Gå til innhold

Kan en 19 åring virkelig bli utbrent så mye

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner, hennes datter på 19 er utbrent. Det påstås at hun har fått denne diagnosen av lege, og hun må ta det med ro.

Jeg mistenker dette er tull.  Bare unnskylding for å slippe deltidsjobb ved studie.  Hennes mor han nå bedt henne flytte hjem en stund.  Jeg tror datteren intensjon var å komme seg hjem da ryktene sier hun har sløst for masse penger.

Hvordan kan man sjekke om en person er utbrent eller ikke?

Anonymkode: 8e26f...af7

Fortsetter under...

Spiller det noen rolle for deg om hun får bo hjemme og ikke har en deltidsjobb? 

Du har på ingen måte noe med hennes helsetilstand. Det er mange årsaker til at man kan bli utbrent, og alder har lite å si på det. 

Anonymkode: 8cdd4...f25

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

En jeg kjenner, hennes datter på 19 er utbrent. Det påstås at hun har fått denne diagnosen av lege, og hun må ta det med ro.

Jeg mistenker dette er tull.  Bare unnskylding for å slippe deltidsjobb ved studie.  Hennes mor han nå bedt henne flytte hjem en stund.  Jeg tror datteren intensjon var å komme seg hjem da ryktene sier hun har sløst for masse penger.

Fysj for en person du er. At du våger å så tvil om denne ungdommen som har fått diagnose av legen. Så du vet mer enn leger? Du gjør meg faktisk kvalm. Uansett om personen har sløst penger.. Hva i huleste har du med det å. gjøre?? Påvirker dette livet ditt så mye at du må henge ut den personen? Det er så. dårlig det. Lavmål. 

Anonymkode: e4334...99a

Håper du troller. For gjør du ikke det er du jo et troll. 
Håper inderlig folk som deg er sjelden vare. 

Anonymkode: 160f7...e88

Javel, jeg er helt enig med Hi. Det er mange som sykemelder seg for ingenting. Og flere blir uføre av ingenting. Hører om det stadig. 

Anonymkode: 724d3...6c2

Er nok bare tull. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Javel, jeg er helt enig med Hi. Det er mange som sykemelder seg for ingenting. Og flere blir uføre av ingenting. Hører om det stadig. 

Folk sykmelder ikke seg selv, de blir heller ikke uføre av seg selv. Den siste der er en utrettelig lang prossess, hvor man må ha uttalelser fra flere spesialister, man må ha vært på utprøving for å sjekke arbeidsevne, alt av medisiner og behandlinger skal være prøvd og det tar LANG tid. Man er ikke sykmeldt i 3 uker og så blir man ufør, altså.

Anonymkode: fd7b3...722

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du høres ut som bygdas slarvekjerring nummer 1

Anonymkode: c0fcc...aba

Hvorfor skulle det være aldersgrense på det? Jeg kjente noen på vgs som jobbet altfor hardt og la for mye press på seg selv, og gjorde det helt fra ungdomskolen og gjennom vgs. Hadde ikke blitt forundret om hun ble utbrent, og vi andre advarte mot det stadig vekk.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvilken verden lever du? Sykemelding er det leger som skriver ut. Uføretrygd er vanskelig å få. 
Må lure på hvilket miljø du vanker i som mener dette. 
Hører om det stadig! Hvor hører du om det? På bygda? Du vet at sladder ikke er sannheten?

Må være vondt å være så dum. 

Anonymkode: 160f7...e88

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hører om det stadig? Sier de det selv da eller, at de har «sykmeldt seg» for gøy? Eller er det sladderen som sier det? Utbrenthet er stort sett ikke en synlig diagnose og det er ingen som «sykemelder seg», det gjør legen.

Har selv vært utbrent, og kan forsikre deg om at det er helt reelt. Og sånne som deg og hi legger enda mer stein til byrden, som tror dere vet.

Tviler heller ikke på at en 19 åring kan bli utbrent, fins da ikke aldersgrense på det.

Anonymkode: 457d2...559

Det er jo ikke opp til deg å bevise hvorvidt denne 19åringen er utbrent eller ei. Når det er sagt er jeg enig i at det er ekstremt mange unge idag som er fryktelig slitne og ikke orker stort. 
De lever nok ett altfor beskytta og godt liv, og har ikke samme tåleevne som ungdom hadde tidligere. Men det er heldigvis ikke noe verken du eller jeg har noe med.

Anonymkode: 0b0ec...f35

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Alle vet man da må ringe utbrenningspolitiet, og det er tydeligvis deg?

Anonymkode: f1f02...9aa

Hvorfor skal du bry deg i det? La nå foreldrene, som kjenner ungdommen og tross alt står med ansvaret, ta det selv. 

Hvis ikke de ber deg om hjelp, slutt å legg nesa di i ting du ikke har noe med! 

Anonymkode: 5d801...939

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Seriøst?

Anonymkode: b232c...bde

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Om hun har sløst med penger eller ei har da vitterlig ikke noe med utbrenthet å gjøre. 

Du høres ut som en venninne av meg. Hun er like bastant og fordømmende i uttalelser når det kommer til andre men når hun selv blir sittende i samme situasjon, så får pipa en helt annen lyd. Hun klarer rett og slett ikke å sette seg inn i andres situasjon. 

Jeg jobber med ungdom/unge voksne( ikke som behandler) og dessverre er en del av vår tids største utfordring at stadig flere unge blir utbrent, ikke bare litt men alvorlig mye. Presset rundt dem er for stort, og de stiller skyhøye krav til seg selv……. Det sagt så er det horribelt at du - uansett hva din posisjon måtte være, trekker i tvil en diagnose? Hvorfor bry deg? Hva har du med det? Det denne ungdommen minst trenger nå er at folk mistror henne…….. hun trenger aksept, ro og tid til å hente seg inn igjen. Skam deg for å være så ufin! Sier som min gamle bestemor sier, har vi ikke pene ting å si så holder vi munn.

Anonymkode: 5456e...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...