Gå til innhold

Hvordan gjøre datter tøff, flytter ut om ett år

Anbefalte innlegg

Om ett år blir hun student og sannsynligvis flytter hjemmefra. 

Vi bor i en liten by med trygge rammer. Det skjer ikke mye "farlig" her.  Det både jeg og alle legger merke til er at hun oser av uskyldighet. Det er den energien hun utstråler. Hun kan tiltrekke folk med gale hensikter.  Jeg føler meg ikke hun vil være klar til å flytte til en av storbyene hvis jeg ikke gjør noe.

Hjelper det meg boksing/kampsport, eller noe annet?

Anonymkode: a2555...5ff

Fortsetter under...

Nå bekymrer du deg helt unødig.

Det er jenter på studiet som knapt har vært ute av døren hjemme, og de som har bodd på bygda hele sitt liv. Folk i byen er ikke verre enn andre! Hvorfor tror du det? Og miljøet blant studenter er stort sett veldig godt! 

Jeg tror faktisk en som oser av uskyldighet har mindre sjanse for å havne i trøbbel enn en som vil teste grenser og prøve ut alt mulig. 

Snakk gjerne med henne om gutter og dårlige forhold, men det kan hun bli utsatt for uansett hvor hun bor.

Anonymkode: aa149...2b2

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nå bekymrer du deg helt unødig.

Det er jenter på studiet som knapt har vært ute av døren hjemme, og de som har bodd på bygda hele sitt liv. Folk i byen er ikke verre enn andre! Hvorfor tror du det? Og miljøet blant studenter er stort sett veldig godt! 

Hi skrev da ikke at hun tror folk i byen er verre enn andre.

Anonymkode: f8b9b...fd0

Annonse

Er du sikker på at det er hun som ikke er klar? Høres mer ut som at det er du. Så sant hun ikke har en utviklingshemming eller et annet problem som gjør at hun ikke kan ta vare på seg selv, så går det nok helt fint. Hun kommer langt med sunn fornuft. 

Anonymkode: 5998f...0ce

Så lenge hun ikke er naiv, så går det helst greit. 

Man går ikke alene hjem om kvelden, man drikker seg ikke fra sans og samling, man blir ikke med totalt fremmede hjem. 

Jeg har også et veldig uskyldig utseende, kan nesten se glorien lyse over hodet mitt 😇 Mange har trodd de utnytte eller lure meg, men uskyld er ikke ensbetydende med naiv og godtroende. 

Anonymkode: ab97f...d8d

Jeg vil tro du engster deg unødig. Om et år er hun et år eldre, og har mer erfaring. Alle må (bør!) flytte ut og stå på egne bein som unge voksne, og  i all hovedsak går det riktig bra. Er det snakk om ei helt normal jente, så går dette helt fint. Men du som mor, du MÅ faktisk øve deg på å slippe taket! 

Anonymkode: ecfe6...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...