Gå til innhold

Tror dere folk vil skjønne klimakrisen nå?

Anbefalte innlegg

Eller tror dere det vil være som under koronaen, da det fantes de som trakk sitt siste åndedrett for å uttale at "korona er bare en konspirasjon", før de pustet ut for siste gang, som følge av å være dødelig syk av korona?

Jeg leser at det finnes de i Tyskland som heller trekker over til ekstremhøyre fremfor å innse realitetene.

https://www.aftenposten.no/verden/i/l3LyAG/tyske-velgere-er-lei-klimatiltak-flere-vil-heller-stemme-paa-klimafornektere

Er det virkelig mulig for folk å fortsatt nekte eller vil det endelig være en forståelse for at det er klimakrise nå?

Anonymkode: 27da0...ae8

Fortsetter under...

De som ikke tror på det er verre enn nyfrelste happy-kristne, så nei, de kommer ikke til å tro på noe pålitelige kilder sier. Og de færreste her i vesten bryr seg. De lever og forbruker som aldri før uten hensyn til klima. Det er virkelig ikke håp for å redde planeten vi bor på. Men etter oss kommer det nytt liv, så vi kan bare håpe at de klarer å gjøre det annerledes. Verden er avhengig av en overlegen art.

Har en bekjent som mener at flommen var skapt av mennesker for å skremme oss med klimakrise. 

Anonymkode: 899a3...852

Du bryr deg ikke så mye om klimakrisen. Det du vil er å krangle med dem som ikke er enig med deg.

Jeg kjenner noen som elsker å demonstrere, og mange tror jo at de helt oppriktig demonstrerer mot ting. De gjør ikke det. De vil kun ha action, og ja det er fakta.

Du er ca der. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

De som ikke tror på det er verre enn nyfrelste happy-kristne, så nei, de kommer ikke til å tro på noe pålitelige kilder sier. Og de færreste her i vesten bryr seg. De lever og forbruker som aldri før uten hensyn til klima. Det er virkelig ikke håp for å redde planeten vi bor på. Men etter oss kommer det nytt liv, så vi kan bare håpe at de klarer å gjøre det annerledes. Verden er avhengig av en overlegen art.

Har en bekjent som mener at flommen var skapt av mennesker for å skremme oss med klimakrise. 

Nei, det kommer mest sannsynlig ikke noe nytt liv etter oss hvis vi utrydder oss selv. Vet du hva som vil skje med jorden om ingen mennesker er her? Alt vi har bygd og lagd vil forsøple og ødelegge mer liv. Atomkraftverk vil gå til helvete etter et visst antall år pluss pluss, så du kan jo sikkert forestille deg hvordan jorda vil bli seende ut.. og hvor stor grobunn det er tilbake for nytt liv. Det er knapt noe som vokser av aske. 

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Du bryr deg ikke så mye om klimakrisen. Det du vil er å krangle med dem som ikke er enig med deg.

Jeg kjenner noen som elsker å demonstrere, og mange tror jo at de helt oppriktig demonstrerer mot ting. De gjør ikke det. De vil kun ha action, og ja det er fakta.

Du er ca der. 

👇

ReneRene skrev (På 1.8.2023 den 2.07):

Nei, det har nok ikke det. Jeg må for ti tusende gang her inne ovenfor noen, be dere lese det som står. Ikke tolke i vilden sky så dere havner langt ut i periferien hvor ingenting til det jeg skriver er relevant.

😉

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

👇

😉

Jeg tolker ingenting. Jeg leser nøyaktig hva som står, og hvor innlegget åpnes med å latterliggjøre. Eller angripe/ kritisere eller hva du velger å kalle det. 

Heldigvis er det stadig flere som ikke tror på noen klimakrise. Det er jo ingen krise, kanskje en endring som vi må tilpasse oss. Krisen er at folk tror på en krise. Det blir som med korona, alle så en krise og vedtok konsekvensene med en gang, dvs stengte ned samfunnet, akkurat slik vi fryktet skulle skje. Det er en sikker måte å aldri unngå en krise på, å vedta konsekvensene i forkant. Nå gjør vi samme tabbe igjen. Politikere er idioter. Det er de fleste enige om. Ikke klimakrisen.

Anonymkode: a6e44...147

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Jeg tolker ingenting. Jeg leser nøyaktig hva som står, og hvor innlegget åpnes med å latterliggjøre. Eller angripe/ kritisere eller hva du velger å kalle det. 

ReneRene skrev (18 minutter siden):

Dette er da i høyeste grad din egen tolkning.

Anonymkode: 2bfac...b63

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Nei, det kommer mest sannsynlig ikke noe nytt liv etter oss hvis vi utrydder oss selv. Vet du hva som vil skje med jorden om ingen mennesker er her? Alt vi har bygd og lagd vil forsøple og ødelegge mer liv. Atomkraftverk vil gå til helvete etter et visst antall år pluss pluss, så du kan jo sikkert forestille deg hvordan jorda vil bli seende ut.. og hvor stor grobunn det er tilbake for nytt liv. Det er knapt noe som vokser av aske. 

Jorden er blitt utryddet før. Det regner jeg med du vet? Og likevel- her er vi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er da i høyeste grad din egen tolkning.

Nei. Når du åpner et innlegg med å latterliggjøre/ kritisere eller være nedlatende, så er ikke klimakrisa i fokus. Det er ikke verre enn det. Her legges det opp til en diskusjon om hvem som er dummeste, mest ignorante eller hvem som har skjønt mest og minst. 

Og nå må du ha fokus på saken her? Som jo er...klimakrisen. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jorden er blitt utryddet før. Det regner jeg med du vet? Og likevel- her er vi

Utryddet av atomavfall, alt gummi, plast osv som vi har heltdekt jorda med? Jorda blir ødelagt. Tenk deg alt som er utbygd og som er lagret. Det sier seg selv at alt blir.. null og niks mer. Husk at sol, varme blir borte pluss at vann blir forurenset også. 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Utryddet av atomavfall, alt gummi, plast osv som vi har heltdekt jorda med? Jorda blir ødelagt. Tenk deg alt som er utbygd og som er lagret. Det sier seg selv at alt blir.. null og niks mer. 

Det stemmer jo over hodet ikke

Anonymkode: 4b17c...d8c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer jo over hodet ikke

Jo, og det er ikke vanskelig å forstå heller. Ingenting lever uten varme, lys og vann. Nothing at all 

Hvis ikke de aliene som skal være her har noen løsninger da 🙃

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jo, og det er ikke vanskelig å forstå heller. Ingenting lever uten varme, lys og vann. Nothing at all 

Hvis ikke de aliene som skal være her har noen løsninger da 🙃

Jorda overlever helt fint uten oss. Selvsagt 

Å, hvorfor sløser jeg bort tid med å forklare og begrunne? 

😅

Gå å gjør noe annet da, 7 av 17 innlegg er dine, det holder med vaset ditt nå.

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Utryddet av atomavfall, alt gummi, plast osv som vi har heltdekt jorda med? Jorda blir ødelagt. Tenk deg alt som er utbygd og som er lagret. Det sier seg selv at alt blir.. null og niks mer. Husk at sol, varme blir borte pluss at vann blir forurenset også. 

Vel… universet startet med ikke noe, og lilevel- her er vi

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vel… universet startet med ikke noe, og lilevel- her er vi

Det er helt riktig såvidt vi vet. Eller det startet jo med et sort hull på størrelse med en tennisball..

Men da hadde ikke vi rukket og lage så mye gift og dødelige stoffer enda. Dessuten vil ikke hele universet bli ødelagt. Jorda vil bli det. En kald og ødelagt klode med forgiftet vann som vil bli is og dekke 70 % av kloden om ikke mer. Og det er ingen sol som vil smelte den heller..

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Det er helt riktig såvidt vi vet. Eller det startet jo med et sort hull på størrelse med en tennisball..

Men da hadde ikke vi rukket og lage så mye gift og dødelige stoffer enda. Dessuten vil ikke hele universet bli ødelagt. Jorda vil bli det. En kald og ødelagt klode med forgiftet vann som vil bli is og dekke 70 % av kloden om ikke mer. Og det er ingen sol som vil smelte den heller..

Tenker vi stoler mer på hva forskningen sier på dette området enn det en vrangforestilt mentalpasient på nett sier..  🙄

Forskere er ganske enige i at jorden lever videre uten oss, så det går nok bra. Sånn uansett hva du prøver å bestemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...