Gå til innhold

Regnes innmat som kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Svarene her i tråden er ikke det mest urovekkende. At så få kan svare på dette er absolutt det verste. Av 180 visninger er det ingen som vet...

at innmat er kjøtt. 

Det måtte googles opp og legges ut lenke. Og fremdeles er det folk her som ikke klarer å ta det til seg.

Ja..

RR, du oppfører deg på en heller arrogant og frekk måte akkurat nå. Jeg spurte deg om det er greit om folk tiltaler deg på samme måte som du akkurat nå tiltaler andre. Du ville ikke svare. Du leste, men ville ikke svare.

Du vet at slik du oppfører deg nå er stygt og absolutt ikke slik du burde oppføre deg.

Slutt med det! Gjør om igjen, gjør riktig. Oppfør deg pent i stedet. Oppfør deg som du hjertelig ønsker at andre skal oppføre seg mot deg.

Anonymkode: 460b3...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

RR, du oppfører deg på en heller arrogant og frekk måte akkurat nå. Jeg spurte deg om det er greit om folk tiltaler deg på samme måte som du akkurat nå tiltaler andre. Du ville ikke svare. Du leste, men ville ikke svare.

Du vet at slik du oppfører deg nå er stygt og absolutt ikke slik du burde oppføre deg.

Slutt med det! Gjør om igjen, gjør riktig. Oppfør deg pent i stedet. Oppfør deg som du hjertelig ønsker at andre skal oppføre seg mot deg.

Nei, jeg gjør ikke det. Når folk får riktig svar og fortsetter å kverulere, da må de få høre det. Og ja, jeg syns det er helt utrolig at ingen av de 100 som har lest tråden vet at innmat er kjøtt. Helt forbanna utrolig 

Og jeg har ikke brydd meg om hvordan folk her oppfører seg mot meg- av helt åpenbare grunner. Men jeg har brydd meg om hets og mobbing som sak og tema her inne. 

Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Når folk får riktig svar og fortsetter å kverulere, da må de få høre det. Og ja, jeg syns det er helt utrolig at ingen av de 100 som har lest tråden vet at innmat er kjøtt. Helt forbanna utrolig 

Og jeg har ikke brydd meg om hvordan folk her oppfører seg mot meg- av helt åpenbare grunner. Men jeg har brydd meg om hets og mobbing som sak og tema her inne. 

Du får ikke gjort noe med andre, men du får gjort noe med deg selv. Du kan gjøre noe med måten du oppfører deg på.

Det er stor sjanse for at folk roer seg i så fall også, behandler deg litt penere. Selv om det ikke bryr deg. Men det er hyggeligere hvis vi kan behandle hverandre pent.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Innmat blir regnet som kjøtt allikevel.

https://snl.no/innmat

Anonymkode: 20a6e...4c7

Innmat er fortsatt ikke kjøtt selv om det er en råvare til kjøttprodukter som pølser, posteier osv.

Anonymkode: 74aca...920

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du får ikke gjort noe med andre, men du får gjort noe med deg selv. Du kan gjøre noe med måten du oppfører deg på.

Det er stor sjanse for at folk roer seg i så fall også, behandler deg litt penere. Selv om det ikke bryr deg. Men det er hyggeligere hvis vi kan behandle hverandre pent.

Folk roer seg? Det er vel rolig her, er det ikke? 

At jeg reagerer på svarene her ( ikke at Ts stilte spørsmålet ), må du bare godta. Det er en ting å lure på om innmat er kjøtt, og at noen andre heller ikke forstår det. Greit. 

Men en eller annen her burde visst, og brukere her er jo like ignorante selv om de får svar.

Det skjer bare her. På dette forumet. Og det må faktisk være lov å si. Jeg tror ikke at du skal undervurdere folk så mye. De tåler nok litt mer enn du tror. Eller de burde tåle 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Innmat er fortsatt ikke kjøtt selv om det er en råvare til kjøttprodukter som pølser, posteier osv.

Anonymkode: 74aca...920

Nei. Men det regnes som kjøtt i den sammenhengen HI spør om.

Anonymkode: 20a6e...4c7

Skrevet
ReneRene skrev (8 timer siden):

Det vet alle. Håper jeg 🙂 men det er også kjøtt! 

Nei, det er ikke kjøtt. Det er innmat. Kjøtt er muskel.

Anonymkode: 0dc81...fe5

Skrevet
ReneRene skrev (10 timer siden):

Folk roer seg? Det er vel rolig her, er det ikke? 

At jeg reagerer på svarene her ( ikke at Ts stilte spørsmålet ), må du bare godta. Det er en ting å lure på om innmat er kjøtt, og at noen andre heller ikke forstår det. Greit. 

Men en eller annen her burde visst, og brukere her er jo like ignorante selv om de får svar.

Det skjer bare her. På dette forumet. Og det må faktisk være lov å si. Jeg tror ikke at du skal undervurdere folk så mye. De tåler nok litt mer enn du tror. Eller de burde tåle 🙂

https://snl.no/kjøtthttps://snl.no/kjøtt

https://ordbokene.no/bm,nn/search?q=kjøtt&scope=ei

Anonymkode: 3f28d...3aa

Skrevet
ReneRene skrev (16 timer siden):

Jo innmat er kjøtt. 

Hva tror du at det er? 

Vet du seriøst ikke at kjøtt = muskler?

Anonymkode: a51ca...75d

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet du seriøst ikke at kjøtt = muskler?

Anonymkode: a51ca...75d

Det tråden her er helt utrolig. Noe av det på topp ti  merkeligste jeg har sett her, og mulig den tipper helt. Jeg har ikke noe sted skrevet at muskler ikke er kjøtt. Jeg skriver derimot at innmat også er det.

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Det tråden her er helt utrolig. Noe av det på topp ti  merkeligste jeg har sett her, og mulig den tipper helt. Jeg har ikke noe sted skrevet at muskler ikke er kjøtt. Jeg skriver derimot at innmat også er det.

Det ble enkelt forklart for deg. Er det ikke muskler er det ikke kjøtt. Er det muskler er det kjøtt.

Det er ingenting rart med det. Det er ganske enkelt. Det er bare de som er ekstremt enkle som ikke skjønner noe så enkelt.

Skrevet
ReneRene skrev (6 minutter siden):

Og det er det ikke. Innmat er ikke muskler

Anonymkode: b8e55...11c

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Omg 😂😂😂

Hi hi ha ha ho, de gærne har det godt!

Skrevet

Kjøtt er muskler og fettvev, og innmat er de indre organene som det er mulig å spise. Men i forskriftene blir innmat rekna som kjøttråvarer. Så når en snakker om f.eks. kjøttproduksjon, innkluderer det alt som har med innmat.

Det er likevel en forskjell på innmat og kjøtt. Og selv om hjerte er en muskel, blir det rekner som innmat, fordi det er et indre organ. 

Anonymkode: b4c02...4c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...