Gå til innhold

Hva serverte dere i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Viltkoltbord med jegergryte som varmrett.

Jeg var på konfirmasjon i vår hvor maten var taco, og over halvparten av gjestene (inkludert meg) ble meget skuffet over maten.

Anonymkode: 5b7cf...1c0

Stakkars... måtte dere spise taco? 

Anonymkode: a0e41...c6b

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Viltkoltbord med jegergryte som varmrett.

Jeg var på konfirmasjon i vår hvor maten var taco, og over halvparten av gjestene (inkludert meg) ble meget skuffet over maten.

Anonymkode: 5b7cf...1c0

Var maten dårlig?

Vi har hatt koldtbord, en gang hjemmelaget og en gang fra catering. Veldig bra begge deler. 

Anonymkode: 009b8...773

Mine valgte hjemmelaget lapskaus. De fikk velge fritt hva de ville ha selv. Det ble skuffende lite rester igjen for flere forsynte seg fire ganger og flere forsvant inn på kjøkkenet noen timer etter for å finne rester  (ett barn spurte pent om det kunne få og når andre så det så fikk de også lyst på) Siden maten og igrunn alt ble så billig fikk også konfirmanten lov å be alle hun ville, lokalet vi fikk låne gratis hadde nok plass. Tror det også var grunnen til at lillesøster valgt lapskaus, for da viste hun at hun kunne be mange. Det var det hun husket best ifra storesøsters konfirmasjon at det var så mange der og litt lengre ut i slekta. Folk hun sjeldent så til vanlig. 

Mine bonusbarn hadde koldtbord. Eldste laget en kompis av oss det, ikke ett tradisjonelt koldtbord for å si det slik men lignende. Folk spiste masse. Yngste hadde vi litt koldtbord som var bestilt og tacobord. Valgte ting som kunne kombineres omhverandre. Moren til barnet måtte ha koldtbord og barnet ville ta taco, så vi fikk presset igjennom denne kombinasjonen. (Konfirmasjon der var ikke noe ungene fikk mange valg på nemlig, der overkjørte moren alt) Tocoen som vi laget hjemme ble helt skrapt, koldtbordet var det ikke mye rørt av. Det skjønner jeg også, for det var ikke god mat. Skikkelig masseprodusert 

Anonymkode: 560d7...7cf

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har en som skal konfirmeres neste vår, og lurer på hva vi skal servere. Hun er usikker selv, og det hadde vært interresant å se hva andre har valgt.

Anonymkode: 9457e...8df

Vi hadde koldt bord

Anonymkode: d32f8...b12

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Eller voksne kan lære seg folkeskikk og spise den maten som den som «eier» festen aller helst vil ha. Så kan de voksne spise sin mat både før og etter festen.

Anonymkode: db6bb...8c1

Når man inviterer gjester og får en masse gaver, så tenker man på hva gjestene ville sette pris på å spise. Allmenn folkeskikk. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eller voksne kan lære seg folkeskikk og spise den maten som den som «eier» festen aller helst vil ha. Så kan de voksne spise sin mat både før og etter festen.

Anonymkode: db6bb...8c1

Enig, synes det er feil å bli skuffet over maten bare fordi det er taco. Det er tross alt konfirmantens dag. Alle klarer vel å spise taco en dag. Taco er god mat, og i en konfirmasjon har en kanskje mange forskjellige typer kjøtt, mye forskjellige grønnsaker, salater, og mye tilbehør. 

Anonymkode: be83c...c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...