ReneRene Skrevet 11. august 2023 #26 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jøje meg, du har jo fasit på dette også, du! Må være fantastisk å være så allvitende. Anonymkode: 0e9f6...742 Hvilke andre voksne på hvilke andre arenaer sitter gang på gang og diskuterer ferier og hvem som velger hva, og hvorfor de velger som de gjør, og hvor mye mer harry andre er, mens de selv er mer classy ( ironisk nok handlet det om å klatre rundt på fjellet 🙃 ) Om hvordan de som velger ditt er, og hvordan de som velger datt er? Sitter du og diskuterer dette med venner gang på på gang på denne måten? På arbeidsplassen din? Med svigerfamilien ( for det er vel de eneste jeg kan tenke meg man føler for både å tråkke litt på og også konkurrere med )? Eller? Nei, jeg tenkte meg det. Ingen oppfører seg på denne måten under normale omstendigheter med normalt oppegående mennesker.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 11. august 2023 #27 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er kulturarv og historie. Vi lever ikke på 1500-tallet lenger. Kultur er menneskene i et samfunn og hvordan de lever. Per d.d, ikke for 1000 år siden. Ikke for 100 år siden heller. Anonymkode: 3e681...ddc Kulturarv og historie er jo noe av det essensielle ved å reise til andre land. Menneskene og deres måte å leve på er jo noe helt annet. Jeg vil så absolutt velge å besøke Colosseum hvis jeg drar til Italia, framfor å studere menneskene der. Når du drar til et fremmed land, så får du jo automatisk en innføring i hvordan folkene er og hvordan de lever.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #28 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jøje meg, du har jo fasit på dette også, du! Må være fantastisk å være så allvitende. Anonymkode: 0e9f6...742 Hun er ikke forumpoliti for ingenting 🤣 Anonymkode: 63bbd...bc3
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #29 Skrevet 11. august 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Oj, så smalt ja. Selv om jeg har hatt hele barndommen i Hellas på sommerferie så har jeg etter den definisjonen aldri vært i syden. Vi bodde aldri på steder med basseng eller kamp om solsenger. Akkurat den biten av «syden» står jeg glatt over. Er veldig glad for å bli tatt med rundt av mamma og elsket somrene vi hadde. Det sagt så er ikke det å reise til utlandet bedre eller verre enn å ikke gjøre det. Det handler om preferanser. Oj, hadde dere råd til å reise så mye til Hellas da du var liten? Jeg mener du har skrevet tidligere at dere var ordentlig, ordentlig fattige. Men da var dere heldigere enn de fleste da 😃 Anonymkode: 55d86...018
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. august 2023 #30 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Oj, hadde dere råd til å reise så mye til Hellas da du var liten? Jeg mener du har skrevet tidligere at dere var ordentlig, ordentlig fattige. Men da var dere heldigere enn de fleste da 😃 Anonymkode: 55d86...018 Jeg bodde med min mamma og vi hadde veldig lite penger. Vi sparte hele året og reiste billig. Bodde på billige pensjonater og hos venner og kjente. Gjerne utenfor sesong før jeg begynte på skolen. Hun prioriterte reiser høyt og vi hadde feks ikke bil i mange mange år.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #31 Skrevet 11. august 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (53 minutter siden): Kulturarv og historie er jo noe av det essensielle ved å reise til andre land. Menneskene og deres måte å leve på er jo noe helt annet. Jeg vil så absolutt velge å besøke Colosseum hvis jeg drar til Italia, framfor å studere menneskene der. Når du drar til et fremmed land, så får du jo automatisk en innføring i hvordan folkene er og hvordan de lever. Joda. Jeg ville også gjort det, men jeg ville ikke kalt det å reise til Italia og lære om kulturen slik mange gjør. Anonymkode: 3e681...ddc
Sommerkroppen 2029 Skrevet 11. august 2023 #32 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Joda. Jeg ville også gjort det, men jeg ville ikke kalt det å reise til Italia og lære om kulturen slik mange gjør. Anonymkode: 3e681...ddc Nei men da er vi forskjellige. Og det er jo nettopp det som er saken her. Vi velger ulikt, fordi vil har ulikt syn på ting. Og godt er det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #33 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Joda. Jeg ville også gjort det, men jeg ville ikke kalt det å reise til Italia og lære om kulturen slik mange gjør. Anonymkode: 3e681...ddc Hva ville du gjort i Italia da, siden du ikke ville sett de historiske serverdighetene du ikke kaller en del av landets kultur? Anonymkode: 3f998...45e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #34 Skrevet 11. august 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Nei men da er vi forskjellige. Og det er jo nettopp det som er saken her. Vi velger ulikt, fordi vil har ulikt syn på ting. Og godt er det. Det er vi. Og jeg må ærlig si jeg tenker litt mitt om folk som sier de liker å reise til andre land for å oppleve andre kulturer kun kan fortelle om besøk på et par historiske bygg, vært på et marked og badet. Anonymkode: 3e681...ddc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #35 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva ville du gjort i Italia da, siden du ikke ville sett de historiske serverdighetene du ikke kaller en del av landets kultur? Anonymkode: 3f998...45e Jeg ville ikke reist til Italia. Men om jeg hadde det, så hadde jeg så klart besøkt historiske steder. Men jeg ville ikke kalt det å reise for å oppleve andre kulturer. Anonymkode: 3e681...ddc
Sommerkroppen 2029 Skrevet 11. august 2023 #36 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er vi. Og jeg må ærlig si jeg tenker litt mitt om folk som sier de liker å reise til andre land for å oppleve andre kulturer kun kan fortelle om besøk på et par historiske bygg, vært på et marked og badet. Anonymkode: 3e681...ddc Og jeg tenker litt mitt om de som ser ned på de som gjør dette. Som om de sitter med fasiten på hvordan er ferie skal være for andre.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #37 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke reist til Italia. Men om jeg hadde det, så hadde jeg så klart besøkt historiske steder. Men jeg ville ikke kalt det å reise for å oppleve andre kulturer. Anonymkode: 3e681...ddc fascinerende........ Anonymkode: 3f998...45e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #38 Skrevet 11. august 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Og jeg tenker litt mitt om de som ser ned på de som gjør dette. Som om de sitter med fasiten på hvordan er ferie skal være for andre. Jeg ser absolutt ikke ned på de som vil se historiske steder. Jeg elsker historie. Jeg finner det bare merkelig å kalle det å oppleve andre kulturer Anonymkode: 3e681...ddc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #39 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): fascinerende........ Anonymkode: 3f998...45e Takk Anonymkode: 3e681...ddc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #40 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takk Anonymkode: 3e681...ddc værsågod 😄 Anonymkode: 3f998...45e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. august 2023 #41 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser absolutt ikke ned på de som vil se historiske steder. Jeg elsker historie. Jeg finner det bare merkelig å kalle det å oppleve andre kulturer Anonymkode: 3e681...ddc Kan ikke folk kalle det hva de vil uten at noen må mene noe om det? I sommer var vi i Hellas og vi var på konsert med en lokal artist, deltok på matlagingskurs hvor vi lærte tradisjonelle retter, besøkte en olivengård hvor vi fikk omvisning og prøvesmakte olje, gikk ut og spiste med lokale venner og bekjente, gikk på lokale museer og vi drakk lokal vin. Absolutt gresk kultur i mitt hode. Hva andre legger i kultur er egentlig ett fett. For meg er det viktig å oppleve noe på ferie og slike opplevelser er gode i mitt hode😊
Sommerkroppen 2029 Skrevet 11. august 2023 #42 Skrevet 11. august 2023 (endret) Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser absolutt ikke ned på de som vil se historiske steder. Jeg elsker historie. Jeg finner det bare merkelig å kalle det å oppleve andre kulturer Anonymkode: 3e681...ddc Du ser absolutt ikke ned på dem, men du tenker ditt om dem? Du elsker historie men du skjønner ikke valget med å besøke eldgamle kirker eller Colosseum ved et besøk i Roma? Dette ble veldig veldig selvmotsigende. Endret 11. august 2023 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #43 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ene siden av slekta mi er sånn som dere. Vi kommer fra en gårdsfamile i innlandet og jeg har flere i min slekt som aldri har vært i utlandet. Nærmeste de kommer til utlandet er Kielbåten 🙈 Jeg er oppvokst med en blanding av kjedelige sommerferier på en gård hos besteforeldre som hadde 16 barnebarn og spennende sommerferier utenlands. Jeg er glad i begge, men ekstra glad for at jeg hadde foreldre som elsket å reise! Når jeg hører om folk som ikke reiser så får jeg litt redneck vibes og jeg tenker at dere er litt harry. Jeg syns synd på barna som ikke får oppleve verden utenfor bobla i Norge.. Anonymkode: ffd22...b31 Redneck er vel definitivt å påtreffe i såkalt syden.. Anonymkode: 70943...c09
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #44 Skrevet 11. august 2023 Jeg har pult tre spanjoler i sommer. Det kaller jeg å oppleve en annen kultur 😂 Anonymkode: 86a3d...1fa
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #45 Skrevet 11. august 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Kan ikke folk kalle det hva de vil uten at noen må mene noe om det? I sommer var vi i Hellas og vi var på konsert med en lokal artist, deltok på matlagingskurs hvor vi lærte tradisjonelle retter, besøkte en olivengård hvor vi fikk omvisning og prøvesmakte olje, gikk ut og spiste med lokale venner og bekjente, gikk på lokale museer og vi drakk lokal vin. Absolutt gresk kultur i mitt hode. Hva andre legger i kultur er egentlig ett fett. For meg er det viktig å oppleve noe på ferie og slike opplevelser er gode i mitt hode😊 Kall det akkurat hva du vil Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden): Du ser absolutt ikke ned på dem, men du tenker ditt om dem? Du elsker historie med du skjønner ikke valget om å besøke eldgamle kirker eller Colosseum ved et besøk i Roma? Dette ble veldig veldig selvmotsigende. Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg ikke skjønner valget om å besøke historiske steder. Det er jo det jeg selv gjør om jeg reiser. Både innenlands og utenlands. Det er det å kalle det for å oppleve andre kulturer jeg synes er merkelig. Og ja, jeg tenker mitt når folk mener at det å se historiske steder er å oppleve kultur. Det betyr bare at jeg tenker mitt, ikke at jeg ser ned på dem. De aller fleste jeg kjenner har mange andre kvaliteter enn hva de kaller en ferie. Anonymkode: 3e681...ddc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #46 Skrevet 11. august 2023 Jeg er en ganske typisk syden-turist. Noen vil nok kalle meg litt harry, det lever jeg greit med altså. I hverdagen er jeg mye på tur i fjell og mark, og i helgene ofte på hytta. Jeg har ikke lyst å gjøre det samme i ferien. Neste år har vi booket både sydentur, og interrail i øst-Europa. Jeg ser jo den norske naturen hver dag ellers. Anonymkode: 1c98c...9ff
ReneRene Skrevet 11. august 2023 #47 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har pult tre spanjoler i sommer. Det kaller jeg å oppleve en annen kultur 😂 Anonymkode: 86a3d...1fa Fikk du kultursjokk?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #48 Skrevet 11. august 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Fikk du kultursjokk? Definitivt 😜 Anonymkode: 86a3d...1fa
Sommerkroppen 2029 Skrevet 11. august 2023 #49 Skrevet 11. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kall det akkurat hva du vil Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg ikke skjønner valget om å besøke historiske steder. Det er jo det jeg selv gjør om jeg reiser. Både innenlands og utenlands. Det er det å kalle det for å oppleve andre kulturer jeg synes er merkelig. Og ja, jeg tenker mitt når folk mener at det å se historiske steder er å oppleve kultur. Det betyr bare at jeg tenker mitt, ikke at jeg ser ned på dem. De aller fleste jeg kjenner har mange andre kvaliteter enn hva de kaller en ferie. Anonymkode: 3e681...ddc Da skriver du veldig rotete synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2023 #50 Skrevet 11. august 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Da skriver du veldig rotete synes jeg. Tja.. jeg har hele tiden skrevet at jeg synes det er merkelig å kalle det å oppleve andre kulturer ved å besøke historiske steder. Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg synes det er negativt å besøke dem Anonymkode: 3e681...ddc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå