Gå til innhold

Tur med hund i pøsregn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går ut for at hunden skal få gjort sitt, men dropper turen og tar heller noen ekstra runder med mental trening. En hund har ikke vondt av noen dager i ny og ne uten tur/veldig kort tur, så lenge de får godt med tur de aller fleste dager, men det bør kompenseres for med økt mental trening. 

Anonymkode: 4ed57...5f0

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Går selvfølgelig tur uansett vær. De må jo tisse og bæsje?

Anonymkode: 637e1...1ad

Ja, selvfølgelig. Var spørsmål egentlig om turene gjøres korte, eller om dere går lange turer som vanlig.

Anonymkode: 565c4...ab1

Annonse

Går bare ut for å tisse og bæsje, går ikke langt. 

Har en chihuahua som elsker å gå tur når det er opphold, og stopper på trappa når det regner ;)

Han skynder seg å gå på do når det regner som i dag, til postkassen og tilbake så har han tømt det som skal tømmes. Det er snakk om 100 meter.

Rakk å gå en drøy kilometer tidlig i dag da, var bare litt yr enda da.

Litt mentaltrening, lek og moro inne gjør samme nytten på sånne dager.

Anonymkode: 99941...f22

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en liten hund på 5 kg. Han er ikke særlig glad i å gå tur i regn. Selv med regntøy på. Nå øsepøser det, og han klarer knapt å stå oppreist. Hvordan gjør dere med små hunder det med turer i "ekstremværet"?

Anonymkode: 565c4...ab1

Hvis det passer og jeg har lyst til å gå en ordentlig tur i øs pøs regnvær så gjør jeg det. Hunden min kan være litt motvillig først, men det går fort over når turen er i gang. Men hvis jeg ikke har så lyst til å gå på tur i voldsomt regnvær så tar jeg hunden bare til nærmeste hjørne for å gå på do og rett inn igjen, den må ikke gå en lang tur hver eneste dag. Hvis hunden din virkelig ikke liker seg ute i regnvær så ser jeg ikke vitsen og jeg ville bare luftet han 3 min på hjørnet og heller brukt mer tid på kos og aktivisering inne den dagen.

Anonymkode: f4f1f...6ed

Annonse

Vår lille bølle på 8 kg må ha minst 20 min for å gjøre seg ferdig, så da blir det 2-3 korte turer når været er elendig. Han gjør aldri fra seg i egen hage, så å slippe han ut har ingen hensikt bortsett fra å leke. 

Anonymkode: 8bcf4...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...