Gå til innhold

Sydentur familie på 5 med barn på 10,13 og 14

Anbefalte innlegg

Vurderer tur til syden (usikker på hvor) til neste sommer. Er ikke veldig reisevant så tenker at charter tur er ok. Forrige sydentur var ungene små og vi hadde all inclusive. Hva trives dere med og hvorfor? Finnes det en mellomting mellom all inclusive og ingenting inkludert, f eks halvpensjon? Finnes det rom på hotell med fem senger eller må vi ha to soverom? Hva blir billigast? Mest praktisk osv? Fint med tips 😊

Anonymkode: f3ee8...341

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vurderer tur til syden (usikker på hvor) til neste sommer. Er ikke veldig reisevant så tenker at charter tur er ok. Forrige sydentur var ungene små og vi hadde all inclusive. Hva trives dere med og hvorfor? Finnes det en mellomting mellom all inclusive og ingenting inkludert, f eks halvpensjon? Finnes det rom på hotell med fem senger eller må vi ha to soverom? Hva blir billigast? Mest praktisk osv? Fint med tips 😊

Han på 13 har vi ledsagerbevis til,har vi noen rabatter/rettigheter i forhold til det?

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du finner mange hotell når du reiser charter med kun frokost feks. Det er veldig praktisk og en god start på dagen. Vi velger aller helst å bo uten måltider, men frokost er ok. All inc er ikke noe for oss. Med store barn så går det fint å spise på forskjellige steder. Ville absolutt hatt 2 rom. Alle har behov for litt space og litt privatliv. 

Hvis jeg noen gang skal reise til «syden», så ville jeg antakelig reist et sted hvor det normalt ikke er turister. Jeg ville bestilt fly, og så funnet et sted å bo selv, altså droppet charter. Det er ofte billigere også. Da ville jeg bestilt uten frokost, og da heller en leilighet så vi kam lage mat selv. Og så kunne vi utforsket et sted ikke alle har vært. Funnet museer osv. Har aldri tenkt at man lærer noe kultur ved å bo midt i turistgryta.

Anonymkode: 7b5ee...48a

Anbefaler å søke på Ving. De har hotell med halvpensjon i leiligheter på hotellet, for eksempel frokost og middag. Kan også velge bare frokost. 

Masse muligheter og bra søkemotor.

Men jeg tror ikke alle reiser for neste sommer er lagt ut enda, men det vil gi deg en pekepinn på alle muligheter som finnes. 

Siden dere ikke er så reisevante kan det være lurt å bestille med charterselskap. 

Anonymkode: f6f15...4ca

Ledsagerbevis gir ingen rabatter på fly eller hotell, men det kan være attraksjoner der dere skal reise som godtar utenlands ledsagerbevis, det må dere undersøke på hvert enkelt sted.

Anonymkode: b5ec9...d62

Annonse

Bestill fly og leilighet separat. Billigere og bedre. Vi pleier å først se på flybilletter og lar prisen på dem avgjøre hvor vi drar det året. Så bestiller vi leiligheter gjennom Airbnb eller booking.com. Jeg hater turisthoteller og vil heller spise frokost i leiligheten og så spise lunsj og middag på ulike restauranter. Vi har bodd i småbyer nær flyplasser i Hellas, Kroatia, Italia, Frankrike, Spania, Portugal og Kypros. Air condition, wifi, to soverom, nærhet til strand og restauranter er våre krav. Vi har aldri betalt mer enn 50.000 for to uker. Charter koster fort mye mer. I år betalte vi 40.000 kr for to fine uker i Kroatia.

HeiteH skrev (28 minutter siden):

Bestill fly og leilighet separat. Billigere og bedre. Vi pleier å først se på flybilletter og lar prisen på dem avgjøre hvor vi drar det året. Så bestiller vi leiligheter gjennom Airbnb eller booking.com. Jeg hater turisthoteller og vil heller spise frokost i leiligheten og så spise lunsj og middag på ulike restauranter. Vi har bodd i småbyer nær flyplasser i Hellas, Kroatia, Italia, Frankrike, Spania, Portugal og Kypros. Air condition, wifi, to soverom, nærhet til strand og restauranter er våre krav. Vi har aldri betalt mer enn 50.000 for to uker. Charter koster fort mye mer. I år betalte vi 40.000 kr for to fine uker i Kroatia.

👍 Men hvordan finner dere frem fra flyplass til leilighet? Tar dere taxi? Synes det er greit med skandinavisktalende reiseledere med plakat på flyplassen 🙈

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

👍 Men hvordan finner dere frem fra flyplass til leilighet? Tar dere taxi? Synes det er greit med skandinavisktalende reiseledere med plakat på flyplassen 🙈

Taxi, buss, leiebil, tog eller det som er aktuelt der. Mange hoteller ordner transport (med plakat!) om du ønsker det. Taxi er dessuten ofte mye billigere i utlandet enn i Norge, selv med dyr Euro!

Anonymkode: 608b5...585

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg noen gang skal reise til «syden», så ville jeg antakelig reist et sted hvor det normalt ikke er turister. Jeg ville bestilt fly, og så funnet et sted å bo selv, altså droppet charter. Det er ofte billigere også. Da ville jeg bestilt uten frokost, og da heller en leilighet så vi kam lage mat selv. Og så kunne vi utforsket et sted ikke alle har vært. Funnet museer osv. Har aldri tenkt at man lærer noe kultur ved å bo midt i turistgryta.

Har du tenkt over at noen faktisk drar til syden for å slappe av, bade og sole seg? Det er ikke slik at man må lære noe kulturelt når man drar på ferie!

Anonymkode: 660f4...5e4

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Har du tenkt over at noen faktisk drar til syden for å slappe av, bade og sole seg? Det er ikke slik at man må lære noe kulturelt når man drar på ferie!

Anonymkode: 660f4...5e4

Enig! Jeg drar til syden kun fordi jeg elsker sol, varme og strandliv. Da er charter med hotell på en strand og gjerne all inclusive veldig enkelt og greit med barn. Bor på stranda hele dagen. At det er mange andre turister gjør meg ingenting, bare fint for barna om de finner andre skandinaviske barn å leke med

Anonymkode: bb964...b97

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bestiller på forhånd, så står det en sjåfør med navnet mitt på plakat når vi ankommer, og vi vet hva det vil koste. Da googler jeg bare AirPort transfer og den aktuelle flyplassen, så kommer det mange alternativ.

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Enig! Jeg drar til syden kun fordi jeg elsker sol, varme og strandliv. Da er charter med hotell på en strand og gjerne all inclusive veldig enkelt og greit med barn. Bor på stranda hele dagen. At det er mange andre turister gjør meg ingenting, bare fint for barna om de finner andre skandinaviske barn å leke med

Hvor lenge betaler man barnepris på all inclusive? HI

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det kan hende de ikke er så opptatt av å lære kultur heller. Da er det ofte ikke syden man sikter seg inn mot.
Kanskje HI ønsker seg en lettvint ferie et sted med bra vær. Noen av oss går heller til tannlegen enn på museum. Og er ikke nødvendigvis ukultivert og/eller mangler dannelse av den grunn. 

Anonymkode: e97e1...f0d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan hende de ikke er så opptatt av å lære kultur heller. Da er det ofte ikke syden man sikter seg inn mot.
Kanskje HI ønsker seg en lettvint ferie et sted med bra vær. Noen av oss går heller til tannlegen enn på museum. Og er ikke nødvendigvis ukultivert og/eller mangler dannelse av den grunn. 

Anonymkode: e97e1...f0d

Ja, er vel slik. Ønsker å være sikker på sol og godt vær. Heller og mot all inclusive rett og slett fordi vi har spesielt to unger som er så kresne og finner da garantert ting de vil ha. Ser at på Nazar betales redusert pris på all inclusive frem til de er 18 år. Kan det stemme? Noen som har gode erfaringer med Nazar. Tidligere har vi reist med ving og Apollo. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Ja, er vel slik. Ønsker å være sikker på sol og godt vær. Heller og mot all inclusive rett og slett fordi vi har spesielt to unger som er så kresne og finner da garantert ting de vil ha. Ser at på Nazar betales redusert pris på all inclusive frem til de er 18 år. Kan det stemme? Noen som har gode erfaringer med Nazar. Tidligere har vi reist med ving og Apollo. 

Nazar er store på Tyrkia. Anbefaler deg på det sterkeste Hellas eller Kroatia over Tyrkia. Når det gjelder all inc så fåes de i alle varianter. Fra helt enkelt til bokstavlig talt alt inkludert. Her er det lurt å velge smart.

Vi trives ikke så godt på hotell, og synes det er deilig med egne soverom til alle, kjøkken og privat uteplass med basseng. Derfor har vi alltid leid hus i utlandet. Alle husene har vi funnet på Finn.no, og leid av nordmenn. Bestiller flybilletter separat, og har leiebil som står klar på flyplassen når vi kommer. Så det er også en mulighet når man skal til «Syden».

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Nazar er store på Tyrkia. Anbefaler deg på det sterkeste Hellas eller Kroatia over Tyrkia. Når det gjelder all inc så fåes de i alle varianter. Fra helt enkelt til bokstavlig talt alt inkludert. Her er det lurt å velge smart.

👍Hva er smarte valg? Veldig praktisk der is og drikke er inkludert.

Hadde lett tatt full charter om jeg skulle ha en sydenferie. Ikke alle må være kulturelle fra de står opp til de legger seg. Men her inne virker det som det er det eneste som gjelder. Vi dro når ungene var mindre på all inclusive til Kypros. Helt herlig!! Hadde med 3 unger og hadde en leilighet. Unger trenger virkelig ikke eget hotellrom. Når kvelden kom om vi i det hele tatt var i leiligheten satt vi ofte på balkongen og ungene slappa av inne. Vi har ferie sammen. 

Anonymkode: 29584...262

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

👍Hva er smarte valg? Veldig praktisk der is og drikke er inkludert.

Det er det som regel altså. Det er bare lurt å lese seg godt opp om hotellet man velger. Noen steder har dårlig utvalg og andre har bra. Tripadvisor er lurt.

Kira skrev (7 minutter siden):

Vi trives ikke så godt på hotell, og synes det er deilig med egne soverom til alle, kjøkken og privat uteplass med basseng. Derfor har vi alltid leid hus i utlandet. Alle husene har vi funnet på Finn.no, og leid av nordmenn. Bestiller flybilletter separat, og har leiebil som står klar på flyplassen når vi kommer. Så det er også en mulighet når man skal til «Syden».

Mange av Ving og Tuis hoteller har leiligheter med to eller tre soverom og mulighet for egen uteplass 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...