Gå til innhold

Jeg tror faktisk jeg kan komme til å slite med høsten og vinteren vi har foran oss

Anbefalte innlegg

Jada, jeg vet at det ikke er noe å gjøre med været..

Jeg er likevel barnslig nok til å hyle ut litt frustrasjon. 

Heg er avhengig av den lyse årstiden og sommeren for å gå inn i den mørkere delen av året. Vi hadde en veldig varm juni på Østlandet, men da hadde jeg et rotterace på jobb, så jeg fikk ikke utnyttet det skikkelig. Og det juli/august været vi har hatt er bare håpløst.

Flere som er værsjuke? Ikke noe å gjøre med været - men likegreit å klage her, heller i «den virkelige verden» 😌

Anonymkode: 0ee20...5e2

Fortsetter under...

Ja, jeg er også slik. Og som bergenser er det enda verre fordi vi nesten alltid har dårlige somre. Her løser vi det med tur sydover, det hjelper, og hver eneste gang det er fint vær slipper jeg alt og er ute og nyter været. Da går det sånn akkurat. Som hun over satser jeg også på en fin og varm høst slik at vinteren skal gå sånn noenlunde ok.

Anonymkode: dfb56...24f

Annonse

Ja. Jeg går på solceller. Og det batteriet er helt flatt. I tillegg har vi det bratt på privaten så jeg lurer på en tur til landet syden i oktober for påfyll. 

Anonymkode: eb0cf...6c4

Jeg er så værsyk, samt lider av leddgikt. Vi har faktisk kjøpt oss leilighet i Spania, og jeg reiser ned ca annenhver mnd. Det er vidunderlig for kropp og sjel ☀️

Anonymkode: 948df...b57

Nei. Elsker høsten. Mørke kvelder med telys og strikketøy i sofakroken. Lange turer på fjellet med hunden i pøsregn. Digger det!! Bor i Bergen så vi løser det fint med 4 uker i syden hver sommer. 

Anonymkode: 93c56...b78

Jeg har ikke slitt ut noen bikini i år, nei. Og jeg kunne tenkt meg litt stabil som og varme, men siden jeg vet at høsten og vinteren kan bli litt bratt noen ganger, så legger jeg heller penger i noe å se fram til i høsten og vinteren. Jeg booker billetter lang tid i forveien så jeg har en konsert, en forestilling, et besøk å glede meg til. Noen fyrlykter, rett og slett. Ellers krysser jeg også fingrene for ei fin uke eller to nå i august og september. 

Lær deg å sett pris på ulike ting ved de ulike årstidene. Selv elsker jeg høsten, og liker vinteren veldig godt. Sommeren har blitt en ok årstid sammenlignet med resten. Det går an, du må bare være villig til å prøve 😊

Anonymkode: ee8b0...62c

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Lær deg å sett pris på ulike ting ved de ulike årstidene. Selv elsker jeg høsten, og liker vinteren veldig godt. Sommeren har blitt en ok årstid sammenlignet med resten. Det går an, du må bare være villig til å prøve 😊

Anonymkode: ee8b0...62c

Jada, jeg syns hver årstid har noe fint ved seg. Men mangel på sol og varme gjør noe med meg - fysisk og psykisk.. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så værsyk, samt lider av leddgikt. Vi har faktisk kjøpt oss leilighet i Spania, og jeg reiser ned ca annenhver mnd. Det er vidunderlig for kropp og sjel ☀️

Da kan vi jo takke deg for ditt store personlige bidrag til klimaendringene og global oppvarming, så blir det snart mye varmere for oss alle her i Norge, og nordmenn slipper alle disse psykiske plagene sine.

Anonymkode: 75ff7...5ce

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Da kan vi jo takke deg for ditt store personlige bidrag til klimaendringene og global oppvarming, så blir det snart mye varmere for oss alle her i Norge, og nordmenn slipper alle disse psykiske plagene sine.

Bare hyggelig 😄

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

harskt - kanskje for lite sol og varme for deg?

Uansett - Det blir kaldere og våtere her som følge av klimaendringene

HI

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

HI

Hvilken sammenheng har min eventuelle mangel på sol og varme med at jeg påpeker det vanvittige i å pendle til Spania annenhver måned når vi er midt i en klimakrise…? Hadde jeg ment det ikke var vanvittig om jeg hadde vært mer i sola i sommer?

Men takk som spør - nei, jeg har ikke fått for lite sol og varme. Jeg er veldig glad i både høsten og vinteren. Heldigvis, det må være trist å bo i Norge om man blir deprimert av mangel på sol og varme.

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

HI

Hva tror du endringene skyldes, egentlig?

Anonymkode: 447f0...c95

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Du velger sjøl. Klart du får det dritt om dette er innstillinga di.

Man kan selvfølgelig ALLTID velge hva man føler i enhver situasjon. Bare å bestemme seg det......................

Å ha høst-/vinterdepresjon eller være værsyk er noe man velger på lik linje med at man kan bli lei seg eller glad for andre ting som skjer i livet. På samme måte som depresjon kan komme av andre og mer alvorlige ting.  Du kan jo prøve å bli lei deg neste gang det skjer noe superpositivt i ditt liv, eller prøve å være superglad og fornøyd  neste gang du mister en person nær deg.Ja rett og slett gå inn for å FØL det motsatte av det du automatisk føler hver dag over en lengre periode.

Anonymkode: 0785c...692

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Man kan selvfølgelig ALLTID velge hva man føler i enhver situasjon. Bare å bestemme seg det......................

Å ha høst-/vinterdepresjon eller være værsyk er noe man velger på lik linje med at man kan bli lei seg eller glad for andre ting som skjer i livet. På samme måte som depresjon kan komme av andre og mer alvorlige ting.  Du kan jo prøve å bli lei deg neste gang det skjer noe superpositivt i ditt liv, eller prøve å være superglad og fornøyd  neste gang du mister en person nær deg.Ja rett og slett gå inn for å FØL det motsatte av det du automatisk føler hver dag over en lengre periode.

Anonymkode: 0785c...692

Ja, gud forby at man skal måtte jobbe med innstillingen sin, det er langt bedre å fastslå i sommerferien at høsten og vinteren skal bli ræva.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Enig HI, jeg gruer meg til vinteren jeg å. Sommeren har vært dritdårlig. 🤢

Anonymkode: 19276...807

Sommeren har vært helt strålende. Det har bare ikke vært konstant 25 grader og sol.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hva tror du endringene skyldes, egentlig?

Jeg benekter ikke menneskeskapte klimaendringer, jeg påpeker at for oss fører det ikke til varmere klima, men kaldere og våtere.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...