Gå til innhold

Ta kontant vedr salg av bolig

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre det før boligen blir lagt ut?

En gammel nabo av oss døde for tre uker siden og siden ingen av barna bor her så regner jeg med at leiligheten skal selges. Er det da frekt av meg å ta kontakt å høre om de kan tenke seg å selge til meg nå? Jeg kjenner barna hennes litt, så vi er ikke helt fremmed for hverandre. 

Anonymkode: b8379...1f1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442001-ta-kontant-vedr-salg-av-bolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Kanskje greit å respektere en viss sørgetid? 

Dessuten er det få som vil selge utenom det åpne markedet. De fleste vil ha mest mulig for boliger. 

Det varierer. Noen steder er det bedre å selge privat enn via åpent marked. Feks her jeg bor. Og de evt 50 000 ekstra man kan tjene vil gå til megler andre steder. Hvis man har noen som ønsker å kjøpe, man slipper alt med visninger og bilder osv, så kommer man ofte ganske likt ut av det

Anonymkode: c3cc2...bee

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det varierer. Noen steder er det bedre å selge privat enn via åpent marked. Feks her jeg bor. Og de evt 50 000 ekstra man kan tjene vil gå til megler andre steder. Hvis man har noen som ønsker å kjøpe, man slipper alt med visninger og bilder osv, så kommer man ofte ganske likt ut av det

Jeg tror det er ca 2 % av boligene som ikke blir solgt på den åpne markedet hvis jeg husker riktig. Ofte er det boliger som går til mange millioner.

Send en melding?

Noe ala "jeg ser etter bolig i XXX, så hvis dere har planer om å selge og ønsker å slippe salgsprosessen så er jeg interessert. Hvis ikke ses vi på en evt visning".

Det skader ikke å spørre. 

Anonymkode: a35f2...c31

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

En megler koster fort 100’, og så mye mer enn det får de nok ikke på det åpne markedet. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Send en melding?

Noe ala "jeg ser etter bolig i XXX, så hvis dere har planer om å selge og ønsker å slippe salgsprosessen så er jeg interessert. Hvis ikke ses vi på en evt visning".

Det skader ikke å spørre. 

Anonymkode: a35f2...c31

Det er noe slikt jeg har tenkt, men jeg teller på knappene. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplevde det som veldig gribbete når noen sto på døra kort tid etter dødsfall. Men de fikk kjøpt, så da er det jo verd det uansett hva noen i familien måtte føle rundt det.. 

Anonymkode: 1415d...24d

Det er jo dette jeg er redd for, å bli oppfattet som pågående. Jeg vet at naboen var syk lenge og at familien syns at det var godt at hun fikk slippe nå, men det er jo uansett sårt og vond å miste en mor. 

hi

Kun 3 uker etter dødsfall? Om noen hadde tatt kontakt så kort tid etter mamma døde ville jeg blitt rasende. Vi hadde ikke engang hatt begravelsen.

Vil på det sterkeste anbefale deg å vente. La liket bli kaldt før du ber familien om å sette ditt boligønske på dagsorden 

Anonymkode: 4be06...c98

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kun 3 uker etter dødsfall? Om noen hadde tatt kontakt så kort tid etter mamma døde ville jeg blitt rasende. Vi hadde ikke engang hatt begravelsen.

Vil på det sterkeste anbefale deg å vente. La liket bli kaldt før du ber familien om å sette ditt boligønske på dagsorden 

Anonymkode: 4be06...c98

Begravelsen er over, og de har ryddet ut i leiligheten. Men jeg ser poenget og kommer uansett til å vente noen uker.

hi 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Siden de allerede har ryddet ut, synes jeg, i motsetning til mange andre, at det er innenfor å spørre på en høflig måte. 

Anonymkode: 60e15...347

Enig med deg, i og med de alt har ryddet ut, vil jeg tro prosessen allerede er i gang. 

Det er jo mulig å spørre på en høflig måte hvor man ikke er pågående. Har selv vært pårørende hvor vi ryddet alt og solgte kort tid etter, det ville vært en lettelse for å være ærlig. Slippe bilder, style, prosessen med visning som å vaske og rigge 🥵

Anonymkode: 9fcb2...1a2

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Begravelsen er over, og de har ryddet ut i leiligheten. Men jeg ser poenget og kommer uansett til å vente noen uker.

hi 

Da hadde jeg kjørt på. Ring, ikke send melding, og gjør en høflig forespørsel. 

Anonymkode: 435df...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...