett år, dama kjøper eldstemann for alt det er verdt. Anonymkode: fa4e2...ef6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149993958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #29 Del Skrevet 15. august 2023 Sjalusi er aldri kledelig. Anonymkode: aec11...7d3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149993961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #30 Del Skrevet 15. august 2023 Oppskriften er enkel. Eldste og yngste må få like mye kjærlighet og opplevelser, hos deg og hos far. Det er ikke riktig at du skal ta yngste med på opplevelser, på bekostning av eldste, selv om det er for å kompensere for det stemor gjør. Begge dine barn fortjener lik oppmerksomhet, gå foran med et godt eksempel her. Også må far stramme seg opp, som tillater forskjellsbehandling av sine to barn. Anonymkode: bc991...799 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149993992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #31 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Et år. Før det hadde vi godt samarbeid, og barna var begge greie barn Anonymkode: 297fa...fc7 Å huff kjedelig. Er nok stemor som vil være viktig. Bunner nok i sjalusi. Anonymkode: 3925a...915 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 15. august 2023 #32 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Stemor trenger seg på alle steder. Samarbeidet var helt supert til hun kom inn. Samværet fungerte godt også. Eldste var 50/50, minste annenhver helg. Far deltok på møter på BUP. I starten fortalte eldste at det var urettferdig at minste aldri fikk være med. Hun var sint på søsterens vegne. Men nå har hun overtatt stemors innstilling til søsteren. Snakker slik stemor snakket til meg. Altså bare kjefter. Stemor har aldri likt meg, usikkert hvorfor. Men eldste sa det er fordi hun ikke kan få egne barn. Hun ville visst adoptere eldste. Men historien har forandret seg nå som hun hater meg. Nå misliker stemor meg fordi jeg blander meg i hennes familie. Anonymkode: 297fa...fc7 Da er det viktig å få far med på familievernkontoret! Han trenger å vite at hans yngste barn føler at hun ikke har noen verdi i hans familie. Det er jo hjerteskjærende! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #33 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): For å oppklare: jeg nekter ikke eldste å være med på alt mulig. Far og stemor tok med eldste til Spania i sommer. Ei uke hun var hos dem. Yngste er 14, så ikke så stor aldersforskjell. Er det noe jeg vet yngste ikke ønsker å delta på, så nekter jeg ikke eldste p delta på det. Problemet er at jeg alltid såret et av barna. Sier jeg nei til eldste, så blir huk sur, sier jeg ja, så blir yngste skuffet. Yngste har høytfungerende autisme, så det er bare det at hun er monoton og og ordknapp. Ellers er hun en veldig enkel unge. Hun gjør alt hun får beskjed om, og bryter aldri regler. Men det er klart at når hun stadig ser at storesøster får turer til London, Spania, Hellas, Polen, osv, og hun er heldig om hun får en sjokolade, så må en eller annen sette en stopper for det. Og jeg nekter, som sagt, ikke eldste alt, men jeg er tvunget til å såre eller skuffe et av barna hver gang stemor får for seg at de skal på tur og bare et av barna er bra nok å ta med. De har begge fått tilbud om samtaler og kurs via BUP for å kunne håndtere yngste, men de er ikke interessert. Far betaler bare turene. Han bestemmer ikke noe. Åpenbart. Tar jeg med yngste på tur uten eldste for å kompensere, så blir det så klart galt for eldste og jeg får kjeft igjen, for stemor forteller henne at det er såååå dårlig gjort av meg. Anonymkode: 297fa...fc7 Har de vært i London, Spania, Hellas og Polen på ett år? Anonymkode: 60892...467 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 15. august 2023 #34 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) For en messed up tråd. Her har det vært ett år med reiser for stemor og eldste datter til minst 4 land, og en stemor som kjefter på mor, en datter som hater moren , et barn med autisme som ikke skaper noen problemer, men som man må kurses som far og stemor for å håndtere. Om det ikke var nok så har også stemor villet adoptere (?) eldste på 15, og grunnen har 15- åringen fått vite er fordi stemor ikke kan få barn. BV har blitt kontaktet, og nå vil 15- åringen bo hos faren. En far som har ett barn 50/50, og det ett år yngre barnet annenhver helg. Kort oppsummert. Her var det lett å sette seg inn i problemstillingen gitt. Endret 15. august 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #35 Del Skrevet 15. august 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Har de vært i London, Spania, Hellas og Polen på ett år? Anonymkode: 60892...467 Ja. Far og stemor reiser mye. Spania i påsken, Hellas i sommer, Polen og London i høst/vinterferie. Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #36 Del Skrevet 15. august 2023 ReneRene skrev (41 minutter siden): For en messed up tråd. Her har det vært ett år med reiser for stemor og eldste datter til minst 4 land, og en stemor som kjefter på mor, en datter som hater moren , et barn med autisme som ikke skaper noen problemer, men som man må kurses som far og stemor for å håndtere. Om det ikke var nok så har også stemor villet adoptere (?) eldste på 15, og grunnen har 15- åringen fått vite er fordi stemor ikke kan få barn. BV har blitt kontaktet, og nå vil 15- åringen bo hos faren. En far som har ett barn 50/50, og det ett år yngre barnet annenhver helg. Kort oppsummert. Her var det lett å sette seg inn i problemstillingen gitt. Hvorfor tror du at andre trenger en oppsummering? De fleste andre klarer helt fint å lese hi uten dine ‘forklaringer’. Anonymkode: 60892...467 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2023 #37 Del Skrevet 15. august 2023 En ting er at far er en dritt du må hale med på familievernkontoret ASAP, en annen ting er 16åringen. Det er hårreisende om en 16åring IKKE forstår situasjonen hvis du snakker med henne på et tidspunkt der dere begge er rolige. Når man er såpass stor bør man klare å reflektere rundt situasjonen dere står i og hun bør forstå at dette ikke er en situasjon DU setter henne i, men at det er stemor som lager drama. Anonymkode: e1f17...2f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 17. august 2023 #38 Del Skrevet 17. august 2023 Anonym bruker skrev (På 15.8.2023 den 20.37): En ting er at far er en dritt du må hale med på familievernkontoret ASAP, en annen ting er 16åringen. Det er hårreisende om en 16åring IKKE forstår situasjonen hvis du snakker med henne på et tidspunkt der dere begge er rolige. Når man er såpass stor bør man klare å reflektere rundt situasjonen dere står i og hun bør forstå at dette ikke er en situasjon DU setter henne i, men at det er stemor som lager drama. Anonymkode: e1f17...2f9 Syns du er litt streng mot henne. Det stemor (og kanskje faren også) driver med, kalles foreldrefremmedgjøring. Da blir ungene manipulert til å ta avstand fra den ene forelderen, ved en ensidig svartmaling fra andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 17. august 2023 #39 Del Skrevet 17. august 2023 ReneRene skrev (På 15.8.2023 den 17.08): For en messed up tråd. Her har det vært ett år med reiser for stemor og eldste datter til minst 4 land, og en stemor som kjefter på mor, en datter som hater moren , et barn med autisme som ikke skaper noen problemer, men som man må kurses som far og stemor for å håndtere. Om det ikke var nok så har også stemor villet adoptere (?) eldste på 15, og grunnen har 15- åringen fått vite er fordi stemor ikke kan få barn. BV har blitt kontaktet, og nå vil 15- åringen bo hos faren. En far som har ett barn 50/50, og det ett år yngre barnet annenhver helg. Kort oppsummert. Her var det lett å sette seg inn i problemstillingen gitt. TRÅDEN er ikke messed up. Men livet til tenåringen er det. Stor forskjell. Det er sistnevnte de fleste er interessert i, unntagen de som på død og liv må skyte forbi målet hver eneste gang... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/page/2/#findComment-149994647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå