Gå til innhold

Ekstremvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er jo bare å kjøpe en dunk med vann på butikken hvis det skjer...

Anonymkode: 8fc3e...1cd

Ikke veldig enkelt når alle andre kjøper akkurat samtidig, nei. Veldig mye enklere å fylle opp flasker på forhånd.

Anonymkode: 67490...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Er det så veldig mange da?

Her jeg bor er vannbassenget på høyde med de fleste boligene. Faller det ut mister alle vannet.. 

Anonymkode: 75c3a...3a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er jo bare å kjøpe en dunk med vann på butikken hvis det skjer...

Tro meg. Det blir utsolgt på få minutter ved vannmangel. Sist det skjedde her, uforberedt, så var det tomt da jeg kom til butikken en time etter at jeg mottok varsel på sms, så var det tomt. Selvsagt er det lurt å være i forkant

Anonymkode: 1c024...1e3

Skrevet

Tro meg. Det blir utsolgt på få minutter ved vannmangel. Sist det skjedde her, uforberedt, så var det tomt da jeg kom til butikken en time etter at jeg mottok varsel på sms, så var det tomt. Selvsagt er det lurt å være i forkant

Jeg har heldigvis vann uten strøm

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har heldigvis vann uten strøm

Du kan likevel få kokevarsel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Bare hauset opp i mediene 😂 Går nok helt fint!

Anonymkode: ae9b2...611

For de fleste gjør det nok det. Vi fikk flom for to uker siden pga regn, veier er ikke reparert enda, ras ikke utbedret, vi er sårbare om vi får en runde til. Derfor heller føre var. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Akkuratt. KOKE. da har man vann og kan fint koke det. 

Anonymkode: 81331...929

Skrevet

Akkuratt. KOKE. da har man vann og kan fint koke det. 

Ikke om du mangler strøm? 🤷‍♀️

Anonymkode: 5bc28...1f6

Skrevet

Haha, her trodde jeg at folk kom til å kalle meg hysterisk fordi jeg vurderte hjemmekontor og så er det folk som tydeligvis synes jeg er hysterisk fordi jeg brukte ti minutter til å fylle opp noen flasker i går kveld!

Vi måtte som sagt koke drikkevannet en periode i vår, og erfaringen er at det er mye mer styr enn man skulle tro. Først må det kokes, og så må det kjøles ned, først i kjelen og så helles over i flasker til kjøleskapet. Ikke smaker det like godt heller. Derfor tok jeg en enkel løsning i går.

Ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ikke om du mangler strøm? 🤷‍♀️

Anonymkode: 5bc28...1f6

Hvor lenge mangler man strøm!? På de 50 årene jeg har levd har vi vel manglet strøm maks en time sammenhengende. Snakker meg om å krisemaksimere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvor lenge mangler man strøm!? På de 50 årene jeg har levd har vi vel manglet strøm maks en time sammenhengende. Snakker meg om å krisemaksimere. 

I løpet av mine ca. 50 år har jeg opplevd mange strømbrudd som har vart i mange timer, på det verste et par døgn. Hvis et jordskred tar med seg tilførselskablene, så er det ikke gjort i en håndvending å få lagt nye kabler. Artig å være uten strøm når det står en god flokk kuer som trenger å bli melket. 

Anonymkode: b161d...f80

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jøss, da har du vært heldig.

Her har vi opplevd strømbrudd flere ganger, opptil mange timer.

Ene gangen slo det ned i en trafoboks ikke langt herfra og alt som var plugget i av tv, pc o.l gikk istykker i tillegg til at alt i fryser måtte kastes fordi det tinte. Ble en skikkelig forsikringssak av det....

Om ikke annet har jeg blitt flink til å dra ut kontakten på elektriske ting når det er tordenvær rett over 🙈

Anonymkode: 0db6f...45a

Skrevet

Lar bare vær å drikke vann da hvis det blir så ille

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lar bare vær å drikke vann da hvis det blir så ille

Og pusse tenner? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og pusse tenner? 

Drikker ikke vannet når jeg pusser tennene 

Skrevet

Nå begynner jo nyhetssidene å tapetseres med bilder da, og det første raset har gått, så det var kanskje ikke så dumt med en advarsel?

Anonymkode: 0db6f...45a

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Drikker ikke vannet når jeg pusser tennene 

Og det tror du ecoli bakteriene i vannet respekterer og lydig hopper ut av munnhulen din?

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Og pusse tenner? 

Er ikke mye vann som trengs til det. Sett et glass ut så fylles det fort med vann du kan bruke

Anonymkode: 9ba4e...b28

Skrevet

I løpet av mine ca. 50 år har jeg opplevd mange strømbrudd som har vart i mange timer, på det verste et par døgn. Hvis et jordskred tar med seg tilførselskablene, så er det ikke gjort i en håndvending å få lagt nye kabler. Artig å være uten strøm når det står en god flokk kuer som trenger å bli melket. 

Anonymkode: b161d...f80

Hvis dere bor så utsatt til at dere er uten strøm i times og dagesvis bør dere ha nødaggregat da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og det tror du ecoli bakteriene i vannet respekterer og lydig hopper ut av munnhulen din?

Blir ikke syk av litt e. coli i munnen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis dere bor så utsatt til at dere er uten strøm i times og dagesvis bør dere ha nødaggregat da. 

Jeg bor i nye Asker, og sjelden vi har strømbrudd her, men det har jo skjedd at vi har vært uten strøm i flere timer. Ikke ofte, men det har skjedd. Nå er man jo klar over at det kam skje i forveien, så det er vel ikke noe problem å være litt forberedt på at det kan skje? Det er klokt

Skrevet

Haha, her trodde jeg at folk kom til å kalle meg hysterisk fordi jeg vurderte hjemmekontor og så er det folk som tydeligvis synes jeg er hysterisk fordi jeg brukte ti minutter til å fylle opp noen flasker i går kveld!

Vi måtte som sagt koke drikkevannet en periode i vår, og erfaringen er at det er mye mer styr enn man skulle tro. Først må det kokes, og så må det kjøles ned, først i kjelen og så helles over i flasker til kjøleskapet. Ikke smaker det like godt heller. Derfor tok jeg en enkel løsning i går.

Ts

Det er nesten fascinerende. Gratis, enkelt og sparer deg for mye bry om uhellet er ute, tror jeg kunne fylt opp 5 kanner på den tiden det tar å lese gnålet om hvor unødvendig det er 😆

Jeg har forresten vært uten både strøm og vann flere ganger, ikke frister det særlig å farte ut på butikken i drittvær for noe jeg kan fikse gratis hjemme. 

Anonymkode: a82a0...a98

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er meldt ekstremvær på Østlandet, og jeg har tatt inn potteplantene, fylt opp vannflasker og planlagt hjemmekontor.

Men foreløpig er det bare helt vanlig regn her, og jeg klarer ikke å la være å tenke at det også denne kommer til å ende med et flopp, og at nok en gang kommer nordlendingene og vestlendingene til å le av oss og ekstremværet vårt.

Noen flere som tenker sånn?

Hvor på Østlandet bor du? 

Anonymkode: 6eabb...67a

Skrevet

Det er nesten fascinerende. Gratis, enkelt og sparer deg for mye bry om uhellet er ute, tror jeg kunne fylt opp 5 kanner på den tiden det tar å lese gnålet om hvor unødvendig det er 😆

Jeg har forresten vært uten både strøm og vann flere ganger, ikke frister det særlig å farte ut på butikken i drittvær for noe jeg kan fikse gratis hjemme. 

Anonymkode: a82a0...a98

Takk for inspirasjon. Vann er fyllt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...