Gå til innhold

Dere som har gått på lavkarbo, og begynner å spise litt mer karbo

Anbefalte innlegg

Legger dere på dere igjen? Jeg spiser de fleste måltider uten karbohydrater, men innfører mer og mer karbo til middagen. Nå i sommer har jeg også spist iskrem og drukket litt alkohol. Jeg holder vekta men tar ikke mer av meg. 

Hvor mye skal til for å legge på seg igjen? Spiser ikke litt mer enn før, men ikke så mye. 

Anonymkode: 060ad...113

Fortsetter under...

Dette er individuelt og du må prøve deg frem

Det er en grunn til at de sier lavkarbo ikke er en slankekur, men en livsstil. Kroppen lærer seg nye måter å forbrenne på, og vil aldri tåle like mye karbohydrater som før uten å lagre det som fett.

Men noe tåler den, og du må teste ut hva din kropp tåler.

Kompisen til mannen min gikk ned 17 kg med lavkarbo, og gikk til et vanlig norsk kosthold etterpå, med brød, poteter osv. Uten å overspise eller spise mye sukker/snacks gikk han opp 20 kg. Han angrer som en hund, og sier kroppen hans er ødelagt...

Søsteren min derimot gikk ned 20 kg på lavkarbo og gikk over til et grovkarbokosthold etterpå. Minst mulig raske karbohydrater som sukker og hvitt hvetemel. Hun gikk opp 3 kg og har hold vekten stabil der nå i sikkert 5 år

Anonymkode: 05c44...adf

Jeg har ikke behov for å spise brød lenger, og drikker ikke sukkerholdige drikker som juice og melk lenger. Jeg har heller ikke poteter og pasta/ris som tilbehør til middag. Men det skeies litt mer ut enn før, da jeg reduserte vekta. Må nok bare prøve meg fram. Men det er fint å ha oppdaget at ting jeg trodde jeg var avhengig av, ikke er nødvendig lenger 🙂

HI

Anonymkode: 060ad...113

Jeg gikk ned 23 kg for 3 år siden. Har lagt på meg 12 igjen og har holdt meg stabil i 2 år på det. 

For meg er kroppen likevel forandret. Før la jeg på meg mer jevnt fordelt mens nå legger jeg på meg i armer og lår mest. Ser litt rart ut.. har begynt å trene mer spesifikt rettet mot dette nå.

Anonymkode: 6db4d...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...