Gå til innhold

Synes dere store utstående føflekker er ekle?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Enig. Det er veldig mange som har de. Veldig ekkelt. 

Anonymkode: fa03f...f3b

Og i veldig mange tilfeller er det ikke føflekker men mørke vorter. Noe som ikke gjør det bedre. 

Anonymkode: 50ac5...709

Hehe, jeg har av en eller annen grunn alltid likt mine. Og aldri reagert på andres. 

jeg har fjernet en, og det arret blir jo aldri borte…. Så kommer ikke til å fjerne noen flere…

Anonymkode: 02d80...930

Jeg hadde fjernet om de var på meg, for jeg synes ikke det er pent med slike "skjønnhetsflekker".

Men jeg kan ikke si jeg reagerer så veldig på andres da, folk får velge selv hva de ønsker.

Anonymkode: d011d...a2e

Ærlig talt. Det blir som å synes at folk med fregner eller utstående ører er ekle. Og nei, det er ikke greit.  
La føflekkene være så lenge de ikke forandrer seg eller er plagsomme. Føflekkreft trenger ikke være verken store, stygge eller utstående. Men det er en sykdom flere burde kjenne til og bry seg om, enn om andre har store føflekker. 

Anonymkode: a926d...a6a

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ja. Skjønner ikke at folk ikke tar dem bort. 

Anonymkode: 50ac5...709

Det er jo litt sært at folk mener at noen skal opererer kun for et skjønnhetsideal. En operasjon er uansett ikke triviell, selv om mange føflekker kan skjæres bort av fastlegen. 

Jeg har ingen slike, men jeg har mange føflekker så jeg har fjernet noen legen synes så mistenkelig ut. Kroppen min gir meg overdreven arr-dannelse (keloid) i slike situasjoner. Jeg ville dermed ikke operert om jeg ikke måtte. 

Verden har fått et eksternt fokus på utseende, og der operasjoner for mange er løsningen. Hva med å akseptere og tolerere at vi ser forskjellig ut? Verden er ikke en skjønnhetskonkurranse. Verden blir ikke en bedre plass ved at alle med lang nese opererer den liten. Verden blir en bedre plass om vi er tolerante og oppfører oss bra mot hverandre 😊

Anonymkode: 67289...404

Jeg har lyst til å svare nei for å være hyggelig og politisk korrekt, men jeg synes ærlig talt at det er litt ekkelt. På personer jeg kjenner og er glad i, kan jeg med hånden på hjertet si at det ikke plager meg det minste, men på generelt grunnlag synes jeg det er litt ekkelt. Det gjelder en del andre ting også, men så lenge jeg ikke sier eller viser noe eller lar det påvirke hvordan jeg ser på dem som person, så er det vel ikke et problem at jeg tenker det.

Anonymkode: 9cb55...4c1

Fjerning av føflekker på grunn av skjønnhetsvurderinger burde pasienten betale uten dekning fra det offentlige, inkludert det det koster på patologiavdelinger rundt om i landet. Kanskje flere hadde vurdert det annerledes om det kostet flere tusen kroner.

Anonymkode: 02eb9...95d

Tror nok vi kan være så ærlige å si at ingen synes det er pent. Når jeg ser enkelte som har vorter med hår og det hele i ansikte. Så tenker jeg oi den burde du ha fjernet. Heler ett arr faktisk

Anonymkode: 6ecea...04e

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tror nok vi kan være så ærlige å si at ingen synes det er pent. Når jeg ser enkelte som har vorter med hår og det hele i ansikte. Så tenker jeg oi den burde du ha fjernet. Heler ett arr faktisk

Anonymkode: 6ecea...04e

Jeg har et stort "Harry-Potter-arr" i panna, en liten utvekster på nesa og en utstående mørk føflekk på kinnet. Likevel synes jeg faktisk jeg ser bra ut 😁

Anonymkode: cf891...f38

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fjerning av føflekker på grunn av skjønnhetsvurderinger burde pasienten betale uten dekning fra det offentlige, inkludert det det koster på patologiavdelinger rundt om i landet. Kanskje flere hadde vurdert det annerledes om det kostet flere tusen kroner.

Hvor skal du sette den grensen? En del flekker fjernes som føre var også, eller at den rett og slett oppleves i veien, slik som en jeg har hatt som var i ett område hvor den stadig ble irritert av glidelås.

I ett land som ligger så høyt på statistikken over både malignt melanom og hudkreft er det vel om å gjøre å få det bort, at ikke det også skal bli ett økonomisk spørsmål om hvem som har råd til å være i forkant. Jeg har fjernet både ufarlige og potensielle flercellede rakkere, men ingen av de var klarert før de ble fysisk fjernet og faktisk sjekket. Majoriteten av de vil da være uten medisinsk begrunnelse, men det vet du ikke sikkert før den er sjekket. 

Anonymkode: 06c28...f51

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har et stort "Harry-Potter-arr" i panna, en liten utvekster på nesa og en utstående mørk føflekk på kinnet. Likevel synes jeg faktisk jeg ser bra ut 😁

Anonymkode: cf891...f38

Det synes du vel ja...

Anonymkode: 96580...020

For enkelte er det faktisk en vurdering om det er penest med en litt stor, men frisk føflekk eller et stort rødt arr (som du må svare på resten av livet hva som skjedde der). Er ikke alle som får lyse fine arr som ikke synes…

Anonymkode: 4a9fd...04b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg fjerner mine privat, har aldri gått til fastlegen med dette. Totalt har jeg betalt  7000.- kroner og fjernet vorter/føflekker med laser hos privat hudlege. Meget fornøyd og null arr👍😊

Anonymkode: 2711f...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...