Gå til innhold

Hvorfor være medlem over alt(butikker)?

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Å få solgt gardinen med inntrykk av at de ga den slags service fordi du ville bli medlem 🙂

Jeg antar at den gardinen var så dyr at de hadde problemer med å få solgt, eller, at den snart skulle ut av hyllene. De selger den jo ikke for å være snill mot akkurat deg. 

Jeg kunne kjøpt et deilig duftlys og fått 50% på det i stedet, men det trengte jeg ikke. Jeg trengte en plissegardin (lystett, nytt hus, soverom, you do the math). Jeg har ingen illusjoner om at Kid forsøkte å være snille mot meg, men jeg sa ikke nei takk til å betale MER enn jeg trengte for en vare jeg uansett skulle ha. Ville du takket nei til dette tilbudet, er det det du forsøker å si?

Anonymkode: 1fccc...9ed

Fortsetter under...

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Jo, men jeg ville faktisk ikke si noe om gardinen. Det er noe av det sleipeste jeg har sett 🙃 jeg kan se for meg tannhjulet i hodet på ekspeditøren! 

Jeg vil vite hvordan du har klart å spare opp flere tusen. Jeg må dessverre si at jeg ser på det utsagnet med en svær klype salt siden du ikke vil være mer konkret. 

Ikke meg du svarer her, men jeg kan forstå at du ikke tror at folk sparer penger siden du ikke har fått det med deg før nå. Vil virkelig anbefale at du sjekker det ut. Du vil garantert spare penger på det. 

Anonymkode: f638b...c8d

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Å få solgt gardinen med inntrykk av at de ga den slags service fordi du ville bli medlem 🙂

Jeg antar at den gardinen var så dyr at de hadde problemer med å få solgt, eller, at den snart skulle ut av hyllene. De selger den jo ikke for å være snill mot akkurat deg. 

Du vet at det faktisk går an å gi seg? Du kommer med veldig mange usaklige og tåpelige kommentarer nå.....Det holder liksom. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du vet hvordan Trumf og Coop fungerer, gjør du ikke? Man betaler vanlige priser, så kjøpeutbytte, og får billigere varer (Coop). Man får 1% av prisen man handler for på Trumfkonto, og en gang i måneden får man trippelt. 

Anonymkode: a636f...a8f

Jeg hadde tjent toppen 7 kr uka 🙃 men klart, handler du alt fra bensin, på nett og i butikker +, så ja. Da teller jo de kronene. Du hadde bare helt garantert spart akkurat like mye med mindre og mer fornuftig handling. Men akkurat det er jo ditt valg. For dere som handler så mye på flere arenaer, så teller jo sånn sett.

Endret av ReneRene
Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Du vet at det faktisk går an å gi seg? Du kommer med veldig mange usaklige og tåpelige kommentarer nå.....Det holder liksom. 

Unnskyld, men jeg svarer KUN på spørsmål nå!! 

Og jeg hadde som sagt ikke lyst til å kommentere gardinen! 

Endret av ReneRene

Jeg hadde tjent toppen 7 kr uka 🙃 men klart, handler du alt fra bensin, på nett og i butikker +, så ja. Da teller jo de kronene. Du hadde bare helt garantert spart akkurat like mye med mindre og mer fornuftig handling. Men akkurat det er jo ditt valg. For dere som handler så mye på flere arenaer, så teller jo sånn sett.

Nettopp! Der skjønte du det. For oss som må handle mat og fylle drivstoff på bilen, så tar vi med oss de kronene vi kan. 

Og se - du ville også tjent penger. 7 kroner er jo bedre enn ingen 😉 

Annonse

Men da lurer jeg på, som over, ville du sagt nei til å betale halv pris for en vare (ja, si en plissegardin, da!) du uansett skulle ha? Ville du sagt, nei, veit du hva, jeg vil ikke melde meg inn, jeg. Jeg har mer lyst til å betale fullpris!

Nei. Du dikter opp historier om gardiner. Da kan du dikte opp to til.

Jeg er medlem hos kid fordi jeg fikk halv pris på en gardinstang og to mørkleggingsgardiner jeg trengte til soverrommet. TRENGTE. De var ikke på tilbud. De var ikke en dyr rest. 

Jeg får mellom 6 og 7 tusen i året i kjøpeutbytte hos coop fordi jeg bruker kredittkortet derfra på ALT jeg handler. Og jeg benytter meg av medlemstilbudene. 

Ja og du begynner å bli usaklig. Hun du svarte skriver flere ganger at hun trengte gardinet. Siden du ikke har et fornuftig svar å komme med, så lager du opp dine egne konklusjoner om at butikken sikkert ikke fikk solgt akkurat det gardinet, for at det enten var for dyrt eller skulle ut av salg. Det vet du jo ingenting om. Vedkommende fikk en vare hun trengte og som hun likte, er ikke det grunn nok? 

Lektor Doppler med tillegg skrev (6 minutter siden):

Nei. Du dikter opp historier om gardiner. Da kan du dikte opp to til.

Jeg er medlem hos kid fordi jeg fikk halv pris på en gardinstang og to mørkleggingsgardiner jeg trengte til soverrommet. TRENGTE. De var ikke på tilbud. De var ikke en dyr rest. 

Jeg får mellom 6 og 7 tusen i året i kjøpeutbytte hos coop fordi jeg bruker kredittkortet derfra på ALT jeg handler. Og jeg benytter meg av medlemstilbudene. 

Ja? Hva skal jeg "dikte opp"? 

Det er 1 kr pr handel. Hver gang du drar kortet. Jeg handler ikke en brøkdel av så mye som noen her tydeligvis gjør. Langt fra også. Mest sannsynlig sparer jeg flerfoldige tusen på det ift dere da 🙂 så ja... 

Endret av ReneRene

Ja og du begynner å bli usaklig. Hun du svarte skriver flere ganger at hun trengte gardinet. Siden du ikke har et fornuftig svar å komme med, så lager du opp dine egne konklusjoner om at butikken sikkert ikke fikk solgt akkurat det gardinet, for at det enten var for dyrt eller skulle ut av salg. Det vet du jo ingenting om. Vedkommende fikk en vare hun trengte og som hun likte, er ikke det grunn nok? 

Men ærlig talt. Tror du at butikkene gir deg ting billigere fordi de vil være snille? 

Hadde det vært tilfelle så hadde samtlige butikker gått konk! 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Du diktet opp en hel liten historie om en sleip selger, en gardin som var for dyr til å selges og at jeg gikk nettopp dit for å handle fordi jeg var lokket dit av et tilbud. Det var feil, alt sammen. 

Det er 1 kr pr handel. Hver gang du drar kortet. Jeg handler ikke en brøkdel av så mye som noen her tydeligvis gjør. Langt fra også. Mest sannsynlig sprer jeg flerfoldige tusen på det ift dere da 🙂 så ja... 

Må du opp i en eksakt sum når det kommer til sparing for at det skal være verdt det? Med tanke på å være medlem helt gratis? De fleste er nemlig glad for alle pengene de sparer. Særlig nå for tiden. 

Annonse

Det er 1 kr pr handel. Hver gang du drar kortet. Jeg handler ikke en brøkdel av så mye som noen her tydeligvis gjør. Langt fra også. Mest sannsynlig sprer jeg flerfoldige tusen på det ift dere da 🙂 så ja... 

Hvordan i all verden kan du helt oppriktig tro at du handler en brøkdel av det andre gjør? På hvilket grunnlag mener du det? Hvorfor sparer du flerfoldige tusen i forhold til "oss andre"? 

Kom gjerne med konkrete eksempler denne gang. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde tjent toppen 7 kr uka 🙃 men klart, handler du alt fra bensin, på nett og i butikker +, så ja. Da teller jo de kronene. Du hadde bare helt garantert spart akkurat like mye med mindre og mer fornuftig handling. Men akkurat det er jo ditt valg. For dere som handler så mye på flere arenaer, så teller jo kronene...

Du har noen ganger så tullete argumenter at jeg faktisk tror du er her kun for å tulle.

Jeg handler kun varer jeg trenger, ikke noe mer. Og hvis jeg ved mitt over 20 år gamle medlemskap i Trumf får tilbake et par tusenlapper i året, så er det ganske fornuftig.

Men ærlig talt. Tror du at butikkene gir deg ting billigere fordi de vil være snille? 

Hadde det vært tilfelle så hadde samtlige butikker gått konk! 

Nei de gir meg ikke ting billigere for å være snille. Men om jeg trenger en vare jeg må kjøpe uansett, så kjøper jeg den til halv pris hvis jeg kan. At du velger å betale full pris for den er jo din sak. Men da må du la være å tro at du sparer så mye mer enn alle andre her. Du motsier jo deg selv nå. 

Hvis jeg som forbruker hadde finkjemmet de ulike butikkenes tilbud, og hatt mulighet til å kjøpe inn litt mer enn ukentlig forbruk, og altså kjøpt kun tilbudsvarer, da ville jeg som kunde vært en dyr kunde for butikkene. Nå har ikke jeg lagringskapasitet til å handle slik, men alle matvarekjedene har jo tilbud på ett eller annet kontinuerlig. Og jo, de selger en del varer med tap, i ulike former for kampanjer. 

Selvfølgelig satser butikkene på at vi handler langt mer enn akkurat tilbudsvaren, men hadde jeg som forbruker klart å være så kynisk at jeg kun kjøpte tilbudsvaren, så ville butikkene tapt penger på meg. 

Problemet er at dette er vanskelig å gjennomføre i praksis. 

Anonymkode: 5dff2...587

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Det er 1 kr pr handel. Hver gang du drar kortet. Jeg handler ikke en brøkdel av så mye som noen her tydeligvis gjør. Langt fra også. Mest sannsynlig sparer jeg flerfoldige tusen på det ift dere da 🙂 så ja... 

nei du er vel den eneste her som IKKE sparer penger 😄 Og du ser det ikke selv. 

Anonymkode: f638b...c8d

Nei de gir meg ikke ting billigere for å være snille. Men om jeg trenger en vare jeg må kjøpe uansett, så kjøper jeg den til halv pris hvis jeg kan. At du velger å betale full pris for den er jo din sak. Men da må du la være å tro at du sparer så mye mer enn alle andre her. Du motsier jo deg selv nå. 

Jeg sparer helt klinkende klart mer enn andre her. Er det noe som kommer tydelig fram i tråden så er det akkurat det.  Jeg handler ikke så mye på mange arenaer. Dere handler for mange tusen mer enn meg, så hvem som sparer mest et jo et spørsmål her.

Men siden det blir brukerdebatt her nå, så trekker jeg meg ut herfra. En diskusjon er greit, men når det blir kritikk av bruker så gidder jeg ikke det lenger. 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Hvor har du 1 krone pr handel fra? Det er en prosentsats som gir meg 2% kjøpeutbytte på alt jeg handler hos Coop. Og så får jeg en halv prosent på alt annet jeg handler i alle butikker med unntak av konkurrerende dagligvarebutikker. 

Dette koster ikke noe å ha, så jeg skjønner ikke hva du sparer? 

• 1% ekstra bonus automatisk registrert når du handler med kortet hos Coop, i tillegg til kjøpeutbytte
  • 0,5% bonus alle andre steder i verden*
  • Reise- og avbestillingsforsikring inkludert**
  • Medlems-og betalingskort i ett
  • Egenandelsforsikring på leiebil inntil 12 000 kr inkludert**
  • Tilleggskort for familiemedlemmer uten kostnad
  • 0 kr årsavgift
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Hvor får du 1 kr pr handel fra? Jeg tror at ikke har peiling på hva du egentlig diskuterer her, for dette henger ikke på greip. 

Jeg sparer helt klinkende klart mer enn andre her. Er det noe som kommer tydelig fram i tråden så er det akkurat det.  Jeg handler ikke så mye på mange arenaer. Dere handler for mange tusen mer enn meg, så hvem som sparer mest et jo et spørsmål her.

Men siden det blir brukerdebatt her nå, så trekker jeg meg ut herfra. En diskusjon er greit, men når det blir kritikk av bruker så gidder jeg ikke det lenger. 

Og DER kom den gitt… SELVSAGT handler det ikke om hvem som bruker minst penger her. 

Hvordan sparer du da? Kom med dine beste tips. De aller fleste handler bare det de trenger. Jeg tror ikke jeg har handlet en eneste interiørting på 20 år. Ikke møbler heller.

Det er ikle sånn at de fleste her løper ringt og handler en masse fordi det er tilbud, men det vi sier er at disse medlemskapene (jeg har på de aller fleste butikkene) er praktiske å ha når man handler ting man trenger. Feks litt rabatt når man handler mat, litt rabatt når man kjøper den buksen man trenger eller gardinen man trenger. Det er jo det som er fornuftig. At man betaler mindre for ting man allerede trenger. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Ja det er klart at du trekker deg, for nå er du virkelig ute og sykler altså. Du vet ingenting om folks økonomiske forbruk, og vil heller ikke oppgi ditt. Så din oppfatning at du sparer så mye mer enn andre, og bruker så mye mindre penger, faller helt igjennom. Det har du ingen grunnlag for å mene. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Men kritikk av at du finner på ting, burde ikke det være innafor? Er det greit å fabrikkere en helt egen, liten historie for at det skal passe inn i et narrativ? Og når du fikk forklart hvordan det faktisk hang sammen, så har du ikke "lyst" til å kommentere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...