Gå til innhold

Tenåringshund og skvetten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei beagle tispe på 1,5 år. Hun har de siste ukene blitt svært skvetten, skvetter hvis det dukker opp noen bak når vi går på tur, skvetter av høye lyder, skvetter hvis noe rører på seg i en busk osv. Har de en sånn spøkelsesalder der de skvetter av alt?🙈

Og et spørsmål til. Hun har siden hyn var valp tisset på seg når vi har kommet hjem, eller når hun møter andre kjente, som at vi drar til mine foreldre. Hun blir så glad at hun kroker seg sammen, tisser på seg og piper/hyler som at det høres ut som at vi tar livet av henne. Når kan den tissinga gi seg og er det flere som har så glade hunder?😅

Anonymkode: d7fd8...47a

Skrevet

Hunden din virker nervøs. Du bør undersøke om den har blitt skremt, og når det gjelder å tisse når hun blir glad, så tyder det mer på at hun har fått kjeft når hun har vist glede/ ikke roet seg tidligere. 

Men skal ikke påstå noe, men begge situasjoner er kjent fra nettopp engstelse hos hunder. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Hunden din virker nervøs. Du bør undersøke om den har blitt skremt, og når det gjelder å tisse når hun blir glad, så tyder det mer på at hun har fått kjeft når hun har vist glede/ ikke roet seg tidligere. 

Men skal ikke påstå noe, men begge situasjoner er kjent fra nettopp engstelse hos hunder. 

Nei, hun har aldri fått kjeft over å være glad. Vet det er vanlig at valpet tisser litt på seg da, men nå er hun 1,5 år, så det burde vært bedre. Hun har faktisk fått veldig lite kjeft. Hun er spesielt sånn mot menn, ikke barn og ikke kvinner. Men sånn hun er nå så har det vært sånn de siste ukene. Syns hun har endret seg litt.

Skremt kan hun jo ha blitt uten at jeg vet det, det har og vært mest av de siste ukene, ellers er hun en liten tøffing. 

Takk for svar og tips.

Hi

Skrevet

Vet om flere som tisset av glede da de var valper, men alle tisper, kanskje det er en jentegreie? Hunden til svogeren min gjorde det, men hun sluttet med det før hun var året. Vet ikke helt hvorfor din gjør det enda, men det er kanskje individuelt.

Hunder har opptil flere spøkelsesaldre, men igjen, gjerne før de er året. Min hund som nå er 1.5 år hadde en periode da han var ca 9 mnd som alt var dritskummelt, bladene som raslet på trærne var skumle liksom. Men det gikk over.

Kanskje hunden din er hormonell, tipper kan være rare rundt løpetid. Først etter femte løpetid sier de at hormonene roer seg så de håndterer det greiere. Din er kanskje rundt sin andre løpetid nå? Da kan mye skrives på det. Første løpetid er gjerne litt så som så, nytt og rart. Andre er den første "skikkelige" løpetiden som de er veldig hormonelle.

Anonymkode: 5709a...d33

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet om flere som tisset av glede da de var valper, men alle tisper, kanskje det er en jentegreie? Hunden til svogeren min gjorde det, men hun sluttet med det før hun var året. Vet ikke helt hvorfor din gjør det enda, men det er kanskje individuelt.

Hunder har opptil flere spøkelsesaldre, men igjen, gjerne før de er året. Min hund som nå er 1.5 år hadde en periode da han var ca 9 mnd som alt var dritskummelt, bladene som raslet på trærne var skumle liksom. Men det gikk over.

Kanskje hunden din er hormonell, tipper kan være rare rundt løpetid. Først etter femte løpetid sier de at hormonene roer seg så de håndterer det greiere. Din er kanskje rundt sin andre løpetid nå? Da kan mye skrives på det. Første løpetid er gjerne litt så som så, nytt og rart. Andre er den første "skikkelige" løpetiden som de er veldig hormonelle.

Og jeg har opplevd det bare med hannhunder. Happyskvett kaller vi det. Irriterende, men det går heldigvis over. 

Anonymkode: 47971...b9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun har ikke hatt løpetid enda. Hun var veldig syk i mars med hjernehinnebetennelse og går på kortison, nedtrapping. Vi er på slutten av nedtrappingen nå, 4 uker til, så kan være at det er hormoner som holder på og ja. 

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Helt vanlig med spøkelsesperiode i alle fall! Tissingen kan jeg ikke svare på, dessverre😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...