Anonym bruker Skrevet 4. august 2023 #1 Del Skrevet 4. august 2023 I triste situasjoner, som sorg, gråter jeg lett. Det hender f.eks. at jeg må gå i begravelser til folk jeg ikke kjenner veldig godt personlig. Her klarer jeg ikke la være å tenke på de pårørende og hva de går igjennom. Vanskeligst er det om de har små barn f.eks.. Nå må jeg en stund fremover stå i en trist sak der jeg helst ikke bør gråte. Jeg gråter stille og hulker ikke, men kan få problemer med å snakke uten at gråten i stemmen høres. Det er jo også lett å se at jeg gråter. En av utfordringene er at en av personene jeg har med meg takler sorg ved å snakke om den. Få ut alle triste tanker: "tenke at den ikke får oppleve...", "tenk at de nå ikke får beholde...", "tenkt hvor tomt det må være", "tenke at de nå aldri mer kan..." osv. En av mine strategier har vært å avlede meg selv og det klarer jeg ikke når denne personen holder på slik. Denne personen hadde tidligere problemer med sorg og har holdt sorg inne og bli syk av det. Strategien om å snakke om det fungerer for vedkommende og jeg kan da ikke be vedkommende stoppe med dette rundt meg da vi skal være en god del sammen. Hjelper heller ikke noe særlig å knipe seg selv for å avlede. I begravelser kan jeg telle kvisthull, spiker etc for å zoome litt ut og hente meg inn, men her er jeg nødt til å høre etter og være tilstede i alt som skjer. Noen som har en god strategi for å stoppe/ikke starte med å gråte? Anonymkode: 8f301...c6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441948-hvordan-gr%C3%A5te-mindre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå