Gå til innhold

Kan en 19 åring virkelig bli utbrent så mye

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg jobber med ungdom/unge voksne( ikke som behandler) og dessverre er en del av vår tids største utfordring at stadig flere unge blir utbrent, ikke bare litt men alvorlig mye. Presset rundt dem er for stort, og de stiller skyhøye krav til seg selv……. Det sagt så er det horribelt at du - uansett hva din posisjon måtte være, trekker i tvil en diagnose? Hvorfor bry deg? Hva har du med det? Det denne ungdommen minst trenger nå er at folk mistror henne…….. hun trenger aksept, ro og tid til å hente seg inn igjen. Skam deg for å være så ufin! Sier som min gamle bestemor sier, har vi ikke pene ting å si så holder vi munn.

Anonymkode: 5456e...21e

Veldig mange moralske pekefingre mot Ts her. Tankene hennes er nok ikke fremmed for en eneste bruker her, for av alt jeg har lest her inne er dette småtteri ift det å mistro og mistenke, samt å bry seg med andres saker. Det Ts skriver er en ren bagatell ift mange andre tråder hvor Ts blir både forstått og støttet.

Det som er Ts sitt problem her, er at hun ikke skjuler sin mistenksomhet og at hun snuser i andres saker. Hun er skamløs helt uten betenkelighete ved å være ærlig,, og det er akkurat det som provoserer brukere og deg her. Hvordan våger hun å innrømme slik dårlig holdning, for sånt må skjules bak bedre formulering og under dekke av noe annet.

Lurer på om HI egentlig er ironisk, men mulig noen bare ikke vet hva man bør være ærlig om, og hva man bør skjule eller pynte på. 

Endret av ReneRene

Fortsetter under...

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Veldig mange moralske pekefingre mot Ts her. Tankene hennes er nok ikke fremmed for en eneste bruker her, for av alt jeg har lest her inne er dette småtteri ift det å mistro og mistenke, samt å bry seg med andres saker. Det Ts skriver er en ren bagatell ift mange andre tråder hvor Ts blir både forstått og støttet.

Det som er Ts sitt problem her, er at hun ikke skjuler sin mistenksomhet og at hun snuser i andres saker. Hun er skamløs helt uten betenkeligheter, og det er akkurat det som provoserer brukere og deg her. Hvordan våger hun å innrømme slik dårlig holdning, for sånt må skjules bak bedre formulering og under dekke av noe annet.

Lurer på om HI egentlig er ironisk, men mulig noen bare ikke vet hva man bør være ærlig om, og hva man bør skjule eller pynte på. 

Pinlig å rakke ned på andre når du selv leker moralens vokter og forumpoliti konstant.

Anonymkode: d6576...5be

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Pinlig å rakke ned på andre når du selv leker moralens vokter og forumpoliti konstant.

Hvem har jeg rakket ned på? 

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Det som er Ts sitt problem her, er at hun ikke skjuler sin mistenksomhet og at hun snuser i andres saker. Hun er skamløs helt uten betenkelighete ved å være ærlig,, og det er akkurat det som provoserer brukere og deg her. Hvordan våger hun å innrømme slik dårlig holdning, for sånt må skjules bak bedre formulering og under dekke av noe annet.

Det å mistro og uttrykke slik som «det påstås at hun har fått diagnosen av en lege», er ikke å være ærlig. Det er å mistro, lage sin egen versjon uten å vite eller ha grunnlag, slike tanker har ingen verdi å dele med omverden. De bør forbli tanker. De vet, hun tror. 

Anonymkode: 5d801...939

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det å mistro og uttrykke slik som «det påstås at hun har fått diagnosen av en lege», er ikke å være ærlig. Det er å mistro, lage sin egen versjon uten å vite eller ha grunnlag, slike tanker har ingen verdi å dele med omverden. De bør forbli tanker. De vet, hun tror. 

Nei, men nå fikk jeg gjennom en hel tråd beskjed om at nettopp på forum så kunne man dele slike uakseptable tanker og holdninger. Men du ser ut til å være enig i at det ikke er tankene som er så uvanlige her da. Hm

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Nei, men nå fikk jeg gjennom en hel tråd beskjed om at nettopp på forum så kunne man dele slike uakseptable tanker og holdninger. Men du ser ut til å være enig i at det ikke er tankene som er så uvanlige her da. Hm

Hvorvidt det er en vanlig tanke eller ei, aner jeg lite om. 

Mennesker har mange upassende tanker, ett godt oppdratt og sivilisert mennesker vet hvilke som skal deles med omverden og ikke. Med mindre du er syk, demente kan fort mangle filter uten at de kan styre det selv. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorvidt det er en vanlig tanke eller ei, aner jeg lite om. 

Mennesker har mange upassende tanker, ett godt oppdratt og sivilisert mennesker vet hvilke som skal deles med omverden og ikke. Med mindre du er syk, demente kan fort mangle filter uten at de kan styre det selv. 

Hm. Interessant. 

Skrevet
ReneRene skrev (6 timer siden):

Moralske pekefingre? Du verden……. Muligens et helt annet perspektiv bare- fra å være den som står med disse ungdommene, til de stuper med hodet i veggen så det synger. Jeg tenker det er viktig at vi voksne et reflekterte, tydelige og ryddige når de er langt nede …. Og ellers. Forøvrig skal vi også være tydelige(og ærlige) i møte med ungdom om hva hi forventer, hva de kan forvente osv. hvorfor skulle vi ikke det? Vi er jo samfunnets moralske kompass- vist en sånn «brutal ærlighet» er ok, er all slags kommentarer ok da? 

Og samfunnet forøvrig- som en annen skriver lenge opp, vi skal være snille med barn. Jeg tenker at å være snille er et godt utgangspunkt i møte med ALLE, sammen med respekt og gode intensjoner om å være til det beste for hverandre. 

Anonymkode: 5456e...21e

Skrevet
ReneRene skrev (6 timer siden):

Hvem har jeg rakket ned på? 

Ehhh, stort sett alle brukere på forumet som du er uenig med...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ehhh, stort sett alle brukere på forumet som du er uenig med...

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. At dere mener jeg skal fremstå bedre, allvitende og som moralpoliti sier bare mest om hvordan dere oppfatter ting og dere selv. Ikke at jeg faktisk rakker med på. 

Men klart, er folk frekke i trynet så får de jo tilbake med samme mynt, bare litt mer sofistikert- om jeg må få si det selv... 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. At dere mener jeg skal fremstå bedre, allvitende og som moralpoliti sier bare mest om hvordan dere oppfatter ting og dere selv. Ikke at jeg faktisk rakker med på. 

Men klart, er folk frekke i trynet så får de jo tilbake med samme mynt, bare litt mer sofistikert- om jeg må få si det selv... 

Du gjør ikke annet. Sofistikert er du i hvert fall ikke, men høye tanker om deg selv har du til gangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...