Gå til innhold

Hadde du tolerert dette fra mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså må er jeg så lei! Vi har likte penger og ett barnerom å gjøre ferdig. Min mann har bil som hobby. Det er for så vidt greit men må i denne situasjonen vi er i så har han greid å bruke 10 000 kroner på ennå ett vrak! Altså nå ser det ut som ett bilopphøggeri her og naboene klager så kommer han altså med bil nr12!!! Trodde jeg skulle klikke. Altså jeg er veldig glad i han men orker ikke dette lenger. 

Anonymkode: 21695...e20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Altså må er jeg så lei! Vi har likte penger og ett barnerom å gjøre ferdig. Min mann har bil som hobby. Det er for så vidt greit men må i denne situasjonen vi er i så har han greid å bruke 10 000 kroner på ennå ett vrak! Altså nå ser det ut som ett bilopphøggeri her og naboene klager så kommer han altså med bil nr12!!! Trodde jeg skulle klikke. Altså jeg er veldig glad i han men orker ikke dette lenger. 

Beklager alle skrivefeilene skrev dette i sinne mens jeg måtte legge barna igjen! Alene fordi han er ute og henter det nye vraket sitt! 🤬🤬

Skrevet

Nei her må dere snakke sammen og ta valg for fremtiden.

Hvor mye av sin inntekt bruker han på seg sjølv og hobbyen?

Fører dette til betydelig forringelse av familiens samlede inntekt?

Du kommer til å bli rimelig bitter og lei av mannen om han bruker alle sine resurser på seg selv og ikke fellesskapet. 

Da vil det ende i brudd for du får bedre kontroll på økonomien alene.

Anonymkode: 954ee...e18

Skrevet

Hadde blitt forbanna, jeg også.

Anonymkode: a49c0...e5b

Skrevet

Dealbreaker!!!!!

Anonymkode: eb999...0d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Huff så dumt!! Flytt da. Dette er ikke mannen for deg. 

Anonymkode: c4afb...77b

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Dealbreaker!!!!!

Anonymkode: eb999...0d6

Avtalebryter?? 

Anonymkode: c4afb...77b

Skrevet (endret)

Han har hobby han bruker egne penger på. Det må være helt i orden så lenge han bidrar til faste utgifter og annet dere blir ENIGE om å bruke penger på.

At det er så ille at naboene klager er ikke greit. De kan ikke klage hvis bilene står parkert ordentlig og det er ryddig, for noen idioter tror at uten skilt er biler vrak- hvilke de veldig langt fra må være- og så klager de på det. Sånne naboer bryr en seg ikke om. Er det rot og kaos som ødelegger for naboene derimot , så er det på tide at mannen din rydder opp. 

Endret av ReneRene
Skrevet

Aldri. Og når det i tillegg forsøpler utenfor og det blir en snakkis i nabolaget.. På tide å stille et ultimatum. 

Men det er jo enklere sagt enn gjort.. 

Anonymkode: 3e0db...1ab

Skrevet

Aldri. Hadde ikke orka å bo på en eiendom med fult av bilvrak heller, ser for meg rednextilstander😅 
Og så dårlig prioritering i tillegg, hadde sittet igjen med kun omsorgsfølelse og sinne.

Skrevet

Er det delebiler og blir det til slutt biler han selger videre og tjener penger på? 

Anonymkode: d428b...9dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Er det delebiler og blir det til slutt biler han selger videre og tjener penger på? 

I tankene ja ikke i praksis 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

I tankene ja ikke i praksis 🙄

Snakke sammen i fredstid og finne et kompromiss, jeg ville startet der. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke et øyeblikk.

Skrevet

Aldri. Aldri en mann som prioriterer seg selv fremfor familien. 

Skrevet

Haha! Ikke om han var siste mann på jord!

Anonymkode: 06ef3...788

Skrevet

Hadde vært spikeren i kista. Det blir ikke bedre heler. Den typen menn forkusere kun på seg selv

Anonymkode: d322a...9ee

Skrevet

En mann som setter seg selv og gjenstander over familien sin? Nei.

Skrevet

Det hadde ikke vært ok her i heimen, men så har jeg ikke giftet meg med en mann med denne interessen heller…

Om det er skilsmissegrunn eller ikke kommer jo helt an på hvilke avtaler og ordninger dere har for eget familieliv. Hva slags avtaler har dere om økonomi? Felles penger/egne penger? Hva står dere fritt til å disponere som hver av dere vil? Har han brutt avtaler dere har?

Og tomt/utearealer på huset dere antakeligvis eier sammen? Hvilke avtaler har dere der? Hvor stor del av tomta kan han bruke på sin hobby? Hvilken del er til barna (sandkasse, trampoline, basseng, uteleker)? Hvor stor del av tomta skal være hage, platting, drivhus, grill, utemøbler mm? Bruker du plass på noen av dine hobbyer?

Hvordan er dere enige om at det skal se ut rundt dere? Er det feil fordi det er flaut at gårdsplassen er full av biler mtp naboer? Eller misliker du det fordi det går ut over hagens funksjon, som barnelek, uteområde man trives på mm?

Hvis ikke dere allerede er enige om svarene på alle spørsmålene over, så må dere sette dere ned og bli enige, og så holde dere til avtaler både når det kommer til økonomi, tidsbruk på hobby, arealbruk på tomt osv…

Anonymkode: 3f2b7...7ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det hadde ikke vært ok her i heimen, men så har jeg ikke giftet meg med en mann med denne interessen heller…

Om det er skilsmissegrunn eller ikke kommer jo helt an på hvilke avtaler og ordninger dere har for eget familieliv. Hva slags avtaler har dere om økonomi? Felles penger/egne penger? Hva står dere fritt til å disponere som hver av dere vil? Har han brutt avtaler dere har?

Og tomt/utearealer på huset dere antakeligvis eier sammen? Hvilke avtaler har dere der? Hvor stor del av tomta kan han bruke på sin hobby? Hvilken del er til barna (sandkasse, trampoline, basseng, uteleker)? Hvor stor del av tomta skal være hage, platting, drivhus, grill, utemøbler mm? Bruker du plass på noen av dine hobbyer?

Hvordan er dere enige om at det skal se ut rundt dere? Er det feil fordi det er flaut at gårdsplassen er full av biler mtp naboer? Eller misliker du det fordi det går ut over hagens funksjon, som barnelek, uteområde man trives på mm?

Hvis ikke dere allerede er enige om svarene på alle spørsmålene over, så må dere sette dere ned og bli enige, og så holde dere til avtaler både når det kommer til økonomi, tidsbruk på hobby, arealbruk på tomt osv…

Anonymkode: 3f2b7...7ce

Det har eskalert noe voldsomt nå er hele uteområdet kun bil. Han har til og med parkert i Hagen bak min rygg. Det har sneket seg mer og mer. Vi har gatens fineste hus som ser ut som ett vrak sted nå. Det er utrolig sårt. 

Skrevet

Nei, ville ikke godtatt bilvrak over hele eiendommen. Ungene skal jo kunne leke ute og vi skal ha det fint rundt oss. Greit at mannen bruker penger på egen hobby så lenge det er avtalt mengde, og tar opp avtalt plass og tid.

Dette må dere prate om og sette en grense for hvor mange biler han har lov til å ha stående og hvor. F eks 3 stykker må da være rikelig. Hvis han samler på dem må han betale for lagerplass eller noe, men da er jo faren at du aldri ser han siden han alltid er der bilene er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...