Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #1 Del Skrevet 7. august 2023 Masse kos og hygge, uten tvil. Men, så mye styr. Rett ut på luftetur når du står opp, små hundehår overalt, plukke opp varm bæsj, de tisser på pelsen, lukter andre hunder i rompa, og det siste du gjør før du legger deg er enda en tur ut! Kan ikke fatte at folk gjør d her frivillig!😅 Anonymkode: b982a...134 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #2 Del Skrevet 7. august 2023 Nei, heldigvis er vi forskjellig Jeg har min lille pelsklump liggende ved siden av meg i sofaen her nå, vært ute to ganger i dag, plukket opp varm bæsj to ganger og kost masse. Han gir meg og familien så mye kos og glede, det å stelle han er bare koselig fordi jeg er glad i han. Det å gå på tur er også bare bra for meg, alternativet hadde nok vært å sitte i sofaen 🙈 Anonymkode: 92fd7...9d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 7. august 2023 #3 Del Skrevet 7. august 2023 Du må jo ikke rett ut på tur når du står opp. Jeg spiser både frokost og sjekker nyheter + først. Så går vi tur etter ca en time- halvannen. Å gå tur på kvelden er jo bare koselig ( og trygt ), men kan godt gå et par timer før leggetid. Men enig i at hår rundt ikke er okay. Så må være nøye med maten og børsting hver dag. For oss som er mer hysteriske da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #4 Del Skrevet 7. august 2023 Jeg passer hunder, men de trenger ikke tur med en gang heldigvis🙈 den jeg skal ha i morgen vil ikke ut før i 12 tida Veldig koselig med hund, men jeg har hatt det før og vet hvor mye styr det er så jeg kjenner mine egne begrensninger og låner heller Anonymkode: 24d92...eb4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #5 Del Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Masse kos og hygge, uten tvil. Men, så mye styr. Rett ut på luftetur når du står opp, små hundehår overalt, plukke opp varm bæsj, de tisser på pelsen, lukter andre hunder i rompa, og det siste du gjør før du legger deg er enda en tur ut! Kan ikke fatte at folk gjør d her frivillig!😅 Anonymkode: b982a...134 Noe som er triveligere, er å forberede seg på å ta opp en varm bæsj, så viser det seg at det er en iskald bæsj etter noen andre 😅😂 Anonymkode: ca5bb...2e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #6 Del Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Masse kos og hygge, uten tvil. Men, så mye styr. Rett ut på luftetur når du står opp, små hundehår overalt, plukke opp varm bæsj, de tisser på pelsen, lukter andre hunder i rompa, og det siste du gjør før du legger deg er enda en tur ut! Kan ikke fatte at folk gjør d her frivillig!😅 Anonymkode: b982a...134 Nå elsker jeg å går tur samtidig som jeg har en dårlig rygg som stivner av om natten. Jeg må bevege meg med en gang jeg står opp for å komme i gang, og mye i løpet av dagen for å ikke få alt for vondt, så for meg er deg veldig hyggelig å ha en å gå sammen med. Syns det egentlig er verre å bytte bæsjebleier enn å ta opp etter hunden for å være helt ærlig så det gjør meg ikke noe. Hunden får lakseolje slik at han ikke røyter så mye, og pelsstell, men litt hår må man regne med Anonymkode: 8841d...6cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #7 Del Skrevet 7. august 2023 Det er vel litt som med andres unger, det er noe helt annet med egene enn andres. Samme, uten sammenligning for øvrig, med hund. Det er noe annet med egen hund enn andres hunder. Man tåler og blir vant til mer fordi man er glad i den og har den der hele tiden. På samme måte som jeg synes det var helt greit å skifte bæsjebleier på egne barn, men brekker meg og synes det er ekkelt på andres unger, er det helt ok å plukke opp etter egen hund, men ekkelt etter andres hunder. Anonymkode: bdc76...fc2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #8 Del Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er vel litt som med andres unger, det er noe helt annet med egene enn andres. Samme, uten sammenligning for øvrig, med hund. Det er noe annet med egen hund enn andres hunder. Man tåler og blir vant til mer fordi man er glad i den og har den der hele tiden. På samme måte som jeg synes det var helt greit å skifte bæsjebleier på egne barn, men brekker meg og synes det er ekkelt på andres unger, er det helt ok å plukke opp etter egen hund, men ekkelt etter andres hunder. Anonymkode: bdc76...fc2 Som jeg skulle sagt det selv! Å passe hund kan overhodet ikke gi noen pekepinn på hvordan det er å ha hund, nettopp fordi alt blir "noe annet" med egen hund. Andres unger har jeg liten tålmodighet med, og brekker meg av bæsjebleier og snørrete unger. Ja til og med småunger som blir grisete rundt munnen når de spiser, syns jeg er ekkelt! Mens egne unger derimot... Det er styr med hund, ja. Akkurat som med unger. Men vi skaffer jo unger - eller hunder - likevel! Så det må jo være noe annet som veier opp for det negative? Jeg har hatt hund nesten hele livet. Jeg kommer meg ut på tur hver eneste dag. Flere turer, og noen ganger bare korte, småturer i nærområdet. Jeg blir sosial fordi jeg møter folk som slår av en prat, og flere av de jeg i dag er venner med, har jeg møtt ifb hund. Min hund røyter om jeg slurver med pelsstellet, og hundehår irriterer meg også. Men alt jeg liker med hunden veier opp for dette. Jeg går alltid en litt kortere morgentur, omtrent straks jeg står opp. Jeg ville nok ikke latt henne vente om jeg var våken. Dette er også en vane som jeg ikke tenker over, omtrent som tannpuss. Men hund er ikke for alle, absolutt ikke. Akkurat som unger, eller å jobbe i helsevesenet f eks, ikke er for alle. Vi er forskjellige! Anonymkode: 6d7a4...cf0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #9 Del Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Som jeg skulle sagt det selv! Å passe hund kan overhodet ikke gi noen pekepinn på hvordan det er å ha hund, nettopp fordi alt blir "noe annet" med egen hund. Andres unger har jeg liten tålmodighet med, og brekker meg av bæsjebleier og snørrete unger. Ja til og med småunger som blir grisete rundt munnen når de spiser, syns jeg er ekkelt! Mens egne unger derimot... Det er styr med hund, ja. Akkurat som med unger. Men vi skaffer jo unger - eller hunder - likevel! Så det må jo være noe annet som veier opp for det negative? Jeg har hatt hund nesten hele livet. Jeg kommer meg ut på tur hver eneste dag. Flere turer, og noen ganger bare korte, småturer i nærområdet. Jeg blir sosial fordi jeg møter folk som slår av en prat, og flere av de jeg i dag er venner med, har jeg møtt ifb hund. Min hund røyter om jeg slurver med pelsstellet, og hundehår irriterer meg også. Men alt jeg liker med hunden veier opp for dette. Jeg går alltid en litt kortere morgentur, omtrent straks jeg står opp. Jeg ville nok ikke latt henne vente om jeg var våken. Dette er også en vane som jeg ikke tenker over, omtrent som tannpuss. Men hund er ikke for alle, absolutt ikke. Akkurat som unger, eller å jobbe i helsevesenet f eks, ikke er for alle. Vi er forskjellige! Anonymkode: 6d7a4...cf0 Nå bytter du ikke bæsjebleier i 13 år eller hvor gammel en hund blir😅 I dag bæsja den i skogholtet, jeg måtte bare la det ligge for det var jo utover hele og jeg stod bare og brakk meg😄 Måtte vaske den da vi kom hjem, for det var sikkert rester i pelsen, de tørker seg jo ikke akkurat. I tillegg krøp det to flått på pelsen, så jeg dusja hunden! Skjønner at det må være noe med at eierene blir glad i de mer enn at de synes de er søte å se på, for jeg synes det har vært pes å passe den, for å være ærlig. Passer mye heller tantebarna som jeg får respons av og som kan tørke/vaske seg selv😅 Anonymkode: b982a...134 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #10 Del Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nå bytter du ikke bæsjebleier i 13 år eller hvor gammel en hund blir😅 I dag bæsja den i skogholtet, jeg måtte bare la det ligge for det var jo utover hele og jeg stod bare og brakk meg😄 Måtte vaske den da vi kom hjem, for det var sikkert rester i pelsen, de tørker seg jo ikke akkurat. I tillegg krøp det to flått på pelsen, så jeg dusja hunden! Skjønner at det må være noe med at eierene blir glad i de mer enn at de synes de er søte å se på, for jeg synes det har vært pes å passe den, for å være ærlig. Passer mye heller tantebarna som jeg får respons av og som kan tørke/vaske seg selv😅 Anonymkode: b982a...134 Men det kan da ikke overraske noen at folk har ulike preferanser…? Personlig hadde jeg heller passa ti hunder enn én unge, og det til tross for at jeg ikke liker å passe andres hunder. Min egen derimot… ♥️ Selv får jeg fnatt av katter, men som et intellektuelt menneske forstår jeg jo at andre elsker dem. Anonymkode: 9cc12...f40 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442014-passet-hund-i-to-dager/#findComment-149990503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå