Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Har dere tips om grupper utenom frivillighetssentralen der hun kan treffe andre? Anonymkode: 89208...d4d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Hva liker hun da? Turistforeningen mener jeg har grupper for eldre. Håndarbeidgrupper i hennes område? Anonymkode: df9ca...1db
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Seniortrening dnt ulike kurs/hobbygrupper røde kors besøksvenn Hun må først og fremst finne ut hva hun vil bruke tiden sin på. Hva var planen da hun ble pensjonist? Hva tenkte hun at hun skulle fylle dagene med? Har hun hatt noen aktiviteter og hobbyer hun har brukt tid på tidligere? Jeg snakket MYE med min far om dette da han bestemte deg for å bli pensjonist. Han gleeedet seg til å kunne slappe av og «nyte dagene». Etterhvert innså han at det ville bli kjedelig i lengden. Der endte med at han fikk seg en liten deltidsjobb, meldte seg inn i en viseklubb og en «gubbeklubb» som møtes en gang i uka på idrettshuset i bygda. Nå har han heldigvis mer enn nok å fylle dagene med! Anonymkode: d7fab...535
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Her er det mange tilbud til seniorer via biblioteket. I tillegg har treningssenteret egne treninger til pensjonister. Anonymkode: 8eec2...ce7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Takk for tips!! Hun trenger litt hjelp til å finne ut hva hun vil, så hvis jeg har en del forslag jeg kan gå gjennom med henne så håper jeg hun våger å hive seg ut i noe Anonymkode: 89208...d4d
Himmel og hav Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Hun kan engasjere seg i foreningsarbeid, som idrettsforeningen, røde kors, sanitetsforeningen el. Gå kurs i språk, selvforsvar, veving, lefsebaking, linedance...mange muligheter. Alle stedene vil hun treffe folk med samme interesse.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Mamma startet en turgruppe for hundeeiere Startet med en lokal facebook-gruppe for rasen hun har. Hun spurte om noen ville være med å gå tur, der kl da. Tror de var 8-9 stykker som møtte opp. Nå et par år senere er de 6 stykker som møtes to ganger i måneden og går tur, med flere raser. Har med kaffe på termos og koser seg noen timer. Anonymkode: 45ee0...6b1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Få henne til å ta en hvilken som helst liten jobb. Hva kan hun? Anonymkode: bc8f6...6e8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Det kommer jo an på hvor dere bor og hvilke tilbud de har der du bor. Mamma jobber frivillig i bruktbutikk to dager i uken og går tur med historielaget en gang i uken. Hun var besøksvenn, men det kuttet hun ut da hun ble tildelt eldre på sykehjem- demensavdelig. De bare kjeftet på henne Anonymkode: c7f51...fa2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 Mange gode tips her, takk! Ja, vet hun har tenkt på en liten jobb (helsevesenet), men tror arbeidet blir for tungt nå… Anonymkode: 89208...d4d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 På sykehuset her i byn har de sykehus-verter. Pensjonister som hjelper til med å følge folk til der de skal, sitte med ensomme ol. Kanskje det hadde vært noe for mammaen din? Anonymkode: b61a2...950
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): På sykehuset her i byn har de sykehus-verter. Pensjonister som hjelper til med å følge folk til der de skal, sitte med ensomme ol. Kanskje det hadde vært noe for mammaen din? Anonymkode: b61a2...950 Takk, skal sjekke opp om der er er lignende tilbud her i området!❤️ Anonymkode: 89208...d4d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mange gode tips her, takk! Ja, vet hun har tenkt på en liten jobb (helsevesenet), men tror arbeidet blir for tungt nå… Anonymkode: 89208...d4d Be henne høre om det er noe hun kan gjøre som frivillig, altså gratis. Naboen her gikk med boktralla på sykehuset til hun var over 80 år gammel. Pensjonert fysioterapeut, som jobbet som frivillig gjennom røde kors. Trillet rundt med tralla fra biblioteket i kjelleren på sykehuset. Vet også at mange sykehjem tar inn frivillige som hjelper til under måltider og med sosiale ting som bingo o.l Vi har også en bruktbutikk i byen som drives omtrent bare av frivillige, uføre, pensjonister osv også går overskuddet til veldedighet Anonymkode: 45ee0...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå