Gå til innhold

Ditt beste vekt-tips?⚖️

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

All mat skal spises ved kjøkkenbordet.

Helt forbudt å spise foran tv, skjerm, i stua osv 

Tilbered maten, dander på tallerk og spis ved kjøkkenbordet. Når du har spist opp ryddes alt bort før du går i stuen.

En porsjon til fordi det var så godt, fordi kroppen ikke enset at du spiste fordi du fulgte med på tv osv må det bli slutt på.

Anonymkode: b05e9...dbc

Spørs hva utfordringene dine er, mener jeg. Er det overspising/for mye mat så kan det lønne seg å veie og notere ned hvor mange kcal man spiser. Finn ut med en kalkulator hvor mange kcal du trenger pr dag.

Er problemet småspising, godterier og brus o.l (som er mitt problem) så funker intermitterende faste. Jeg spiser hva jeg vil i 8 timer om dagen og faster resten. Drikker da bare vann, svart kaffe, te og evnt pepsi max. Jeg fokuserer på sunn mat og mye protein. Det funker for meg ihvertfall. 

Anonymkode: 92b46...491

Jeg holder på med det samme. Jeg har kuttet litt på porsjonene. Dropper frokost (lunsj i 11-tiden) og prøver å gå en tur hver dag (fjelltur eller bare en liten tur i nærområdet). koser meg med godteri, is og kake innimellom og har ingen strenge regler og ingenting jeg ikke spiser. Det kryper sakte nedover. 6 kg siden februar. Ca 67 kg nå. 
Kommer til å fortsette litt til. Det er ikke så vanskelig. 
ps. Jeg veier meg hver morgen og det hopper litt opp og ned men trenden er nedadgående så det gjelder å ikke miste motivasjonen hvis man har hoppet opp litt en dag. Det er så mye som spiller inn på daglig basis. 

Anonymkode: 8c93a...449

Annonse

Jeg har bestemt meg for at det er noe som ikke er lov - sjokolade, potetgull og smør på brødskiva. Spiser mindre porsjoner til middag, og prøver å bevege meg mer. Seks kilo i minus nå, vil ned seks til. 

Anonymkode: 323e9...a50

Faste og god planlegging.

Jeg sliter med overspising og den eneste måten jeg klarer å gå ned i vekt på er i de gode periodene hvor jeg klarer å faste.

Jeg spiser da ikke frokost før klokken 12 og siste måltid er klokken 20.

Jeg planglegger også dagen før HVA jeg skal spise til hvert måltid dagen etter. Dette er superviktig for min del,uten den matplanen kan jeg like gjerne gi opp før jeg har begynt.

Anonymkode: 7da66...3ed

Kutt drastisk på alkohol og dropp brus. Drikk masse vann, te kaffe. Spis mye protein til hvert måltid, egg, cottage cheese, kikerter/bønner/linser, magert fuglekjøtt. Masse grønnsaker til hvert måltid. Pass på mat som tygges, gir bedre metthetsfølelse. F.eks, heller spise frukt enn smoothie!. Grove kornprodukter, bak helst selv, brød eller knekkebrød. Spis mye havregryn, gjerne steel cut eller store havregryn som gir mer næring og metthetsfølelse. Vent med frokost til du må spise og kjenner sult. Ikke spis på kvelden. Spis deg mett ved hvert måltid. La det gå 3-4 timer mellom måltider, ikke småspising snacks.

Dette har gitt meg en vektnedgang på 5 kg i løpet av noen måneder. Ikke stress, bare oppmerksomhet rundt næringsstoffer og tidspunkt for måltider og mengde.

Lykke til!

Anonymkode: 92539...a32

Annonse

Supper. Spis kun mellom kl 12 og 20 (eller mellom 8 og 16, eller hvilke 8 timer som funker for deg).

drikk vann i stedet for andre drikker. Om du spiser brød, spis grovt med hele frø. Generelt pass på å få i deg fiber og proteiner 

Anonymkode: df877...abf

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kutt ut! Det er ikke enkelt for alle. 

Anonymkode: 8ea85...f4c

Hva mener du med det? Selv om hormoner, gener osv spiller inn, er vel dette en slags universell sannhet, at man må forbrenne flere kalorier enn man spiser?

Anonymkode: 92539...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...