Gå til innhold

"Vann uten strøm" sikkert ett utrolig dumt spørsmål

Anbefalte innlegg

Om strømmen går hos meg så har jeg aldri mistet vannet før, jeg tenker ift ekstremværet selvfølgelig, og noen av dere fyller opp vannflasker eller kjøper vanndunker. Er det snakk om langvarige strømbrudd? 

Eller får vi vann på forskjellige måter? Jeg bor i ett tettsted

Anonymkode: 798f2...584

Fortsetter under...

Noen steder blir vannet ført til beboerne med pumpe, men det er ikke det mest vanlige altså. Der det er kommunale pumper har de gjerne et nødaggregat om strømmen blir borte 

Tror de fleste har vanndunker fordi mye overvann kan forurense drikkevannet så man får kokevarsel 

Anonymkode: 5537d...104

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg er vokst opp med lokalt vann, altså ikke kommunalt. Da har vi egentlig pumpe, og dermed ikke vann hvis strømmen går.

Anonymkode: 93acd...c43

Sånn er det hos oss også. Vi har borevann, og pumpe/renseanlegg som går på strøm. Når strømmen går har vi ikke vann i kranene. 

Anonymkode: e31bd...032

Har opplevd en gang at det kommunale vannet forsvant med strømmen, de har nok eget opplegg, men dette var et lynnedslag som slo ut flere trafostasjoner. Da skar det seg visst med mekanismen for etterfylling av vannbassenget. 

I kommunen jeg bor er det mange som har eget vann, bare halvparten har kommunalt, og de har ofte pumper som går på strøm. 

Anonymkode: 27757...bc4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...