Gå til innhold

Husker dere meg som skrev om fyren i venneparet vårt som ønsket seg et seksuelt forhold til meg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hvordan fikk hun vite det?

Og er du sikker på at han har fortalt sannheten?

Anonymkode: 4eda9...a75

Ja, jeg ringte henne og snakket med henne. Hun er skikkelig forbanna, men han har innrømmet at han har prøvd seg på meg flere ganger, og begrunnet det med at han gjorde det fordi hun ikke vil ha sex. Så da må han prøve lykken andre steder. Jeg spurte ikke hva hun ville gjøre, men sa at jeg var lei for at det kom fram slik. 

Anonymkode: a6cf1...b69

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 5.8.2023 den 16.15):

Jo mer du forklarer jo dårligere lys stiller du deg selv i. Alle vet hvordan mannen er, men ingen sier det til konen som inviterer ‘vennene’ sine på middag og sitter der med sin Ridder Blåskjegg og aner fred og ingen fare. Fy søren. 

Anonymkode: 99886...88d

Nei det hadde sikkert blitt bedre om det hadde kommet tydelig fram der under middagen? "Grunnen til at vi har holdt oss unna, er fordi Peder stadig prøver seg på meg, etter gjentatte avslag fra meg." Mye bedre den - jeg ser den....

*ironi* 

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (På 6.8.2023 den 19.31):

Menn trenger å spre genene sine. Det er et behov kvinner aldri vil forstå.

Anonymkode: 4f4e3...99c

Vel, dersom de skal ha lov til det overalt og med alle, så bør jo voldtekt ikke lenger være straffbart? Det er det du mener, sant?

Anonym bruker skrev (På 7.8.2023 den 8.42):

Nei det hadde sikkert blitt bedre om det hadde kommet tydelig fram der under middagen? "Grunnen til at vi har holdt oss unna, er fordi Peder stadig prøver seg på meg, etter gjentatte avslag fra meg." Mye bedre den - jeg ser den....

*ironi* 

Det hadde selvsagt vært best om du utviste normal folkeskikk når du tross alt hadde takket ja til invitasjonen og ikke hintet til noe. Du gjorde dette på verst mulig måte og er en skikkelig dårlig venninne. 

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (På 7.8.2023 den 8.36):

Du må se på anonymkodene. Det er jeg som er hi, ikke hun andre....

Denne tråden beviser vel en gang for alle hvorfor MeToo ble en så stor eksplosjon i 2017... ikke bare har kvinner en plikt til å avvise frekke menn på høflig vis, de har også ansvar for at det ikke blir dårlig stemning ved at man seinere forteller om hvordan de frekke fyrene prøvde seg! Ikke minst har de ansvar for å holde på den frekke mannens hemmelighet, og akseptere at han latterliggjør henne etterpå... Jesus, så ulogiske folk kan være, og så indoktrinerte!

Og dette åndssvake fokuset på at DU liksom har "ydmyket" kona hans ved at du ikke holdt på hans hemmelighet for ham, hva er liksom feil med det? Det kan føles ydmykende å oppdage at man har en utro mann som i tillegg er en kåt gris uten manerer, men det blir jo helt sprøtt å late som om  budbringeren har skylda.

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde selvsagt vært best om du utviste normal folkeskikk når du tross alt hadde takket ja til invitasjonen og ikke hintet til noe. Du gjorde dette på verst mulig måte og er en skikkelig dårlig venninne. 

Det er ikke HIs oppgave å skjule ektemannens mørke hemmeligheter, altså

Annonse

Danida skrev (1 minutt siden):

Denne tråden beviser vel en gang for alle hvorfor MeToo ble en så stor eksplosjon i 2017... ikke bare har kvinner en plikt til å avvise frekke menn på høflig vis, de har også ansvar for at det ikke blir dårlig stemning ved at man seinere forteller om hvordan de frekke fyrene prøvde seg! Ikke minst har de ansvar for å holde på den frekke mannens hemmelighet, og akseptere at han latterliggjør henne etterpå... Jesus, så ulogiske folk kan være, og så indoktrinerte!

Og dette åndssvake fokuset på at DU liksom har "ydmyket" kona hans ved at du ikke holdt på hans hemmelighet for ham, hva er liksom feil med det? Det kan føles ydmykende å oppdage at man har en utro mann som i tillegg er en kåt gris uten manerer, men det blir jo helt sprøtt å late som om  budbringeren har skylda.

Takk!

Anonymkode: b4804...9ab

Danida skrev (2 minutter siden):

Det er ikke HIs oppgave å skjule ektemannens mørke hemmeligheter, altså

Nå gjorde jeg vel ikke det heller? 

HI

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå gjorde jeg vel ikke det heller? 

HI

Beklager jeg svarte på feil post 😄 HI

Danida skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett veldig få (om noen) som mener at hi ikke skulle si fra til kona. Men å sette kona i en så ubehagelig situasjon rundt middagsbordet sammen med andre gjester var fullstendig unødvendig og slemt mot kona. Hva mannen følte betyr ingenting, det er kona jeg har vondt av. Hi kunne sagt fra både før og etter selskapet. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har sett veldig få (om noen) som mener at hi ikke skulle si fra til kona. Men å sette kona i en så ubehagelig situasjon rundt middagsbordet sammen med andre gjester var fullstendig unødvendig og slemt mot kona. Hva mannen følte betyr ingenting, det er kona jeg har vondt av. Hi kunne sagt fra både før og etter selskapet. 

Kona kunne ha holdt kjeft og sluttet å gnåle om dette. Hadde det vært meg, så hadde jeg jo tenkt at det var en årsak til det, jeg ville aldri ha spurt ut på den måten mens det satt mange andre der. 

Sommerkroppen 2029 skrev (14 minutter siden):

Kona kunne ha holdt kjeft og sluttet å gnåle om dette. Hadde det vært meg, så hadde jeg jo tenkt at det var en årsak til det, jeg ville aldri ha spurt ut på den måten mens det satt mange andre der. 

Nettopp! 

Kona kunne brukt hjernen sin og forstått at det nok var en grunn til at TS var en smule unnvikende. Jeg skjønner TS godt, og jeg ser overhodet ingen problemer ved at TS til slutt så seg nødt til å bli såpass tydelig. Dessuten - slike "menn" fortjener å bli avkledd og stilt ut, og kona, eller antakelig snart eks-kona, vil oppleve sympati så snart dusten er ute av bildet. 

Anonymkode: 6c1a6...4b6

Sommerkroppen 2029 skrev (37 minutter siden):

Det kunne kona gjort, det rettferdiggjør likevel ikke at hi brukte middagen til å oute mannen. Hi oppførte seg udannet og lite hyggelig mot vertinnen. Det som gjør det enda verre er hvor selvrettferdig hun er. Dårlig venninne!

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det kunne kona gjort, det rettferdiggjør likevel ikke at hi brukte middagen til å oute mannen. Hi oppførte seg udannet og lite hyggelig mot vertinnen. Det som gjør det enda verre er hvor selvrettferdig hun er. Dårlig venninne!

Jeg synes ingen er dårlige venninner her. Jeg er sikker på at trådstarter og mannen synes det var flaut å sitte og høre på dette. Det sprakk nok, og det kan jeg skjønne. Da tenker man ikke alltid så rasjonelt. 

Danida skrev (20 timer siden):

Hun har hatt rikelig med mulighet til å ta opp dette med det paret det gjelder tidligere eller etter selskapet. Å halvveis hinte og være kryptisk i et selskap med andre oser av at hun egentlig syns dette er litt spennende og vil være litt dramatisk foran vennene. 
Hun har ingen plikt til å holde på hemmeligheten eller ta hensyn til mannens følelser eller omdømme, for han er en drittsekk men konen hans fortjener ikke å bli ydmyket foran alle. 

Anonymkode: 879d2...5e2

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hun har hatt rikelig med mulighet til å ta opp dette med det paret det gjelder tidligere eller etter selskapet. Å halvveis hinte og være kryptisk i et selskap med andre oser av at hun egentlig syns dette er litt spennende og vil være litt dramatisk foran vennene. 
Hun har ingen plikt til å holde på hemmeligheten eller ta hensyn til mannens følelser eller omdømme, for han er en drittsekk men konen hans fortjener ikke å bli ydmyket foran alle. 

Anonymkode: 879d2...5e2

Men i et selskap med andre, der vertskapet gjør narr av hun og mannen, det er greit? HI skriver at de andre reagerte på dette

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Men i et selskap med andre, der vertskapet gjør narr av hun og mannen, det er greit? HI skriver at de andre reagerte på dette

Jeg synes fortsatt det er rart at noen kan mase på at noen andre er opptatt og at dette oppfattes som å gjøre narr av. Det er jo en helt vanlig problemstilling å være opptatt. Jeg ville synes det var rart om de andre synes dere ble latterliggjort eller gjort narr av fordi dere er opptatt. Om vertskapet fortsatte å mase er det jo bare de selv som dummer seg ut. 

Anonymkode: b6b96...3bb

Danida skrev (21 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig. 

Om så situasjonen ikke var optimal, når du er offer for uønsket tilnærming, som i tillegg ikke blir respektert og gjentatt, skal det virkelig settes moralske krav til hvordan offeret kan eller ikke kan formidle det, på en dannet nok måte? Det får da være måte på. 

Anonymkode: f9b61...862

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes fortsatt det er rart at noen kan mase på at noen andre er opptatt og at dette oppfattes som å gjøre narr av. Det er jo en helt vanlig problemstilling å være opptatt. Jeg ville synes det var rart om de andre synes dere ble latterliggjort eller gjort narr av fordi dere er opptatt. Om vertskapet fortsatte å mase er det jo bare de selv som dummer seg ut. 

Anonymkode: b6b96...3bb

ja eller at de ville ha en forklaring. Det kan jo virke som om de andre også stusset litt, siden HI skriver at de så på dem. Skjønner godt de ble lei. 

For øvrig gjorde HI venninna en tjeneste som gjorde henne oppmerksom på hvordan mannen hennes er. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Sommerkroppen 2029 skrev (20 minutter siden):

To feil gjør ikke en rett. Hi kunne kun styre seg selv, og hun valgte å gjøre det pinlig for både konen og de andre gjestene. I tillegg er hun svært selvrettferdig og kan ikke se at hun har gjort noe feil. Det er det jeg syns er det mest merkelige i hele historien. Alle kan sprekke, men de fleste blir jo litt selvkritiske og angrer seg. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

To feil gjør ikke en rett. Hi kunne kun styre seg selv, og hun valgte å gjøre det pinlig for både konen og de andre gjestene. I tillegg er hun svært selvrettferdig og kan ikke se at hun har gjort noe feil. Det er det jeg syns er det mest merkelige i hele historien. Alle kan sprekke, men de fleste blir jo litt selvkritiske og angrer seg. 

HVorfor skulle hun være selvkritisk? Hun har ikke gjort noe galt. Det er venninnens mann som både burde angre og være selvkritisk.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

ja det kunne jeg også gjort gitt. Glatt. 

Jeg er ferdig med å finne meg i sånt tull. 

Endret av Sommerkroppen 2029

HVorfor skulle hun være selvkritisk? Hun har ikke gjort noe galt. Det er venninnens mann som både burde angre og være selvkritisk.

Ingen protesterer på det er mannen som var den største tufsen her, men det gjør ikke hi sitt valg om å ydmyke kona og gjøre det pinlig for alle noe bedre. Hun kunne tatt det opp på mange andre måter som kun hadde gått ut over mannen. Slik det ble nå er det nok hi som anses for å være dramaqueen. 

Sommerkroppen 2029 skrev (42 minutter siden):

ja det kunne jeg også gjort gitt. Glatt. 

Jeg er ferdig med å finne meg i sånt tull. 

Men å vente til et middagsselskap før man ‘sprekker’ og bestemmer seg for at man er ferdig med å finne seg i tull er innafor?

Ingen protesterer på det er mannen som var den største tufsen her, men det gjør ikke hi sitt valg om å ydmyke kona og gjøre det pinlig for alle noe bedre. Hun kunne tatt det opp på mange andre måter som kun hadde gått ut over mannen. Slik det ble nå er det nok hi som anses for å være dramaqueen. 

Men å vente til et middagsselskap før man ‘sprekker’ og bestemmer seg for at man er ferdig med å finne seg i tull er innafor?

Jepp definitivt!

Anonym bruker skrev (På 4.8.2023 den 18.53):

Hi gjorde det pinlig for vertinnen og de andre gjestene. Det slår tilbake på henne. 

Her var det verten - den seksuelt avviste verten - som gjorde det hele pinlig for Hi og for His mann, da han responderte på Hi og mannens diplomatiske kommentar på hvorfor de ikke har møttes så mye på en stund:

Fra hovedinnlegget:

"...vi bare lo det litt bort og sa at det hadde vært så mye annet. Mannen hennes fortsetter med at "ja, enten så må ****( mannen min) jobbe eller så er det noe i veien."

Verten ønsket helt tydelig å gjøre situasjonen vanskelig for Hi og hennes mann.

Han insinuerer noe med måten han sier at His mann enten må jobbe... og vet å si at "enten er det noe i veien".

Jeg antar at han trodde Hi og mannen blant alle de andre skulle komme i et mistenksomt lys, som om noe er galt i deres forhold.

Han hadde nok aldri trodd at HI skulle tørre å svare slik hun gjorde.

Denne situasjonen hadde vært HELT unngått hvis VERTEN hadde oppført seg som en god VERT, og ikke provosert dette frem ved å forsøke å stille Hi og hennes mann i et dårlig lys.

Anonymkode: d02cb...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...