sug lut Skrevet 11. august 2023 #26 Skrevet 11. august 2023 Kira skrev (4 timer siden): Jeg er ikke trendy, og bløtkake lages stort sett til alle bursdagsselskap. Vi har også fast tradisjon med bløtkake på påskeaften ☺️ Vi også. Men da har den hermetiske fersken på toppen (antakelig siden det ser ut som speilegg - min bestemor innførte tradisjonen).
Kira Skrevet 11. august 2023 #27 Skrevet 11. august 2023 sug lut skrev (9 minutter siden): Vi også. Men da har den hermetiske fersken på toppen (antakelig siden det ser ut som speilegg - min bestemor innførte tradisjonen). Jeg lurer faktisk på om det var du som nevnte det for mange år siden, og jeg har hermet etter deres tradisjon. Fersken har vi derimot ikke ☺️
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2023 #28 Skrevet 11. august 2023 For min det måtte det blitt gulrotkake, ostekake eller pavlova. Digger også marsipankake, men det må da være ekte bær i, vaniljekrem samt litt valnøtter. Mmmmm!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #29 Skrevet 11. august 2023 Jeg ville valgt pavlova med masse blåbær (sånne gode blåbær som er blå inni - ikke skvipet som er hvite inni). Og viktig - vaniljekrem, ikke vanlig krem. Anonymkode: dd1cb...b31
HeiteH Skrevet 11. august 2023 #30 Skrevet 11. august 2023 Bløtkake er siste sortering, med mindre den har marsipanlokk. Min favoritt er sitronpai med marengslokk.
sug lut Skrevet 11. august 2023 #31 Skrevet 11. august 2023 HeiteH skrev (35 minutter siden): Bløtkake er siste sortering, med mindre den har marsipanlokk. Min favoritt er sitronpai med marengslokk. Vik fra meg! "Siste sortering "? Altså, kjetterske tanker som dette kvalifiserer til bål!
amandine Skrevet 11. august 2023 #32 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg elsker sjokoladekake,ostekake og kanelboller🤩 Dessverre er ikke alt like godt glutenfritt🙄 Anonymkode: 5d7e8...5b3 Du finner kjempegode oppskrifter om du leter opp for eksempel theloopywhisk på Instagram, ingen problem å bake gode kaker glutenfritt🥰
HeiteH Skrevet 11. august 2023 #33 Skrevet 11. august 2023 sug lut skrev (51 minutter siden): Vik fra meg! "Siste sortering "? Altså, kjetterske tanker som dette kvalifiserer til bål! Det er sukkerbrød, krem og bær. Det blir for lett 😆 Dra i det minste på et marsipanlokk.
sug lut Skrevet 11. august 2023 #34 Skrevet 11. august 2023 HeiteH skrev (11 minutter siden): Det er sukkerbrød, krem og bær. Det blir for lett 😆 Dra i det minste på et marsipanlokk. Uren! Uren!
Kira Skrevet 11. august 2023 #35 Skrevet 11. august 2023 I denne bløtkake-avsporingen lurer jeg veldig på hvilken kake du bakte @oslofrk? ☺️
amandine Skrevet 11. august 2023 #36 Skrevet 11. august 2023 Kira skrev (13 minutter siden): I denne bløtkake-avsporingen lurer jeg veldig på hvilken kake du bakte @oslofrk? ☺️ Avsporing? Det er jo bare svada. Ingen har forstått at bløtkake skal ha tynn makronbunn nederst og fyll med rørte bringebær. Blande inn alskens uhumskheter som ananas og banan??
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2023 #37 Skrevet 11. august 2023 amandine skrev (3 minutter siden): Avsporing? Det er jo bare svada. Ingen har forstått at bløtkake skal ha tynn makronbunn nederst og fyll med rørte bringebær. Blande inn alskens uhumskheter som ananas og banan?? Makronbunn? Høres ut som en bløtkake etter mitt hjerte- oppskrift? Kan man ha marsipanlokk på (her heller jeg mot HeiteH sin side, bløtkake må ha marsipanlokk)?
sug lut Skrevet 11. august 2023 #38 Skrevet 11. august 2023 (endret) LillaGorilla♥♥ skrev (3 minutter siden): Makronbunn? Høres ut som en bløtkake etter mitt hjerte- oppskrift? Kan man ha marsipanlokk på (her heller jeg mot HeiteH sin side, bløtkake må ha marsipanlokk)? Det er jo ikke bløtkake! https://www.detsoteliv.no/oppskrift/hvit-dame Endret 11. august 2023 av sug lut
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2023 #39 Skrevet 11. august 2023 sug lut skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke bløtkake! https://www.detsoteliv.no/oppskrift/hvit-dame Den er blaut, jaffal 🤣 Takk for oppskrift ☺️
Anonym bruker Skrevet 12. august 2023 #40 Skrevet 12. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Er de ikke trendy? Vi har alltid bløtkake i bursdag vi, blitt gammeldagse og utrendy vi da, hehe. Men jeg har rørte jordbær inni, et lag med vanlig krem og et lag med vaniljekrem, masse rørte jordbær. Også krem utenpå. Noen ganger marsipanlokk. Anonymkode: 97611...d77 Bløtkake har jeg ikke sett på kakebordet på over 20 år. 🙈 Går bare i pavlova og marsipankake her nå. Anonymkode: 9fff4...ba9
Anonym bruker Skrevet 12. august 2023 #41 Skrevet 12. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Er de ikke trendy? Vi har alltid bløtkake i bursdag vi, blitt gammeldagse og utrendy vi da, hehe. Men jeg har rørte jordbær inni, et lag med vanlig krem og et lag med vaniljekrem, masse rørte jordbær. Også krem utenpå. Noen ganger marsipanlokk. Anonymkode: 97611...d77 Bløtkake har jeg ikke sett på kakebordet på over 20 år. 🙈 Går bare i pavlova og marsipankake her nå. Anonymkode: 9fff4...ba9
amandine Skrevet 12. august 2023 #42 Skrevet 12. august 2023 sug lut skrev (7 timer siden): Det er jo ikke bløtkake! https://www.detsoteliv.no/oppskrift/hvit-dame Å joda. Med eller uten marsipanlokk. Men ellers må jeg si jeg er veldig glad i en enkel en også. Med deilig lett sukkerbrødbunn, krem og friske bær.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2023 #43 Skrevet 12. august 2023 amandine skrev (37 minutter siden): Å joda. Med eller uten marsipanlokk. Men ellers må jeg si jeg er veldig glad i en enkel en også. Med deilig lett sukkerbrødbunn, krem og friske bær. Med parsipanlokk er det jo marsipankake, ikke bløtkake Anonymkode: 1b173...ba0
sug lut Skrevet 12. august 2023 #44 Skrevet 12. august 2023 amandine skrev (1 time siden): Å joda. Med eller uten marsipanlokk. Men ellers må jeg si jeg er veldig glad i en enkel en også. Med deilig lett sukkerbrødbunn, krem og friske bær. Bløtkake har sukkerbunn, delt med krem og bær/frukt i flere lag og krem (mye) på toppen. Marsipankake er godt, men det er noe helt annet, altså.
*Miss Marple* Skrevet 12. august 2023 #45 Skrevet 12. august 2023 Åh, nå fikk jeg lyst på kake! Før frokost. Bløtekake og marsipankake er alltid godt, men de beste kakene er en saftig gulrot- eller sjokoladekake. Eller ostekake. Pavlova er oppskrytt, syns jeg. Det en mer dessert enn kake.
frk Nilsen Skrevet 12. august 2023 #46 Skrevet 12. august 2023 (endret) prekæs skrev (19 timer siden): Bløtkake med jordbær oppe på og knust ananas inni. Og selvsagt: Mengder med krem Ville droppet ananas inni og fylt den med masse jordbær. En skikkelig jordbærbløtkake når det fortsatt er mulig å få tak i norske bær. Hjemmelaget sukkerbrødbunn. Gjærbakst Sitronpai Eplekake Rullekake med hjemmelagd bringebærsyltetøy Endret 12. august 2023 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 12. august 2023 #47 Skrevet 12. august 2023 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/trippelkremkake Går også under navnet Snopekake og Karmøykake.Jeg har så utrolig lyst på denne kaken, men mannen tåler ikke mandler ,så jeg har ingen å lage den til. Anonymkode: 10134...258
Kira Skrevet 12. august 2023 #48 Skrevet 12. august 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): https://www.detsoteliv.no/oppskrift/trippelkremkake Går også under navnet Snopekake og Karmøykake.Jeg har så utrolig lyst på denne kaken, men mannen tåler ikke mandler ,så jeg har ingen å lage den til. Anonymkode: 10134...258 Herregud, den så god ut! Jeg melder meg frivillig til å komme for å spise sammen med deg ☺️
Anonym bruker Skrevet 12. august 2023 #49 Skrevet 12. august 2023 prekæs skrev (På 11.8.2023 den 13.54): Det har blitt sånn at bløtkake ikke er så trendy lenger, men likevel er det kaka som forsvinner først . Når skal folk våkne opp og se denne kakens verdi igjen. Den er kulturarv Grunnen til at den er blitt borte, er at ingen liker det. Ingen lager drt mer, fordi ingen spiser det. Alle steder hvor det står en bløtkake blant andre kaker står alltid bløtkaken igjen. Det er jo ikke noe godt heller? Sukkerbrød og krem liksom. Og når folk putter ting som banan inni så dør jo kaka helt, grusomt. Anonymkode: 64b62...ced
Anonym bruker Skrevet 13. august 2023 #50 Skrevet 13. august 2023 Kira skrev (På 12.8.2023 den 10.13): Herregud, den så god ut! Jeg melder meg frivillig til å komme for å spise sammen med deg ☺️ Den er fantastisk god 😊. Anonymkode: 10134...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå