Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Gutten min på 4 år hadde magevondt og to turer på do med løs avføring/diaré i kveld. Han er ofte sånn når han har fått i seg noe med melk, som de ofte også glemmer i barnehagen:/! Har melkeallergi. Han har tipp topp allmennetilstand, og spist helt normalt! Magevondt var rett før dobesøk, og ikke konstant. Blir så usikker. Anonymkode: b5c57...9b5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Se ann natten.. Ville klagd til styrer, man glemmer ikke allergi, det har de faktisk ikke lov til å glemme! Her må de strammes opp Anonymkode: d8152...569
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Enig i kommentar over. Og ville krevd at bhg skriver avviksmelding hver gang barnet får i seg melk. Regner med det er dokumentert melkeallergi. Anonymkode: efbea...cb8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 Enig, skal ikke gå an å glemme at et barn ikke skal ha noe med melk. Jeg er egentlig veldig streng hvis noen har diaré, men ikke når det er matallergi som er grunnen. Anonymkode: 6d3fe...26e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 Med laktoseintoleranse, som jeg regner med det er siden melkeproteinallergi gir mye mer alvorlige utfall, er der ofte sånn at noen kjenner noen som... Det er jo vanlig ved laktoseintoleranse at man tåler litt melk, ofte i mat, men hvor mye man tåler er veldig individuelt. Om de ansatte da kjenner noen som tåler mer enn din sønn er de ikke så nøye. Noen tåler jo ingenting, mens andre tåler noe. Så du må være streng med dem, fortelle at han antagelig fikk i seg melk i går og derfor reagerte med diaré Han skal ikke ha noe melkemat i barnehagen, for han tåler det ikke! På med strengestemmen. Har selv en datter med laktoseintoleranse, og hun tåler veldig lite. Anonymkode: 11494...bc4
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Med laktoseintoleranse, som jeg regner med det er siden melkeproteinallergi gir mye mer alvorlige utfall, er der ofte sånn at noen kjenner noen som... Det er jo vanlig ved laktoseintoleranse at man tåler litt melk, ofte i mat, men hvor mye man tåler er veldig individuelt. Om de ansatte da kjenner noen som tåler mer enn din sønn er de ikke så nøye. Noen tåler jo ingenting, mens andre tåler noe. Så du må være streng med dem, fortelle at han antagelig fikk i seg melk i går og derfor reagerte med diaré Han skal ikke ha noe melkemat i barnehagen, for han tåler det ikke! På med strengestemmen. Har selv en datter med laktoseintoleranse, og hun tåler veldig lite. Anonymkode: 11494...bc4 Enig, mannen min kan spise vanlig smør, men ikke noe med melk, søsteren min kan ha vanlig smør og laktoseredusert melk hvis hun tar tabletter, en annen venninne kan verken ha melk eller smør, så det er veldig individuelt, de kan jo ikke bare tenke at det går fint med litt . Så de må lære seg å ikke gi han noe i det hele tatt. Anonymkode: 6d3fe...26e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Viktig å skille på diare og løs avføring oga ett eller annet. Løs avføring pga allergi er ikke smittsomt... Anonymkode: 6b8cb...854
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Med laktoseintoleranse, som jeg regner med det er siden melkeproteinallergi gir mye mer alvorlige utfall, er der ofte sånn at noen kjenner noen som... Det er jo vanlig ved laktoseintoleranse at man tåler litt melk, ofte i mat, men hvor mye man tåler er veldig individuelt. Om de ansatte da kjenner noen som tåler mer enn din sønn er de ikke så nøye. Noen tåler jo ingenting, mens andre tåler noe. Så du må være streng med dem, fortelle at han antagelig fikk i seg melk i går og derfor reagerte med diaré Han skal ikke ha noe melkemat i barnehagen, for han tåler det ikke! På med strengestemmen. Har selv en datter med laktoseintoleranse, og hun tåler veldig lite. Anonymkode: 11494...bc4 Tja…mange barn som er født med melkeproteinallergi eller melkeproteinintoleranse har mildere symptomer etter hvert som de vokser opp, og ender opp med «laktoseintoleranse» diagnosen til skolealder. selvfølgelig individuelle forskjeller og variasjonen er stor. Poenget er ikke at det et nødvendigvis forskjellige ting - årsak til laktoseintoleranse kan ofte ligge i medfødt reaksjon på melkeprotein som endres med alderen. Alllergisk reaksjon betyr ikke kun anafylaktisk sjokk eller andre alvorlige utfall, løs avføring er også allergisk reaksjon. Anonymkode: 5bb36...f70
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Med laktoseintoleranse, som jeg regner med det er siden melkeproteinallergi gir mye mer alvorlige utfall, er der ofte sånn at noen kjenner noen som... Det er jo vanlig ved laktoseintoleranse at man tåler litt melk, ofte i mat, men hvor mye man tåler er veldig individuelt. Om de ansatte da kjenner noen som tåler mer enn din sønn er de ikke så nøye. Noen tåler jo ingenting, mens andre tåler noe. Så du må være streng med dem, fortelle at han antagelig fikk i seg melk i går og derfor reagerte med diaré Han skal ikke ha noe melkemat i barnehagen, for han tåler det ikke! På med strengestemmen. Har selv en datter med laktoseintoleranse, og hun tåler veldig lite. Anonymkode: 11494...bc4 Hvordan kan du vite bedre enn Hi at barnet hennes ikke har melkeproteinallergi? Symptomer på mpa er veldig varierende, og diaré og oppkast er bl.a. vanlige symptomer på dette. Man trenger ikke få anafylaktisk sjokk for at det skal være allergi. Anonymkode: 1f522...5e8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Hei! Våknet opp til en mld på morgen i dag at mormor ved en forglemmelse hadde gitt minste samme is som de andre i går, pin up. Så da visste vi hva det var. Han var tipp topp form på morgen og var i bhg. Anonymkode: b5c57...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå