Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #1 Del Skrevet 14. august 2023 Stemor har satt meg i en helt forferdelig posisjon der jeg alltid må skuffe et av barna mine, for det meste det eldste, og nå hater hun meg Barna mine har en stemor. Eldste er 15 år og har nå begynt å hate meg. Bor egentlig 50/50, men vil ikke lenger være hos meg. Minste bor 90% hos meg og har vært hos far på til sammen 5 overnattinger i sommerferien. Stemor liker bare et av barna mine. Hun har fått god kontakt med eldste. Hun liker ikke yngste fordi hun ikke får kontakt med henne. Minste har autisme og svarer kort og monotont. Som regel bare ja/nei/vet ikke. Uansett hvordan jeg forklarer det til henne, så nekter stemor å sette seg inn i, eller forstå diagnosen. Stemor inviterer til både utenlandsturer og innenlandsruter. Til spillkvelder og paintballspill eller andre kule aktiviteter. Men kun eldste. Uansett hva jeg sier, så får ikke minste være med på noe. Ikke ferier, ikke aktiviteter og stemor reiser bort de dagene/nettene minste skal være der. Jeg har vært i kontakt med barnevernet, og de vil ikke gjøre noe fordi de ikke blander seg i barnefordeling og konflikter mellom foreldre. Det det alltid ender med er at jeg må si «begge eller ingen», og da velger farmor stemor ingen, og skylder på meg til eldste. Jeg forklarer i det evige hvorfor jeg gjør det, men hun blir bare mer og mer sint på meg. Hun vil ikke snakke med eller til meg lenger. Snakker jeg skriker hun «hold kjeft» og en masse andre stygge ting. Uansett hva jeg da sier for å irettesette henne, så kjefter hun bare enda mer og forteller hvordan jeg ødelegger livet hennes ved å nekte henne alt som er gøy i ferien. Nå skal hun flytte til far. Far er døv, stemor er døv, eldste hater meg, minste klamrer seg til meg og forteller at hun ikke føler hun har noen verdi for far. At han velger stemor foran henne uansett hvor sniking grei hun forsøker å være. Og hun er ikke så vanskelig å ha med å gjøre heller, men vanskelig å få kontakt med. Nå er jeg altså blitt drittkjerringa i eldstes liv, og hun vil ikke ha noe med meg å gjøre. Kun fordi jeg ikke aksepterer at stemor og far forskjellsbehandler og gir en alt, den andre ingenting. Kommer hun tilbake når hun forstår, eller er jeg ute av livet hennes for godt tror dere? Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #2 Del Skrevet 14. august 2023 Uff, så kjip en situasjon. Hvor alvorlig autisme har lillesøster? Hva ønsker hun egentlig å være med på av alt dette? Jeg forstår deg, det gjør jeg, men jeg forstår storesøster litt også, som alltid må ta hensyn til lillesøster i ting. Det er ikke alltid så lett å være søster til et barn med diagnoser heller. Jeg er selv tante til en jente med autismespekterforstyrrelser som det så fint heter, og hun har et mye større behov for alenetid enn sin bror. Mye større behov for å trekke seg tilbake, blir mye fortere sliten av inntrykk og opplevelser, og ønsker slett ikke å være med på alt broren er med på. Å tvinge gjennom at en motvillig lillesøster alltid er med, og at en ivrig storebror må ta hensyn til henne hele tiden, ville jo vært helt urimelig. Så jeg mener "begge eller ingen" ikke er helt riktig når et av barna har en diagnose. Men selvfølgelig, jeg er enig med deg i at det er veldig urimelig av far og stemor å aldri ville ha med lillesøster. Man må jo finne en middelvei som passer begge jentene. At du er både rasende og helt fortvilet over at de overhodet ikke er villig til det skjønner jeg godt. Anonymkode: d885e...c9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #3 Del Skrevet 14. august 2023 Stemor er selvfølgelig en ræva person, men hun skylder dessverre ikke deg eller din yngste (ikke engang mannen sin) å elske begge dine barn. Hun står fritt til å invitere folk hun liker (eldste) med på hva hun vil. Mannen din kan derimot ikke løpe fra ansvaret sitt. Jeg reagerer veldig stekt på hans forskjellsbehandling av sine to barn. Gå på familievernkontoret og få til en løsning der han har yngste mer. Når det kommer til eldste, har jeg vondt av henne. Skilte foreldre uten godt samarbeid, søsken med ekstra behov. Jeg ville gitt henne masse rom, og latt henne være med stemor uten å måtte føle seg trukket mellom dere. Si at du unner henne all mulig moro og elsker henne. Hun vil forstå når hun blir større, og elske deg for at du satt henne først. Anonymkode: bfaf2...555 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #4 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Uff, så kjip en situasjon. Hvor alvorlig autisme har lillesøster? Hva ønsker hun egentlig å være med på av alt dette? Jeg forstår deg, det gjør jeg, men jeg forstår storesøster litt også, som alltid må ta hensyn til lillesøster i ting. Det er ikke alltid så lett å være søster til et barn med diagnoser heller. Jeg er selv tante til en jente med autismespekterforstyrrelser som det så fint heter, og hun har et mye større behov for alenetid enn sin bror. Mye større behov for å trekke seg tilbake, blir mye fortere sliten av inntrykk og opplevelser, og ønsker slett ikke å være med på alt broren er med på. Å tvinge gjennom at en motvillig lillesøster alltid er med, og at en ivrig storebror må ta hensyn til henne hele tiden, ville jo vært helt urimelig. Så jeg mener "begge eller ingen" ikke er helt riktig når et av barna har en diagnose. Men selvfølgelig, jeg er enig med deg i at det er veldig urimelig av far og stemor å aldri ville ha med lillesøster. Man må jo finne en middelvei som passer begge jentene. At du er både rasende og helt fortvilet over at de overhodet ikke er villig til det skjønner jeg godt. Anonymkode: d885e...c9a Som mor til autist lurte jeg også på dette. Min datter har aldri villet sove borte. Og at en på 15 får ting som en yngre ikke får er ganske naturlig? Du anklager alle for å være døve, men er ikke du også litt døv? Far er for øvrig en dott som må skjerpe seg. Anonymkode: 708ec...e64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 14. august 2023 #5 Del Skrevet 14. august 2023 Det er lett å forstå deg. At du vil beskytte yngste her. Det er rent morsinstinkt, men... Det du glemmer er at du straffer samtidig den eldste med å frata henne opplevelser med stemor. Det er ikke hennes skyld at forholdene er vanskelige. Så jeg tenker at du må be eldste om tilgivelse og forklare at du har glemt å være raus og forstå henne fordi du ville beskytte yngste. At stemor ikke like yngste er ikke umulig å forstå da hun ikke får noe kontakt med henne. Uten kontakt, ingen kjemi. Når det er sagt så ville jeg aldri unnlatt å ta henne med, og jeg ville heller ikke dratt når hen var der! Men stemoren er ikke meg, og du må bare innse at sånn er hun. Hva gjelder faren er det en annen sak. Han svikter, og det er overhodet ikke greit. Ta kampen med ham og gjør det som må gjøres. BV er ikke rett instans her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #6 Del Skrevet 14. august 2023 Hvor i alle dager er jentenes far oppi det her? Stemor gjør veldig mye med eldstejenta, mens verken far eller stemor har særlig med yngstejenta å gjøre? For noen folk! Anonymkode: 0a086...35a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #7 Del Skrevet 14. august 2023 For å oppklare: jeg nekter ikke eldste å være med på alt mulig. Far og stemor tok med eldste til Spania i sommer. Ei uke hun var hos dem. Yngste er 14, så ikke så stor aldersforskjell. Er det noe jeg vet yngste ikke ønsker å delta på, så nekter jeg ikke eldste p delta på det. Problemet er at jeg alltid såret et av barna. Sier jeg nei til eldste, så blir huk sur, sier jeg ja, så blir yngste skuffet. Yngste har høytfungerende autisme, så det er bare det at hun er monoton og og ordknapp. Ellers er hun en veldig enkel unge. Hun gjør alt hun får beskjed om, og bryter aldri regler. Men det er klart at når hun stadig ser at storesøster får turer til London, Spania, Hellas, Polen, osv, og hun er heldig om hun får en sjokolade, så må en eller annen sette en stopper for det. Og jeg nekter, som sagt, ikke eldste alt, men jeg er tvunget til å såre eller skuffe et av barna hver gang stemor får for seg at de skal på tur og bare et av barna er bra nok å ta med. De har begge fått tilbud om samtaler og kurs via BUP for å kunne håndtere yngste, men de er ikke interessert. Far betaler bare turene. Han bestemmer ikke noe. Åpenbart. Tar jeg med yngste på tur uten eldste for å kompensere, så blir det så klart galt for eldste og jeg får kjeft igjen, for stemor forteller henne at det er såååå dårlig gjort av meg. Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 14. august 2023 #8 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): For å oppklare: jeg nekter ikke eldste å være med på alt mulig. Far og stemor tok med eldste til Spania i sommer. Ei uke hun var hos dem. Yngste er 14, så ikke så stor aldersforskjell. Er det noe jeg vet yngste ikke ønsker å delta på, så nekter jeg ikke eldste p delta på det. Problemet er at jeg alltid såret et av barna. Sier jeg nei til eldste, så blir huk sur, sier jeg ja, så blir yngste skuffet. Yngste har høytfungerende autisme, så det er bare det at hun er monoton og og ordknapp. Ellers er hun en veldig enkel unge. Hun gjør alt hun får beskjed om, og bryter aldri regler. Men det er klart at når hun stadig ser at storesøster får turer til London, Spania, Hellas, Polen, osv, og hun er heldig om hun får en sjokolade, så må en eller annen sette en stopper for det. Og jeg nekter, som sagt, ikke eldste alt, men jeg er tvunget til å såre eller skuffe et av barna hver gang stemor får for seg at de skal på tur og bare et av barna er bra nok å ta med. De har begge fått tilbud om samtaler og kurs via BUP for å kunne håndtere yngste, men de er ikke interessert. Far betaler bare turene. Han bestemmer ikke noe. Åpenbart. Tar jeg med yngste på tur uten eldste for å kompensere, så blir det så klart galt for eldste og jeg får kjeft igjen, for stemor forteller henne at det er såååå dårlig gjort av meg. Anonymkode: 297fa...fc7 Du skriver at yngste har høyt fungerende autisme, er enkel og gjør alt hun får beskjed om samt bryter aldri regler. Hvorfor må de på kurs i regi av BUP for å "håndtere" henne? Og jo, du kan helt fint kompensere når eldste blir med stemor. Da kan hun få valget om enten å bli med dere eller stemor. Såpass skjønner en 16- åring! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #9 Del Skrevet 14. august 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Du skriver at yngste har høyt fungerende autisme, er enkel og gjør alt hun får beskjed om samt bryter aldri regler. Hvorfor må de på kurs i regi av BUP for å "håndtere" henne? Hvis du ikke vet det, så må du lese deg opp. Håndtere handler ikke bare om dårlig oppførsel.. Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 14. august 2023 #10 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke vet det, så må du lese deg opp. Håndtere handler ikke bare om dårlig oppførsel.. Anonymkode: 297fa...fc7 Eller så bør vel du forklare som lager tråden og gir info om en problemstilling vi skal ta stilling til? Hennes autisme er jo hele saken her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #11 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): For å oppklare: jeg nekter ikke eldste å være med på alt mulig. Far og stemor tok med eldste til Spania i sommer. Ei uke hun var hos dem. Yngste er 14, så ikke så stor aldersforskjell. Er det noe jeg vet yngste ikke ønsker å delta på, så nekter jeg ikke eldste p delta på det. Problemet er at jeg alltid såret et av barna. Sier jeg nei til eldste, så blir huk sur, sier jeg ja, så blir yngste skuffet. Yngste har høytfungerende autisme, så det er bare det at hun er monoton og og ordknapp. Ellers er hun en veldig enkel unge. Hun gjør alt hun får beskjed om, og bryter aldri regler. Men det er klart at når hun stadig ser at storesøster får turer til London, Spania, Hellas, Polen, osv, og hun er heldig om hun får en sjokolade, så må en eller annen sette en stopper for det. Og jeg nekter, som sagt, ikke eldste alt, men jeg er tvunget til å såre eller skuffe et av barna hver gang stemor får for seg at de skal på tur og bare et av barna er bra nok å ta med. De har begge fått tilbud om samtaler og kurs via BUP for å kunne håndtere yngste, men de er ikke interessert. Far betaler bare turene. Han bestemmer ikke noe. Åpenbart. Tar jeg med yngste på tur uten eldste for å kompensere, så blir det så klart galt for eldste og jeg får kjeft igjen, for stemor forteller henne at det er såååå dårlig gjort av meg. Anonymkode: 297fa...fc7 Barnet får ikje autismediagnosen ved kun å være ordknapp og monoton… Anonymkode: 9642a...84f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #12 Del Skrevet 14. august 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Eller så bør vel du forklare som lager tråden og gir info om en problemstilling vi skal ta stilling til? Hennes autisme er jo hele saken her. Nei. Les spørsmålet Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #13 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Barnet får ikje autismediagnosen ved kun å være ordknapp og monoton… Anonymkode: 9642a...84f Nei, så klart ikke. Jeg nevnte bryter ingen regler og gjør alt hun får beskjed om også. Det er ikke vanlig at 14-åringer er så opptatt av å følge regler og å følge alle instrukser. Men trenger du alle symptomene? Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #14 Del Skrevet 14. august 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Eller så bør vel du forklare som lager tråden og gir info om en problemstilling vi skal ta stilling til? Hennes autisme er jo hele saken her. Hvorfor skal hun det, du forklarer jo aldri noe som helst når folk spør deg om oppklaring. Du får google det da vettu. Anonymkode: fa4e2...ef6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 14. august 2023 #15 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei. Les spørsmålet Anonymkode: 297fa...fc7 Ja, for å vite hva dette handler om så er jo åpenbart yngste sin diagnose relevant siden det er den som skaper problemer for stemor og eldste datter. Men når du vil holde tilbake info, så er det vanskelig å ta stilling til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #16 Del Skrevet 14. august 2023 Her er det jo far som svikter fullstendig. Stemor kjører på, men det er far som lar hun gjøre det, det er han som er skyld i dette, det er han som har valgt denne kjerringa, valgt at hun skal være en del av barnas liv. Hvor lenge har stemoren vært i barnas liv? Anonymkode: fa4e2...ef6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #17 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, så klart ikke. Jeg nevnte bryter ingen regler og gjør alt hun får beskjed om også. Det er ikke vanlig at 14-åringer er så opptatt av å følge regler og å følge alle instrukser. Men trenger du alle symptomene? Anonymkode: 297fa...fc7 Nei, jeg trenger ikke alle symptomer. Men du skriver: bare det at hun er monoton og og ordknapp. Ellers er hun en veldig enkel unge. Anonymkode: 9642a...84f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #18 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg trenger ikke alle symptomer. Men du skriver: bare det at hun er monoton og og ordknapp. Ellers er hun en veldig enkel unge. Anonymkode: 9642a...84f Ja, det er årsaken til at stemor ikke liker henne Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #19 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her er det jo far som svikter fullstendig. Stemor kjører på, men det er far som lar hun gjøre det, det er han som er skyld i dette, det er han som har valgt denne kjerringa, valgt at hun skal være en del av barnas liv. Hvor lenge har stemoren vært i barnas liv? Anonymkode: fa4e2...ef6 Et år. Før det hadde vi godt samarbeid, og barna var begge greie barn Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #20 Del Skrevet 14. august 2023 ReneRene skrev (14 minutter siden): Ja, for å vite hva dette handler om så er jo åpenbart yngste sin diagnose relevant siden det er den som skaper problemer for stemor og eldste datter. Men når du vil holde tilbake info, så er det vanskelig å ta stilling til. Hvis du lover å ikke svare om jeg holder tilbake info, så lover jeg å ikke gi mer info Anonymkode: 297fa...fc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 14. august 2023 #21 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis du lover å ikke svare om jeg holder tilbake info, så lover jeg å ikke gi mer info Anonymkode: 297fa...fc7 Riktig. Her er det nok ikke så rart det er dysfunksjonelle forhold... Ante meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2023 #22 Del Skrevet 14. august 2023 ReneRene skrev (57 minutter siden): Riktig. Her er det nok ikke så rart det er dysfunksjonelle forhold... Ante meg. Gud forby at du tok et hint.... Anonymkode: fa4e2...ef6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 14. august 2023 #23 Del Skrevet 14. august 2023 Her har du malt deg opp i et hjørne. Å si "begge eller ingen" til alt mulig, er oppskriften på konflikt. Det hadde vært mer smooth å si "Ja, Rikke må gjerne få bli med på paintball. Men ikke før Annette har fått være med i klatreveggen". Og så tar du samarbeidet med far med deg inn i familievernkontoret, UTEN stemor til stede. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 14. august 2023 #24 Del Skrevet 14. august 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Eller så bør vel du forklare som lager tråden og gir info om en problemstilling vi skal ta stilling til? Hennes autisme er jo hele saken her. Nei, en voksen persons idiotiske valg overfor sine stebarn er saken her. Om ungen var autist eller hadde Downs eller ADHD eller var blind, hadde vært likegyldig. Stemorens tendens til å foretrekke det barnet som ikke har spesielle behov er HELE saken her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 14. august 2023 #25 Del Skrevet 14. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg er selv tante til en jente med autismespekterforstyrrelser som det så fint heter, og hun har et mye større behov for alenetid enn sin bror. Mye større behov for å trekke seg tilbake, blir mye fortere sliten av inntrykk og opplevelser, og ønsker slett ikke å være med på alt broren er med på. Men det er jo ikke sikkert at HIs barn har det som din niese. Har du sett én autist, så har du sett én autist, ikke alle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442174-jeg-har-et-barn-som-hater-meg-og-et-barn-som-elsker-meg-og-det-er-stemor-sin-feil/#findComment-149993914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå