Gå til innhold

Regnes innmat som kjøtt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt spørsmål, jeg har lurt på det selv 

Det spises ikke så mye innmat i Norge, så mye blir sikkert kastet (eller fôr til pelsdyrfarmer eller noe slikt), og da må det være bedre for miljøet om vi spiser det. Helsemessig vet jeg ikke om de har nok data til å si noe om hvor sunt det er.

Spurvugla skrev (29 minutter siden):

Godt spørsmål, jeg har lurt på det selv 

Det spises ikke så mye innmat i Norge, så mye blir sikkert kastet (eller fôr til pelsdyrfarmer eller noe slikt), og da må det være bedre for miljøet om vi spiser det. Helsemessig vet jeg ikke om de har nok data til å si noe om hvor sunt det er.

Det er jo lever og lungemos, kjøttpålegg, pølser og leverpostei ( forøvrig kjøttpålegg da ) blodpudding osv som blir lagd av innmat. Sikkert noe i kjøttdeig osv også..?

Og dyrefor.

Bare sånn for å tenke at ikke så mye blir kastet? 

Endret av ReneRene

Annonse

Det er stor belastning av ressurser og miljø å avle dyr. Da spiller det ikke noen rolle om det er muskler eller lever du spiser. Slakt er slakt. Det er selvsagt bedre at hele dyret benytte enn bare deler av det. 

Når det gjelder helse, så inneholder innamt ofte mer næringsstoffer enn kjøttet. Altså er det mer av bla.a vitaminer. Det er allikevel animalsk og er med på å påvirke i forhold til hjerte;/karsykdommer, diabetes typ 2 og kreft. Rødt kjøtt i større grad enn hvitt. 

Anonymkode: 3e772...cac

Annonse

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Wow.

Jeg skjønner at det er mange som ikke skjønner dette. Ts er langt fra alene. 

Dere som ikke tror at innmat er kjøtt. Kan dere forklare hva det er i deres hode? 

Det er innmat. 

Anonymkode: 40b42...256

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nei, kjøtt er muskler anatomisk sett.

https://snl.no/kjøtt

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kjøtt

Anonymkode: 74aca...920

Innmat blir regnet som kjøtt allikevel.

https://snl.no/innmat

Anonymkode: 20a6e...4c7

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt

Anonymkode: 15734...fd8

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er du seriøs? 

Anonymkode: 3bb35...f0f

Ja, jeg er seriøs, og jeg tenker ikke at det er en selvfølge.

Jeg tenker på kjøtt som muskler, og innmat, med unntak av hjertet er ikke muskler, derfor lurer jeg på om det er kjøtt..

Anonymkode: f79a4...57a

ReneRene skrev (3 timer siden):

Wow.

Dere som ikke tror at innmat er kjøtt. Kan dere forklare hva det er i deres hode? 

Kjøtt er muskler.  Hjertet er derfor en muskel. Nyrer, lever, blod, hjerne, lunger osv er andre typer vev, men det er også spiselig.

Anonymkode: 3f28d...3aa

ReneRene skrev (3 timer siden):

Wow.

Er det greit om vi tiltaler deg på denne måten her etter, RR? "Kan du forklare hva det er i ditt hode"?

Anonymkode: 460b3...ea6

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kjøtt er muskler.  Hjertet er derfor en muskel. Nyrer, lever, blod, hjerne, lunger osv er andre typer vev, men det er også spiselig.

Anonymkode: 3f28d...3aa

Andre typer.. vev? Blod er også.. vev? 

Svarene her i tråden er ikke det mest urovekkende. At så få kan svare på dette er absolutt det verste. Av 180 visninger er det ingen som vet...

at innmat er kjøtt. 

Det måtte googles opp og legges ut lenke. Og fremdeles er det folk her som ikke klarer å ta det til seg.

Ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...