Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Er medlem i HM, hva er vitsen. Etter å ha brukt 1500 kr får du 30 kr bonus til å bruke i butikken. Er medlem i kappahl, samme opplegg der. Må bruke 1000 kr for å få en bonussjekk på 25 kr. Latterlig. Anonymkode: 3ba68...b0a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Jeg er medlem i de butikkene jeg bruker oftest. Kjøper mye på Cubus og Power. Det har spart meg noen tusenlapper. Jeg sier alltid nei hvis det er butikker jeg bare går innom av og til. Anonymkode: 3f2fd...8e8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Heldigvis er det helt frivillig å være medlem. Anonymkode: 84fdb...1fd
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Er medlem i HM, hva er vitsen. Etter å ha brukt 1500 kr får du 30 kr bonus til å bruke i butikken. Er medlem i kappahl, samme opplegg der. Må bruke 1000 kr for å få en bonussjekk på 25 kr. Latterlig. Anonymkode: 3ba68...b0a Er medlem i Kappahl. Det hender det er noen ekstra prosenter på salget. Ellers er det ikke stort å hente nei. Men det koster jo ikke noe, så er jo ikke noe problem å være medlem. Anonymkode: bde6e...dca
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Jeg synes det er greit, Europris har ofte gode medlemstilbud, Cubus får jeg ganske ofte verdikuponger på både 100 kr, og 50 kr. Veldig greit hvis jeg bare skal og kjøpe sokker for eksempel, så spør hu i kassa om jeg vil bruke verdikupongene, så blir det bare 20 kr å betale. Er ikke medlem steder der jeg ikke handler ofte. Anonymkode: fd3db...fe2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Sparer utrolig mye der jeg handler, og det koster meg ingenting , derfor ! Anonymkode: 49fc4...79c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Jeg forstår jo ikke hvorfor folk ikke er medlem rundt om, jeg da. Både i butikker og gjennom fordelsprogram. I løpet av et år blir det mange tusenlapper spart når du begynner å regne på det. Men selvfølgelig, har du god nok økonomi til å sløse og du heller ikke bryr deg, da lar du enkelt være. Vi har gjennomsnittlig god økonomi, og jeg tar med alle økonomiske fordeler jeg kan. Anonymkode: 30286...86c
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Jeg er medlem mange steder, men den beste dealen har nok Cubus. Får stadig vekk bonussjekker og da blir det en del penger å spare synes jeg. Handler undertøy og sokker der, og det er veldig kjekt å få 100,- i rabatt på det.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Spørsmålet er vel heller hvorfor ikke...? Det er småpenger å tjene overalt, man får gjerne en rabattkode når man har bursdag, og "mange bekker små..." Jeg har fire barn og handler dermed til 6 personer, på et år blir det faktisk tusenlapper tjent. Så hvorfor ikke, der koster meg ikke en halv kalori engang å si telefonnummeret mitt i kassa. Anonymkode: fa0a7...a9f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Spørsmålet er vel heller hvorfor ikke...? Det er småpenger å tjene overalt, man får gjerne en rabattkode når man har bursdag, og "mange bekker små..." Jeg har fire barn og handler dermed til 6 personer, på et år blir det faktisk tusenlapper tjent. Så hvorfor ikke, der koster meg ikke en halv kalori engang å si telefonnummeret mitt i kassa. Anonymkode: fa0a7...a9f Du tjener vel neppe noe som helst på å handle… Anonymkode: b9f45...e58
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Du tjener vel neppe noe som helst på å handle… Anonymkode: b9f45...e58 Men noen ganger må man handle🙄🙈 Anonymkode: f638b...c8d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men noen ganger må man handle🙄🙈 Anonymkode: f638b...c8d Ja, da sparer man noen kroner på å være med i fordelsprogram, man tjener ingenting. Anonymkode: b9f45...e58
ReneRene Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 (endret) Spørsmålet er hvor mange som har blitt medlem fordi hun i kassa presset litt på og fortalte hvor smart det er. Tror nok svaret mest av alt ligger der. Folk har vondt for å takke nei til det den som tilbyr fremstiller som et klokt og viktig valg. Og det holder ofte å kun spørre 🙃 Endret 8. august 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 ReneRene skrev (10 minutter siden): Spørsmålet er hvor mange som har blitt medlem fordi hun i kassa presset litt på og fortalte hvor smart det er. Tror nok svaret mest av alt ligger der. Folk har vondt for å takke nei til det den som tilbyr fremstiller som et klokt og viktig valg. Og det holder ofte å kun spørre 🙃 Nei, det var ikke det som var spørsmålet. Spørsmålet var hvorfor folk gidder å være medlem i forskjellige fordelsprogram i butikker. Fikk du ikke med deg det? Anonymkode: bde6e...dca
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 Jeg er medlem mange steder.får gode rabatter den måneden man har bursdag, og tilbud andre ikke får. Bortsett fra Nille. Har vært medlem der bestandig, men aldri noen sinne fått fordeler de som ikke-medlemmer har som jeg kan huske Anonymkode: a636f...a8f
ReneRene Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, det var ikke det som var spørsmålet. Spørsmålet var hvorfor folk gidder å være medlem i forskjellige fordelsprogram i butikker. Fikk du ikke med deg det? Anonymkode: bde6e...dca Åh. Beklager! Men ser du. Svaret er nok akkurat det samme!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Åh. Beklager! Men ser du. Svaret er nok akkurat det samme! Hva er svarer? At folk ikke klarer å si nei? Hvis du leser de andre svarene så ser du at den antagelsen er feil. Jeg er med fordi det er penger å spare. På Kitch’n og Til bords får man ofte opp til 200 kr avslag, det benytter jeg meg av når jeg kjøper gaver, for eksempel. Anonymkode: 84fdb...1fd
ReneRene Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva er svarer? At folk ikke klarer å si nei? Hvis du leser de andre svarene så ser du at den antagelsen er feil. Jeg er med fordi det er penger å spare. På Kitch’n og Til bords får man ofte opp til 200 kr avslag, det benytter jeg meg av når jeg kjøper gaver, for eksempel. Anonymkode: 84fdb...1fd Beklager. Jeg vet veldig godt hvordan dette fungerer. De gir medlemskap på grunn av konkurranse- ikke for at kunder sparer noe særlig i det hele tatt. De sørger også for at du handler nettopp mest i akkurat deres butikk for å få noe igjen for å være medlem 🙃 Du vet sikkert at de selger kun med fortjeneste, og så stor som mulig også. De som spør om du vil bli medlem, får ofte folk til å si ja fordi de ikke vil fremstå trassige eller dumme. Men sorry for å stikke hull på illusjonen om at dere sparer penger. Jeg har aldri sagt ja til ett eneste medlemskap i noen butikker, og å få 200 i avslag på Kitch'n og Til bords er.... ingenting. De har overprisede varer.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 Er medlem der jeg ofte handler. Har trumf og Coop medlemskap. Er også medlem hos Kid, Ellos , Dressmann, Lindex og div andre . 200kr her og der er mye penger det er dumt å gå glipp av.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 ReneRene skrev (4 minutter siden): De som spør om du vil bli medlem, får ofte folk til å si ja fordi de ikke vil fremstå trassige eller dumme. Men sorry for å stikke hull på illusjonen om at dere sparer penger. 1) Det er påfallende hvor mye du vet om hva som skjer inne i andre mennesker. Du kan ikke vite at dette er en gjennomgående mekanisme. Det kan like gjerne være at folk tenker de skal spare penger, eller "hvorfor ikke?". Jeg takker nesten alltid nei til medlemskap, med mindre det er noen svært gode grunner til å si ja. 2) Nå er jeg prinsipiell motstander av medlemskap og bonusordninger, men når det nå engang er sånn, går det faktisk an å spare penger. Jeg er medlem noen få steder, der jeg uansett handler. F.eks. får jeg Trumf-poeng når jeg handler maten min på nærmeste Kiwi. Det vil jo være idiotisk å ikke ta med seg den lille rabatten jeg får når jeg uansett handler der, og det blir noen tusenlapper av det i året. Jeg er også medlem på Kid, for der fikk jeg halv pris på et produkt da jeg meldte meg inn. Ettersom det jeg skulle ha var en litt dyr plissegardin, sparte jeg faktisk en god del penger på det. Det betyr ikke at jeg går og handler på Kid for å få rabatt, men det var da absolutt penger å spare på noe jeg uansett skulle ha. På jernia får jeg rabatt (som medlem) på sånne CO2-patroner, så det lønner seg også - det betyr imidlertid ikke at jeg løper ned døra der for spare penger på generell basis. Anonymkode: 1fccc...9ed
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #21 Skrevet 8. august 2023 ReneRene skrev (10 minutter siden): Beklager. Jeg vet veldig godt hvordan dette fungerer. De gir medlemskap på grunn av konkurranse- ikke for at kunder sparer noe særlig i det hele tatt. De sørger også for at du handler nettopp mest i akkurat deres butikk for å få noe igjen for å være medlem 🙃 Du vet sikkert at de selger kun med fortjeneste, og så stor som mulig også. De som spør om du vil bli medlem, får ofte folk til å si ja fordi de ikke vil fremstå trassige eller dumme. Men sorry for å stikke hull på illusjonen om at dere sparer penger. Jeg har aldri sagt ja til ett eneste medlemskap i noen butikker, og å få 200 i avslag på Kitch'n og Til bords er.... ingenting. De har overprisede varer. Så du betaler heller overpris enn å få litt rabatt? Sånn samtidig som du klarer på overprising? Smart… De må selvsagt tjene på varene sine for å kunne lønne ansatte. Med de tjener ikke på alt. Kjenner ei som er leder i Cubus og en som er leder på en Rema-butikk. Begge to forteller om tap på varer. Akkurat nå får man 10pk cola til 45 uten pant. Det er under deres innkjøpspris. Men kjeden har bestemt at de skal ha en kampanje, og da må de følge etter. Salget på Cubus taper de også penger på. Når de selger t-skjorter til 50kr, så er det ingen fortjeneste på det. Anonymkode: a636f...a8f
ReneRene Skrevet 8. august 2023 #22 Skrevet 8. august 2023 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): 1) Det er påfallende hvor mye du vet om hva som skjer inne i andre mennesker. Du kan ikke vite at dette er en gjennomgående mekanisme. Det kan like gjerne være at folk tenker de skal spare penger, eller "hvorfor ikke?". Jeg takker nesten alltid nei til medlemskap, med mindre det er noen svært gode grunner til å si ja. 2) Nå er jeg prinsipiell motstander av medlemskap og bonusordninger, men når det nå engang er sånn, går det faktisk an å spare penger. Jeg er medlem noen få steder, der jeg uansett handler. F.eks. får jeg Trumf-poeng når jeg handler maten min på nærmeste Kiwi. Det vil jo være idiotisk å ikke ta med seg den lille rabatten jeg får når jeg uansett handler der, og det blir noen tusenlapper av det i året. Jeg er også medlem på Kid, for der fikk jeg halv pris på et produkt da jeg meldte meg inn. Ettersom det jeg skulle ha var en litt dyr plissegardin, sparte jeg faktisk en god del penger på det. Det betyr ikke at jeg går og handler på Kid for å få rabatt, men det var da absolutt penger å spare på noe jeg uansett skulle ha. På jernia får jeg rabatt (som medlem) på sånne CO2-patroner, så det lønner seg også - det betyr imidlertid ikke at jeg løper ned døra der for spare penger på generell basis. Anonymkode: 1fccc...9ed Hvis de som jobber med blant annet kundelojalitet ( som dette handler om ( konkurranse ) ikke visste hva som "skjer inni andre mennesker", så hadde det ikke vært slike tilbud. Det ville ikke eksistert reklame heller, som må sies å være i samme gate. Dette er ikke noe hokus pokus. Medlemskap er kun til for butikkenes del. Det dere mener å få igjen- det betaler dere for i andre varer. Sorry. Det er bare en illusjon. Endret 8. august 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #23 Skrevet 8. august 2023 ReneRene skrev (17 minutter siden): Beklager. Jeg vet veldig godt hvordan dette fungerer. De gir medlemskap på grunn av konkurranse- ikke for at kunder sparer noe særlig i det hele tatt. De sørger også for at du handler nettopp mest i akkurat deres butikk for å få noe igjen for å være medlem 🙃 Du vet sikkert at de selger kun med fortjeneste, og så stor som mulig også. De som spør om du vil bli medlem, får ofte folk til å si ja fordi de ikke vil fremstå trassige eller dumme. Men sorry for å stikke hull på illusjonen om at dere sparer penger. Jeg har aldri sagt ja til ett eneste medlemskap i noen butikker, og å få 200 i avslag på Kitch'n og Til bords er.... ingenting. De har overprisede varer. Selvsagt skjønner de fleste at butikkene gjør det for å lokke oss til å handle der, de aller fleste er ikke så dumme som du visst antar. Men når man likevel handler på de butikkene så er det jo økonomisk smart å ta med seg de tilbudene man kan. Det gjelder jo alle former for tilbud på alle former for utsalgssteder. Folk flest skjønner dette, altså. Anonymkode: 84fdb...1fd
ReneRene Skrevet 8. august 2023 #24 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Så du betaler heller overpris enn å få litt rabatt? Sånn samtidig som du klarer på overprising? Smart… De må selvsagt tjene på varene sine for å kunne lønne ansatte. Med de tjener ikke på alt. Kjenner ei som er leder i Cubus og en som er leder på en Rema-butikk. Begge to forteller om tap på varer. Akkurat nå får man 10pk cola til 45 uten pant. Det er under deres innkjøpspris. Men kjeden har bestemt at de skal ha en kampanje, og da må de følge etter. Salget på Cubus taper de også penger på. Når de selger t-skjorter til 50kr, så er det ingen fortjeneste på det. Anonymkode: a636f...a8f Jeg konstanterte overpris, ikke klaget. Dette er jo en kjent reprise her inne- å ikke skille mellom konstantering og klaging. Nok om det. Men greia med medlemskap er at du heller handler mer enn du strengt tatt må for å få rabatt. Du kunne også fint handlet det samme i en annen butikk og kanskje til og med fått det billigere der- uten rabatt. Skjønner? Når de har kampanjer, så har de høyere priser på annet - gjerne noe folk kjøper i sammenheng med de varene. Jeg håper ikke du tror at butikker har kampanjer de går i minus på altså...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #25 Skrevet 8. august 2023 ReneRene skrev (4 minutter siden): Jeg konstanterte overpris, ikke klaget. Dette er jo en kjent reprise her inne- å ikke skille mellom konstantering og klaging. Nok om det. Men greia med medlemskap er at du heller handler mer enn du strengt tatt må for å få rabatt. Du kunne også fint handlet det samme i en annen butikk og kanskje til og med fått det billigere der- uten rabatt. Skjønner? Når de har kampanjer, så har de høyere priser på annet - gjerne noe folk kjøper i sammenheng med de varene. Jeg håper ikke du tror at butikker har kampanjer de går i minus på altså... Tror du ikke at de fleste er såpass økonomisk bevisst at de tar høyde for alle variabler? Jeg håper ikke du tror at du er den eneste som skjønner dette 😂 Anonymkode: 84fdb...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå