Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #1 Del Skrevet 7. august 2023 Jeg blir så utrolig hormonell. Går ut over samliv og familie generelt. Jeg har i flere år prøvd å gjøre noe med det, men jeg klarer ikke å styre meg når uka først er her. Idag har vært en sånn dag. Jeg gråter, er hissig, irritabel og blid - dette svinger gjennom hele dagen. I tillegg merker jeg symptomer på angst når det står på som verst. Når jeg ikke har «uka» er jeg stabil. Ingen tegn til verken angst eller dårlig humør utover det som kan anses som normalt. Ei venninne av meg omtalte meg som «den mest stabile personen hun kjenner» nå nylig 😂🙈 Psyken min tåler svært mye til vanlig. Dette problemet dukker kun opp under pms. Og da er det helt vilt. Merker også at det blir verre jo eldre jeg blir. Prøvde for en tid tilbake å søke hjelp hos legen, men ble sendt hjem igjen med beskjed om at dette er normalt og flere kvinner sliter med det samme. Har dere råd? Anonymkode: a469b...2d4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442019-andre-som-sliter-med-store-pms-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #2 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg kjenner meg helt igjen. Er 45 år, og dette har blitt gradvis ganske MYE verre de siste årene. Er vel eggstokkene som synger på siste verset. Får også angstsymptomer og er fullstendig overbevist om at alt går til helvete. Mannen er en idiot av en annen verden. Noen dager er jeg praktisk talt ute av stand til å produsere noe som helst på jobb … Noen får antidepressiva i dagene før mensen, det kan kanskje funke. Jeg forsøker enn så lenge å a) sørge for å være litt i bevegelse, b) sove nok og c) ha mest mulig egentid der jeg ikke krever for mye av meg selv. Og håper det ikke er så mange år igjen. Anonymkode: 00563...6ed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442019-andre-som-sliter-med-store-pms-plager/#findComment-149991003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #3 Del Skrevet 8. august 2023 Herregud, så godt å høre at vi er flere. Jeg har ikke hatt så store PMS-plager før nå de siste årene. Det siste året har det blitt ille, og kommet til det punktet at jeg vurderer å bure meg inne og ikke være sosial denne perioden. Jeg blir nærtagende og overtenker veldig mye. Kan ligge våken hele natta for å tenke gjennom samtaler tidligere på dagen, eller samtaler to måneder tidligere. Jeg skjønner jo at dette ikke er normalt, men klarer ikke stoppe... Jeg likte tipsene til damen over. Så fint at vi kan tipse hverandre. For meg er egentid kjempeviktig i denne perioden. Er svært frustrert over at perioden virker som den blir lengre og lengre, men jeg har ikke kommet dit at jeg har tenkt antidepressiva som andre har tipset om. Har kjøpt Johannesurt, men er usikker på bruken. Noen som har prøvd det med suksess? Jeg skal til gynekolog i desember, og kommer nok til å nevne det da. Kanskje hun har tips. Fryktelig slitsomt å bli helt utafor, for jeg er også som HI en person med sterk psyke. Aldri slitt med noe før de siste årene, og spesielt de siste månedene. Skal prøve å være mer fysisk aktiv og sove mer i perioden, slik som ble tipset om. Tar også mot andre tips. Takk og lov for at vi er flere. Anonymkode: dc241...221 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442019-andre-som-sliter-med-store-pms-plager/#findComment-149991065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #4 Del Skrevet 8. august 2023 Ja! Jeg blir helt gal 😅🙈 Jeg blir deppa, stresset, lett irritert og kan begynne å grine av ingenting. Måten mannen min puster på plager meg voldsomt og vurderer skilsmisse hver mnd..🤪 Jeg blir oppblåst, løs i magen, får kviser, puppene vokser ,blir sinnsykt ømme og jeg får migrene. Har heldigvis fått migrenemedisiner nå, så håper det hjelper litt på hodepinen. Jeg hadde hormonspiral i 2 år pga pms og det hjalp veldig for pms, men dessverre tåler jeg ikke hormonprevansjon så måtte fjerne den. Men anbefaler hormonspiral om dere ikke har prøvd det. Anonymkode: 4f1e5...d34 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442019-andre-som-sliter-med-store-pms-plager/#findComment-149991104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå