Gå til innhold

Husker dere meg som skrev om fyren i venneparet vårt som ønsket seg et seksuelt forhold til meg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi er en dårlig venninne og gjest uansett hva mannen har gjort. Hun sa fra på nesten verst mulig måte ved å ydmyke konen. Hva hun har ansvar for eller ikke kan diskuteres, men å vise så manglende sosial ferdighet er ikke greit. 

Anonymkode: 99886...88d

Nettopp. 

Anonymkode: 84e90...d36

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nei, det er HI som har satt kona og alle vennene i en kjip situasjon her. 

Nei. Hadde ikke mannen vært en fordømt idiot så hadde hi sluppet å være i denne utrolig kjipe situasjonen i det hele tatt. 

Anonymkode: c1042...c35

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Hadde ikke mannen vært en fordømt idiot så hadde hi sluppet å være i denne utrolig kjipe situasjonen i det hele tatt. 

Jeg ser poenget ditt. Men når Ts utbryter det hun gjør, kona spør hva hun mener, og Ts sier at det ikke er noe å ta opp i plenum. Vel. Da har hun sabotert middagen. 

At de ble sittende og spise etterpå er jo veldig rart. Det er tid å reise seg og gå  etter en sånn konfrontasjon under et måltid.

Selv om mannen er "syndebukken" her, fraskriver det ikke Ts alt ansvar. Hun valgte å gå på middag. Hun valgte å svare som hun gjorde, og- bli værende.

Så alle er rare her. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Nei, det er HI som har satt kona og alle vennene i en kjip situasjon her. 

Seriøst?

Ok. Hvis jeg blir lagt an på av venninnes mann, synes det er ubehagelig og kjipt, men etter en uvanlig lang stund velger å komme når jeg blir invitert til dem, fordi flere andre venner også skal - og jeg sitter der og prøver å lage som ingenting, blir tynt og latterliggjort, blant annet av samme mann, fordi jeg har uteblitt ved flere tidligere anledninger - da skal jeg sitte der og late som ingenting?

Hvem er det egentlig som setter hvem i en kjip situasjon her?

Anonymkode: b4804...9ab

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst?

Ok. Hvis jeg blir lagt an på av venninnes mann, synes det er ubehagelig og kjipt, men etter en uvanlig lang stund velger å komme når jeg blir invitert til dem, fordi flere andre venner også skal - og jeg sitter der og prøver å lage som ingenting, blir tynt og latterliggjort, blant annet av samme mann, fordi jeg har uteblitt ved flere tidligere anledninger - da skal jeg sitte der og late som ingenting?

Det er vel ingen som er uenig i at det er mannen som er den største dusten, men hi er med på å ydmyke konen når hun sprekker i plenum. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det hi som setter konen i en svært ubehagelig situasjon. Hun burde tatt det opp med venneparet alene, selvsagt. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ingen som er uenig i at det er mannen som er den største dusten, men hi er med på å ydmyke konen når hun sprekker i plenum. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det hi som setter konen i en svært ubehagelig situasjon. Hun burde tatt det opp med venneparet alene, selvsagt. 

Selvsagt hadde det vært det beste, men det optimale hadde vært om verten ikke hadde lagt an på henne og deretter latterliggjort manglende tilstedeværelse. Gitt at HI antakelig regnet med at saken ikke ville komme opp, og derfor ikke sa noe til venninna si i forkant - skal hun da sitte der og ta i mot latterliggjøringen? 

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Selvsagt hadde det vært det beste, men det optimale hadde vært om verten ikke hadde lagt an på henne og deretter latterliggjort manglende tilstedeværelse. Gitt at HI antakelig regnet med at saken ikke ville komme opp, og derfor ikke sa noe til venninna si i forkant - skal hun da sitte der og ta i mot latterliggjøringen? 

Hun kunne løst det på flere andre måter enn å ydmyke venninnen og gjøre de andre gjestene ille til mote. Her syns jeg hi løste det på verdt mulig måte. 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Seriøst?

Det var jo ingen latterliggjøring. Alle kan jo være opptatt. Ts reagerer så sterk fordi det var en forhistorie som ingen av de andre vet om. HI burde egentlig bestemt seg før middagen om hun ønsket å fortelle dette til kona/,ta det opp med mannen hennes eller la det være. Når det plager HI så sterkt at hun eksploderer etter slike setninger burde HI ha gjort noe med dette før middagen. Ikke for mannen sin del, men for konen hans/vertinnen og resten av gjestene

Anonymkode: b6b96...3bb

Jeg må bare påpeke en ting. Vertene holdt på med dette gnålet såpass lenge og i en slik Tone at de andre gjestene begynte å stusse også på oss. Da de ikke ville gi seg, svarte jeg sik jeg gjorde. Er ingen krise om vennskapet med dem går i dass, det er flere i selskapet som vet hvordan fyren er, så jeg er ikke så redd for de andre vennskapene. HI

Anonymkode: a6cf1...b69

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare påpeke en ting. Vertene holdt på med dette gnålet såpass lenge og i en slik Tone at de andre gjestene begynte å stusse også på oss. Da de ikke ville gi seg, svarte jeg sik jeg gjorde. Er ingen krise om vennskapet med dem går i dass, det er flere i selskapet som vet hvordan fyren er, så jeg er ikke så redd for de andre vennskapene. HI

Og her gikk en merkelig situasjon til å bli verre. 

Så hyggelig av dere alle å hinte og vite, og ikke si noe til kona hans.

Hyggelige venner. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo mer du forklarer jo dårligere lys stiller du deg selv i. Alle vet hvordan mannen er, men ingen sier det til konen som inviterer ‘vennene’ sine på middag og sitter der med sin Ridder Blåskjegg og aner fred og ingen fare. Fy søren. 

ReneRene skrev (På 5.8.2023 den 15.40):

Og her gikk en merkelig situasjon til å bli verre. 

Så hyggelig av dere alle å hinte og vite, og ikke si noe til kona hans.

Hyggelige venner. 

Kona vet alt nå. Og han har innrømmet hva han har gjort. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 5.8.2023 den 16.15):

Jo mer du forklarer jo dårligere lys stiller du deg selv i. Alle vet hvordan mannen er, men ingen sier det til konen som inviterer ‘vennene’ sine på middag og sitter der med sin Ridder Blåskjegg og aner fred og ingen fare. Fy søren. 

Kona vet det nå

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kona vet alt nå. Og han har innrømmet hva han har gjort. 

Hvordan fikk hun vite det?

Og er du sikker på at han har fortalt sannheten?

Anonymkode: 4eda9...a75

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Menn trenger å spre genene sine. Det er et behov kvinner aldri vil forstå.

Anonymkode: 4f4e3...99c

Kvinner trenger å få ankom med den til enhver tid sterkeste mannen. Det er et behov menn aldri kommer til å forstå - de tillater seg faktisk å bli sure hvis kona deres går hen og har seg med en mann med bedre genmateriale, selv om det er bare naturlig for henne.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Kvinner trenger å få ankom med den til enhver tid sterkeste mannen. Det er et behov menn aldri kommer til å forstå - de tillater seg faktisk å bli sure hvis kona deres går hen og har seg med en mann med bedre genmateriale, selv om det er bare naturlig for henne.

Hvor står det at hun har vært utro med han og fått barn med en annen mann?

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvor står det at hun har vært utro med han og fått barn med en annen mann?

Ingen steder.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ingen steder.

Nemlig. Men han prøvde å være utro mot henne. Fordi han har et annet behov enn hun som er kvinne har.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nemlig. Men han prøvde å være utro mot henne. Fordi han har et annet behov enn hun som er kvinne har.

Det var et svar til din generalisering «menn trenger å spre genene sine» som en forklaring på hans forsøk på utroskap. Det skjønte du sikkert. Hvis menns utroskap kan forsvares med neandertalske behov, så kan kvinners utroskap også det.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det var et svar til din generalisering «menn trenger å spre genene sine» som en forklaring på hans forsøk på utroskap. Det skjønte du sikkert. Hvis menns utroskap kan forsvares med neandertalske behov, så kan kvinners utroskap også det.

Jeg har ikke forsvart hans utroskap, jeg har forklart hvorfor han har et slikt behov. Kan du holde deg til tema?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke forsvart hans utroskap, jeg har forklart hvorfor han har et slikt behov. Kan du holde deg til tema?

Det er jo ikke relevant at han «har et slikt behov», alle mennesker har det. Hele problematikken her ligger jo i at vedkommende er i er forpliktende forhold der det etter all sannsynlighet ikke aksepteres at han er utro. Derav konflikten, som er det vi diskuterer. Så hold deg til saken selv, du.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kona vet det nå

Og det fikk hun vite på verst mulig måte, med venner som tilskuere. Fy søren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...