Gå til innhold

Hvilken kjole er finest til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Hvilken er finest til konfirmasjon? Den mørkeblå er fra Floyd, kjøpte den til ett bryllup, så litt usikker om den passer til konfirmasjon. Den blomstrete er fra Vila, den kjøpte jeg til en sommerfest. Konfirmasjonen er i midten av september. 

Usikker på hvordan bildene blir før jeg poster, men ser sikkert bilde hvis en trykker på det. 20230804_213250.thumb.jpg.6c06fdcc4dc82deff69b50f9deb7688e.jpg20230804_195912.thumb.jpg.0f135833678c57b0af7df16fa989b14a.jpg

Anonymkode: 163a6...e65

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Begge er fine, ta den du føler deg mest vel i! Og pass på å ha noe å ha over i kirken siden de er ermeløse.

Anonymkode: 6ed25...079

Kan man ikke vise ermene i kirken?

Anonymkode: ab17a...911

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Takk for svar 😊. Ja skal selvfølgelig ha en liten jakke over 🙂, men har egentlig lyst på ny kjole, så kanskje jeg bare bestiller en ny 😊🙂

Jeg ville skryte av deg format du brukte noe du har i stedet for å kjøpe noe nytt😁

Anonymkode: 7e7b9...f12

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar 😊. Ja skal selvfølgelig ha en liten jakke over 🙂, men har egentlig lyst på ny kjole, så kanskje jeg bare bestiller en ny 😊🙂

Jeg hadde valgt dne øverste. Begge er fine. 😊Den øverste er det litt oransje i, litt høstfarger. Blir så bra det. 😊😊

Anonymkode: 93ee7...9bb

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jo, da. Det går fint, men det kan være litt kjølig i september.

Anonymkode: 51912...a60

Spør hvor i landet man bor det. Her i Sarpsborg feks kan september være varm. 😊

Anonymkode: 93ee7...9bb

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det er skikken. Har du ikke oppdragelse?

Av oss to er det vel du som mangler oppdragelse, frekkas.

Er ikke spesielt velbevandret i kirken, men de få gangene jeg har vært der har jeg da sett flere folk med armene bare - blant annet bruder og unge konfirmantjenter. Har til og med sett kvinner og jenter i korte kjoler og bare ben 😱😱😱

Men du bor kanskje i en liten bygd der en eller annen sær menighet med «skikker» fra 1900-taller styrer skuta?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Av oss to er det vel du som mangler oppdragelse, frekkas.

Er ikke spesielt velbevandret i kirken, men de få gangene jeg har vært der har jeg da sett flere folk med armene bare - blant annet bruder og unge konfirmantjenter. Har til og med sett kvinner og jenter i korte kjoler og bare ben 😱😱😱

Men du bor kanskje i en liten bygd der en eller annen sær menighet med «skikker» fra 1900-taller styrer skuta?

Hvis du skal bruke en institusjon er minstekravet at du respekterer den. At du ser andre i din nærhet uten grunnleggende oppdragelse er kanskje ikke så rart, men det gjør det ikke riktigere. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du skal bruke en institusjon er minstekravet at du respekterer den. At du ser andre i din nærhet uten grunnleggende oppdragelse er kanskje ikke så rart, men det gjør det ikke riktigere. 

Meneh…

det går heeelt fint å respektere en institusjon iført ermeløse plagg altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...