Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært plaget av tinnitus i flere år. Plutselig en dag ble jeg tett i begge ørene og tinnitusen høres enda bedre nå…

Tettheten i ørene er forferdelig, kan sammenligne det med propp i ørene når man flyr, men på en litt annen måte.

Hva i alle dager kan dette være?

Kommer og går….Har fått noen tabletter som skulle lette bihulene, men funker bare tilfeldig tror nå jeg….

Anonymkode: 858b9...699

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442000-%C3%B8rene-mine%F0%9F%A5%B9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det væske i mellomøregangen? Jeg får det uansett ofte likt og tinnitusen blir da mye verre. For min del pleier det å gå over etter et par uker. 

Anonymkode: 55fca...47b

Hvordan finner jeg ut av det?om det er væske?

Føler du deg tett i begge ørene da?

De gangene jeg har fått dette har det vært samtidig på begge ørene.

Takk for svar💖

Anonymkode: 858b9...699

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Mine ører kan bli tette slik pga ørevoks, så jeg må årlig på legekontoret for å få ørene spylet.

Kan det være det? 

Anonymkode: e0300...bfb

Vasker du ikke ørene hver dag?

Anonymkode: 66753...607

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Så det tetter seg selv om du vasker ørene hver dag?

Ja, det kan tette seg selv om man vasker ørene hver dag. Man klsrer faktisk ikke å vaske inn til trommehinnen... Hadde vært nydelig med 1500 kr i bot for uhøflig, aggressiv uvitenhet. Kanskje du hadde klart å holde ting litt inni deg og undersøkt litt selv i stedet. Google vet du...

HI, forsøk med å dryppe ørene med litt olje morgen og kveld for å bløtgjøre hard ørevoks. Så kan du forsiktig prøve å skylle ørene dine. Få veiledning fra spotek. Hvis dette ikke funker få time hos ØNH spesialist. De ser etter væske eller om øretubene dine er gor trange.

Anonymkode: 4b431...e2a

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jupp

Det skal du ikke gjøre. Man skal kun vaske ytre øret, ikke innover i øregangen. 

HI: Måten man samler ørevoks på er genetisk, og noen har derfor mer ørevoks som klumper seg fast enn andre. Da er det greit å spyle med Revaxør noen ganger i året og eventuelt få det spylt ut hos lege om det trengs. Min mor sliter med dette, og må til legen en gang i året for å spyle skikkelig ut. 

Ellers kan dotter i ørene, og til dels tinnitus, bli verre ved mye stress og dårlig søvn. Er det noe her du kan endre på? Jeg fikk begge deler i over et og et halvt år da jeg var veldig stresset og sov dårlig, men det gikk over da jeg begynte med avspenning, fikk melatonin for å sove bedre og generelt gjorde endringer som gjorde livet mindre stressende. Nå har jeg ikke hatt tinnitus på over to år. 

Anonymkode: 7e007...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...