Gå til innhold

Hvilken katteforsikring er best og billigst?

Anbefalte innlegg

Fått oss katt. En vanlig huskatt. Men tenker det er greit med forsikring. Men er jo et hav der ute.. Sammen med ett hav av veterinærer. Greit at det er bra, men ikke svindyrt. Og at veterinær også er rimelig. Så kanskje ikke de største kjedene? 

Anonymkode: c6d6b...5b6

Fortsetter under...

Regn på hva en forsikring koster per mnd og hvor mye du er villig til å legge i en katt i behandling. Husk også egenandel. I tillegg, etter noen år blir forsikringen ekstremt dyr og til slutt opphører den, oftest flere år før forventet levealder. 

Vi har ikke forsikring på våre katter. Har hatt dem til veterinær, én har hatt betent cyste, én har fjernet ekstra klør (operasjon med narkose), vi har hatt ormekurer etc. Tross full pris er vi langt under hva forsikring ville kostet oss totalt. Bruker en lokal veterinær. 

Anonymkode: 19d04...4dc

Jeg har forsikring hos Tryg, men sjekk hva du får i det selskapet du har de andre forsikringene dine.

Når det kommer til veterinær så shopp litt etter hva du trenger. F.eks tar jeg alle vaksiner hos en mindre lokal veterinær som holder til på småbruket sitt. Han har en helt grei klinikk hvor kona hans er sekeretær og dyrepleier, han er veterinær. Ingen utgifter til leie av lokale og slike ting. Hans priser på småting er MYE lavere enn på de store klinikkene, men han har ikke røntgenapparater og slike ting. Han er kjempeflink med dyrene, har mange dyr selv, kona driver oppdrett av hund osv og jeg stoler 100% på han når det kommer til småskader, vaksiner og slike ting. Steriliserte også hos han.

Men da jeg oppdaget en løs tann bestilte jeg time på en av de klinikkene de kan ta røntgen, for jeg visste at det måtte gjøres for å sjekke for tannkjøttsykdommer osv Har ingen dårlig samvittighet for å bare bruke de store klinikkene som er mye dyrere til bare større ting.

Anonymkode: 77b36...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...