Gå til innhold

Føler meg ensom, kastet ut av kvinneguiden

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ensom og har absolutt ingen venner. Foreldre lever ikke, og familie slekt er opptatt med egne ting.

Jeg syntes det var artig å være aktiv på debattforumet kvinneguiden. Jeg brukte dagen på å lese og skrive.

Jeg har vært så uheldig at jeg ble for engasjert og brøt noen regler.  Jeg har blitt utestengt for minst 4 uker.

Hvis det var så lett å lage venner så hadde jeg gjort det allerede.  Jeg føler meg litt desperat å komme tilbake på kvinneguiden. 

I dag tok jeg tur ut i byen og i naturen, men følte meg bare ensom. 

Ville bare dele hvor ynkelig og taper liv jeg lever.

Anonymkode: 1c6d6...2ab

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hei

Jeg er ensom og har absolutt ingen venner. Foreldre lever ikke, og familie slekt er opptatt med egne ting.

Jeg syntes det var artig å være aktiv på debattforumet kvinneguiden. Jeg brukte dagen på å lese og skrive.

Jeg har vært så uheldig at jeg ble for engasjert og brøt noen regler.  Jeg har blitt utestengt for minst 4 uker.

Hvis det var så lett å lage venner så hadde jeg gjort det allerede.  Jeg føler meg litt desperat å komme tilbake på kvinneguiden. 

Du er ikke ynkelig taper. Du må ikke tro at du er alene om å være avhengig av forum. Det er mange som er det. Til og med folk som er gift og har både familie og barn.

Du får se om du kan være her imens, og om det hjelper.

Samtidig tror jeg jo at det er fint med en pause også.

Se om du kan finne noe å engasjere deg i utenom nettforum. Bli besøksvenn, del ut mat til fattige.. Se om kommunen har tilbud innen psykisk helse. Det er mange som er ensomme og det er alltid en vei ut av ensomheten.

Anonymkode: 359a8...8a3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Se om du kan finne noe å engasjere deg i utenom nettforum. Bli besøksvenn, del ut mat til fattige.. Se om kommunen har tilbud innen psykisk helse. Det er mange som er ensomme og det er alltid en vei ut av ensomheten.

Anonymkode: 359a8...8a3

Men for en del sementerer det ensomheten bare mer. Fordi en blir den som er "gratis-hjelp", ikke som i får ikke penger, men som i, få/ingen som setter pris på, ingen som legger merke til hjelpen en bistår med, det en gjør, osv.

Psykisk helse-treff, de har treff i kommunene blant de som er brukere av psykisk helse (der de bare tar en kaffe sammen, drar på tur, med mere), avhenger av de personene som er brukere. Noen steder er de i "klikker", slik at nye personer blir sittende utenfor og føler at de ikke er velkomne, en del av.

Det er ikke sikkert at det er så enkelt.

Anonymkode: 98f83...828

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hei

Kanskje du kan bli venn med R... nei jeg har ikke lov å si hvem. Men dere høres ganske like ut 

Anonymkode: e0566...27d

Unnskyld for at jeg sikkert sparker en som ligger nede, men var litt uheldig og brøt noen regler når du var engasjert, er en syltynn forklaring. Du får bruke utestengelsen på å tenke over hvordan du oppfører deg på digitale plattformer, for det skal mye til å bli utestengt. Kanskje vil denne refleksjonen hjelpe deg i det vanlige livet også, ser ikke bort fra at de egenskapene som skaper vansker digitalt også påvirker sosial omgang i livet ellers. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...